Gå till innehåll

Fredag igen


Dexxas

Rekommendera Poster

Jahapp,då var det Fredag igen. :wub:

Loggar in på forat,ser att WF saknas som inloggad och börjar genast fundera.....
Var e den fan??? :blink: 
Ska man tvingas läsa imorron om nya inköp som man ska vara avundsjuk på ?? :wacko: 
Överväger starkt att lägga ned besöken här då det inte finns ett handikappsystem för oss med begränsade inköpskonton......(Morr)...... -_-  -_- 

Dexx

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, här kommer man hem sent efter att ha slitit i sitt anletes svett i ett tafatt försök att något lite hjälpa till att få ordning på bruttonationalprodukten, och vad upptäcker man? Huvudmisstänkt i en dopinghärva och avancerat missbruk av gröna fordon! Ok, lika bra att erkänna då! :(

 

Föreslår att juryn hasar sig ner till Skåneland och undersöker saken på ort och ställe! Försvarare är anlitad och hjälper inte det blir det höga G tills motståndet är nedbrutet, sen gemensam doping, föreslår C2H5OH. Nästa dag kan ni hjälpa mig att laga rost... :lol: :lol:

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fordon, verkstäder, kunskap... 1 av 3 har man i alla fall ;)

På det här forat är man glad amatör och får vänja sig att ligga i lä mot det sky-höga kunnandet. Men man lär sig mycket från de som har och de som kan och man kan ha kul även med bara en bil ;)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Ferguson 35 1965. Kan man komma ned med den och få den uppfixad eller är den för ny?

 

 

PS! Jag tror rutorna i den är lite tjockare i nedkanten (på tal om gamla fordon) :lol:

Om du målar den grå! Rutor? I en grålle har man vinden i ansiktet!! (Här skulle det vara ett par asgarv om jag inte skrivit på mobilen)
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WF,Sviterna av ditt blandmissbruk blir bara mer o mer uppenbara..... :huh:

Kan inte vara riskfritt att blanda Grönt med livsfarligt Grått.....Lider med dig. :blink: 
Dessutom går det  elaka rykten på forumet att du dessutom gillar att sväva runt i det blå...
Undrar om vi trots allt bytt ner oss med vår nye Admin.... :(  :( 

Med Oroliga hälsningar /Dexx

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, allting står plötsligt så klart! Jag har förstås kompenserat trauman i min tidiga barndom (alltid loppa på stiften, hoppade kedjor, jagad av polisen genom folkparken, osv) med tunga pålitliga (gröna) monster, enligt principen "More and Heavier is Better". :(

 

Är jag redan förlorad eller ser jag en strimma av hopp i möjligheten att måla traktorjäveln panzergrau? Eller är det  för sent? Fast den stora i-det-blå-maskinen är ju faktiskt redan panzergrau! Och lite Olive Drab. På insidan. :D

 

Jag får ringa min terapeut. Igen! :wacko:

 

P.S.

Dexxas bärgare är bland det häftigaste som vuxit fram här på Terrängbil.net! Också trauman i barndomen Dexxas? :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en Grålle som älgdragare i laget. Vi upptäckte när vi var vid vägen o lastade över kärran till bilen (en flexibel historia, fd skogskojje underrede som nog inte SBP skulle gillat), få vi se en svart pöl under.

 

Nästa dag i ljuset konstaterades att vid en sten 1/2 vägs upp där vi hämtat älgen låg en stor bit av tråget runt pluggen, en svart sträng upp på skogen, runt där vi lastat o nästan tbx ner på vägen.... Så det jade gått en 5-600m i terräng med släp utan oljetryck.

 

Övriga älgar fick släpas fram, och nästa år var Grållen försedd med ett svetsat tråg...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, allting står plötsligt så klart! Jag har förstås kompenserat trauman i min tidiga barndom (alltid loppa på stiften, hoppade kedjor, jagad av polisen genom folkparken, osv) med tunga pålitliga (gröna) monster, enligt principen "More and Heavier is Better". :(

 

Är jag redan förlorad eller ser jag en strimma av hopp i möjligheten att måla traktorjäveln panzergrau? Eller är det  för sent? Fast den stora i-det-blå-maskinen är ju faktiskt redan panzergrau! Och lite Olive Drab. På insidan. :D

 

Jag får ringa min terapeut. Igen! :wacko:

 

P.S.

Dexxas bärgare är bland det häftigaste som vuxit fram här på Terrängbil.net! Också trauman i barndomen Dexxas? :lol:

 

Missar i pott träningen är omöjliga att åtgärda i vuxen ålder, så det är bara att med full sjukdomsinsikt inse att det är inte lönt att försöka utan helt enkelt erbjuds du objekt och täckning finns på kontor: GE EFTER!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missar i pott träningen är omöjliga att åtgärda i vuxen ålder, så det är bara att med full sjukdomsinsikt inse att det är inte lönt att försöka utan helt enkelt erbjuds du objekt och täckning finns på kontor: GE EFTER!

