Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Okej, det var totalvikt MED släp, Ja det tänkte jag inte på. Snöade in på den högsta vikten på skylten bara. Men den är tung i vilket fall som helst. Var ju ett tag sen jag låg i lumpen och hade koll på dom militära förkortningarna.

 

Skrev OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En RAPTGBIL 9033 har sett på Örsholmen idag.

Vem kan det vara?

Mina jobbarkompisar trodde det var jag som hade min med idag.

 

Hi hi det går inte att köra omkring med en sådan osedd.

Spanande ögon finns.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skall väl tillägga att Örsholmen är ett industriområde i Karlstad.

OK ja jag tänkte det var kul med en spaning av det här slaget.

En sådan bil är inte obemärkt.

Intresant att det finns fler sådana bilar.

Beo har en i Sunne så kanke det finna en tre fyra fem i Värmland.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stog en fin tgb 13 helkaross utan för IKEA i Älmhult i morse. Såg ut att vara en winch eller nått i nosen oxå.. Är det någon härifrån?

 

Min faster jobbar på Ikea Sweden i Älmhult, dvs inte varuhuset, och det brukar stå en tgb13 med jämna mellanrum ute på personalparkeringen vad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg förövrigt 2st rg32or på v49 häromdagen på väg in till skövde, och i går blev jag trafikdirigerad av en mp inne i skövde. Det kom 3st lastbilar med stora bandvagnar på släp, vet inte om det var strids eller pansarskyttefordon, kände faktiskt inte igen dem.

 

Och som kuriosa, sitter jag nu i lgn i kbg och lyssnar på fallskärmsjägarna som strider med ksp58.. Låter mumsmums.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag i dag var förbi Willys för att handla lite så skådade jag en fin Radio 11.  När jag kom ut och skulle åka hem så var ägaren där, så jag skannade och växlade några ord (kör ju själv 11). Han kände inte till "Terranbil.net" men sa att han skulle komma in och kolla läget. Först trodde jag att jag identifierat den radiobil som skådats tidigare i tråden (sid 6) men vid närmare beskådning av bilderna så visade det sig att jag snubblat på en ny. Den jag såg är en aluzink, det är inte den från sid 6.

 

IMG_0273.jpg

 

I maj var jag i Stockholmstrakten på en resa och när jag for genom ett bostads-

område skymtade plötsligt en bekant profil mellan träden och jag åkte in på en

parkering för att kolla:

 

123.JPG

 

En radio-elva' date=' minsann! Nån här?
[/quote']
Protiwa2009-09-04 16:58:07
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste frågan skulle komma. PDT_Armataz_02_11.gif 

Det är ett prototypsläp med drivning från volvo. När de senare kom i produktion till brandvalparna gjordes de av Hjalmar Forsbergs Vagnfabrik AB i Dals Rostock.

/Mårten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med' date=' men Teddan och min fru har bestämt att han ska köpa min. [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_31.gif[/img]

PDT_Armataz_02_03.gif

Ja du Mårten! Hade du varit med på Facebook hade du kunne se vad din fru och jag hade i på G.PDT_Armataz_02_41.gif
My friends know me as JR Ewing. PDT_Armataz_02_02.gif

Har någon här på forumet valpens kraftuttag, kardan och "lilla" fördelningsväxellåda som JR saknar? Ni får gärna PM:a mig. Tack på förhand!
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Östra Klagstorps brand c303 med restvärde släp.

 

In aktion efter branden i natt på kattebäckskolan.

Obs taket på skolan sista bilden

 

 

 

 

E det inte lite väl många skolor som brinner runt om i landet nu för tiden?

 

Mvh Arnberg

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E det inte lite väl många skolor som brinner runt om i landet nu för tiden?

Mvh Arnberg 

Nej, statistiskt är det inte det, det har brunnit ca 365st/ år ganska länge!

Fast det är ju klart att slutet av augusti/Början på september är de betydligt mer eldfängda än annars.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny typ av Tysk terrängbil med hemlig förvaringsfack på taket?

Personen var tydligen inspirerad av filmen REPMÅNAD. Dem lyckades ta sig in via entrén för militär utställningsbilarna på Vallentunas Flyg och Motor Show idag.

FY VA FRÄCKT! 

welpen1.jpg

Tack Larsa! PDT_Armataz_02_24.gif PDT_Armataz_02_09.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här på forumet som är ägare till en gul 30-bil utan flak?

Såg den på möllerödsdagarna på lördagen,och nu senast här i degeberga i lördags på veteranmarknaden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E det inte lite väl många skolor som brinner runt om i landet nu för tiden?

Mvh Arnberg 

Nej' date=' statistiskt är det inte det, det har brunnit ca 365st/ år ganska länge!

Fast det är ju klart att slutet av augusti/Början på september är de betydligt mer eldfängda än annars.
[/quote']

 

Håller inte med riktigt, jag vill påstå att tendensen är ökande. Till stöd för detta finns denna graf från MSB som visar antalet skolbränder per år:

Myndigheten_för_samhällsskydd_och_beredskap_-_Antalet_skolbränder_ökar_igen.gif

Nationell statistik för 2009 vågar jag inte uttala mig om men här på Gotland har vi hittils haft 6 bränder på skolor i år varav 5 anlagda. Som jämförelse är det lika mycket som under hela perioden 2005 - 2008.

 

Nu ber jag om ursäkt för att det spårar ut lite, vi skall diskutera terränfordon här det vet jag, men ämnet ligger mig varmtPDT_Armataz_02_11.gif om hjärtat.

 

Kjell

 
Kilen2009-09-08 08:46:10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från brinnande skolor till något helt annat, igår runt halv 8 på kvällen när jag var ute och åkte med valpen mötte jag en TGB1111 i Härad (ligger mellan Eskilstuna och Strängnäs). Finns det några Eskilstunabor på den här sidan måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...