Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Mötte denna 202 i rondellen vid Helmer Nilsson i Växjö vid 8 i morse, verkar också vara en återuppstånden bil, avställd sedan 2004 och bes den 23/3, kul att se att att det kommer fram flera Valpar!

Verkar vara en PU med en snygg kapellösning. Någon som känner den här bilen?

Tilläggsinformation är T71J Kommunikationsradio, varför skrivs detta in i regbeviset?

DSC00012.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P4210197Red_Bull.jpgJag var i Norge en vecka och träffade då på Red Bull Suggan i Gol. Tog några bilder och snackade med "chauffören". Han var tysk och skulle leverera bilen i Oslo. Han tyckte det var konstigt att bilen inte gick fortare än 85 - 90 km/tim, så han frågade mig om han kanske hade lågväxel i eller fyrhjulsdrift inlagd!  PDT_Armataz_02_23.gif

Jag förklarade att han skulle nog inte pressa den fortare. Jag frågade honom om det satt en orginalmotor eller något annat under huven. Ha sa att det visste han inte och inte heller om han skulle tanka diesel eller bensin!PDT_Armataz_02_09.gif. Men vi öppnade motorn och såg att den hade en MB300 diesel. Den är helt ombyggd inuti, ny instrumentbräda, stolar som ser ut att komma från någon Japan. Ja allt är borta. Även utvändigt är mycket ändrat. Baklyktorna är borta och bränslepåfyllningen är flyttad till högersidan m.m.

 

Jag tog en kort film när han körde iväg.

 

 

 
Beau2010-04-22 20:14:41
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Idag vid Häggvik på E4an' date=' tyvärr finns inga på blocket.....[img']uploads/223/green.jpg[/img]

 

 

 

 

Om 29 år finns de på blocket Calle11. Just be patient! Kanske nåt att byta bort 11:an mot vid pension?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Blaser338
Idag vid Häggvik på E4an' date=' tyvärr finns inga på blocket.....[img']uploads/223/green.jpg[/img]

 

 

 

 

Om 29 år finns de på blocket Calle11. Just be patient! Kanske nåt att byta bort 11:an mot vid pension?

 

Tror du det' date=',,,,,,,,, amerikanerna bygger stora bilar ff men slutade med kvalitet i slutet på 60-talet när man började med modern teknik lr rättare när teknik i bilar började uppkomma.  http://www.youtube.com/watch?v=4YacG9PkGtI PDT_Armataz_02_03.gif

Blaser3382010-04-22 21:40:04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gäst Sugga

Såg Redbull-suggan igår vid den nya skateparken i Växjö, tyvärr varken kamera eller tid för bildbevis men den finns med i tidigare inlägg. Verkar ha blivit en fräck party-bil. Sugga2010-05-20 08:06:23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst krille

Tömte min mobiltelefon på bilder och hittade några jag tog på vägen mellan Eskilstuna och Strängnäs på gamla E20, nästan exakt där de bygger det nya militärfordonsmuseet. Det var en lång karavan med diverse gröna fina bilar :)

 

DSC00018.jpgDSC00019.jpgDSC00020.jpg

 

/krille
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...