 

Tänkte ansöka om gröna fordon på läkar-remiss. Så de går in under högkostnadsskyddet! :lol: :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, allting står plötsligt så klart! Jag har förstås kompenserat trauman i min tidiga barndom (alltid loppa på stiften, hoppade kedjor, jagad av polisen genom folkparken, osv) med tunga pålitliga (gröna) monster, enligt principen "More and Heavier is Better". :(

 

Är jag redan förlorad eller ser jag en strimma av hopp i möjligheten att måla traktorjäveln panzergrau? Eller är det för sent? Fast den stora i-det-blå-maskinen är ju faktiskt redan panzergrau! Och lite Olive Drab. På insidan. :D

 

Jag får ringa min terapeut. Igen! :wacko:

 

P.S.

Dexxas bärgare är bland det häftigaste som vuxit fram här på Terrängbil.net! Också trauman i barndomen Dexxas? :lol:

Du är körd, finito!

Lika bra att ge efter.

 

"Det är aldrig försent att ge upp"

- Ronny Eriksson

 

:)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en Grålle som älgdragare i laget. Vi upptäckte när vi var vid vägen o lastade över kärran till bilen (en flexibel historia, fd skogskojje underrede som nog inte SBP skulle gillat), få vi se en svart pöl under.

 

Nästa dag i ljuset konstaterades att vid en sten 1/2 vägs upp där vi hämtat älgen låg en stor bit av tråget runt pluggen, en svart sträng upp på skogen, runt där vi lastat o nästan tbx ner på vägen.... Så det jade gått en 5-600m i terräng med släp utan oljetryck.

 

Övriga älgar fick släpas fram, och nästa år var Grållen försedd med ett svetsat tråg...

 

Någon som kommer ihåg Lubrilon? En svart burk med oljetillsats som var Guds gåva till bilismen! När jag jobbade på Kåren på 80-talet, var jag och lämnade en Citroën på en mack där Lubrilon skulle presenteras. De hällde i en burk i motorn och körde runt kvarteret med ett par ur publiken i bilen. Sedan tappades oljan ur, oljetråget skruvades bort och motorn startades utan olja. Man kunde se vevslängen fara runt i luften.

 

Alla som ville fick provköra bilen och den gick nog några mil utan olja. Helt overkligt! Hade jag inte sett det själv så hade jag aldrig i livet trott på det...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ WF
"Dexxas bärgare är bland det häftigaste som vuxit fram här på Terrängbil.net! Också trauman i barndomen Dexxas?  :lol:"

Barndomen var nog ganska ok,bara resten av livet som har varit ett enda stort trauma.... :angry: 

Har kanske liiite för svårt att behärska mig när bygglusten faller på och ideerna och materialet finns inom räckhåll,därav bärgarn..... <_<

Lite besviken på att det ska vara så förbannat svårt att marknadsföra sig och evt.kunna tjäna igen någre kronor på eländet bara,bevisligen fungerar den att bärga med och materialet och kunskap saknas inte det heller. -_- 

I kväll studerar jag diverse kemiska lösningar där c2h5oh utgör en väsentlig beståndsdel.Man måste ju alltid passa på att förkovra sig...... <_<  <_< 

Mvh/Dexx

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ WF

"Dexxas bärgare är bland det häftigaste som vuxit fram här på Terrängbil.net! Också trauman i barndomen Dexxas?  :lol:"

 

Barndomen var nog ganska ok,bara resten av livet som har varit ett enda stort trauma.... :angry: 

 

Har kanske liiite för svårt att behärska mig när bygglusten faller på och ideerna och materialet finns inom räckhåll,därav bärgarn..... <_>

 

Lite besviken på att det ska vara så förbannat svårt att marknadsföra sig och evt.kunna tjäna igen någre kronor på eländet bara,bevisligen fungerar den att bärga med och materialet och kunskap saknas inte det heller. -_- 

 

I kväll studerar jag diverse kemiska lösningar där c2h5oh utgör en väsentlig beståndsdel.Man måste ju alltid passa på att förkovra sig...... <_>

 

Mvh/Dexx

 

Empiriska studier är de mest trovärdiga!! :lol:

 

Idé: Varenda skogsmaskinförare (oavsett  maskintyp), och skogsbilchaufför i ditt område ska ha en klisterlapp med ditt journummer, bild på maskinen och www., etc i hytten. Bärgarna har du ingen nytta av, de är konkurrenter och ringer bara när det själva har försökt någon dag eller två! Har du snackat med försäkringsbolagen? Ofta de som ska betala.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...