Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst Ltgb912

Bilen bakom är en Bedford MJP2 från slutet av 70-talet.202-3.jpg

Så ut som att han hadde et problem med det bakre justerhjul, fik låna et massivt från vår vass-skördarejusterhjul.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ltgb912

Jeg har set den udstillet i Græsted i foråret, jeg tror han bruger den i forskellige sammenhænge sammen med militærhistorisk køretøjsforening i DK. I forbindelse med et eller andet arrangement fik han kørt det bagerste justerhjul af, han har nu lånt et massiv-hjul fra en rørhøster, som vi har konstrueret over en bv202'er. Siden du har set den, må du være bosat i nærheden af Frederikssund?

MVH

Bent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Besserwisser anmäler sig PDT_Armataz_02_11.gif Mina 1315 har haft två tut-element sittandes frampå skåpväggen ovanför reservhjulet, medan mina 1314 inte haft det. Så jag sätter en peng på 1314. Men det verkar ju funnits en uppsjö varianter på allt som haft med de här fordonen att göra, så jag kan inte påstå jag känner mig säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Jo jag håller med dig Erik.

 

Men är där inte nåt där tutorna ska sitta. ser ut som en liten detalj på bilden

dock bara en.

Ja det skrev du oxå såg jag

 

Men enl ett befäl från f d F10 har även 1314b haft sirener

som sagt uppsjö

 

 

Lite ot

Då kan jag passa på att fråga Erik.

Har du haft skenor i golvet på din 1315 för bår

 

 

Mvh Arnberg
Karl XI2009-11-01 23:51:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hihi, det är kul att bo i Karlsborg bredvid flygplatsen med K3 i stan.

 

Igår kväll, 2 st hkp15 som övade, idag, ett styck Hercules som startade och landade minst 3ggr, en 30-bil, 3st 13-bilar, 1 11-bil, bv206, en merc dubbelhytt (?), scania 124or samt p93. Tidigare i veckan syntes 3st strf 90 5st bv206 på rv 49 (blev transporterade), Förra månaden, 2st Leoparder (transport).

 

Sen har vi ju fordonsförvaringen borta vid K3, där finns mycket kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Dom gjorde felat att släppa in mig i en RG-32:a på Revinge  PDT_Armataz_02_29.gif När killen skulle köra därifrån så hör man han vråla inne i bilen " Vem i " lång svordoms ramsa" har pillat o ändrat på vartenda "svordom" knapp "svordom" i bil"svordom" .................. alla tittade givetvis på mig och jag kunde ju bara  PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

 

 

Lite ot

Då kan jag passa på att fråga Erik.

Har du haft skenor i golvet på din 1315 för bår

 

 

Mvh Arnberg

 

OJ! Den här frågan har jag missat. Japp' date=' jdett fanns skenor i den. Riktig ambulansbår i aluminium satt det där också. Skåpet var dock inte mycket att ha, så det skulle visst bli bastu istället. Jag tror inte jag har nåt kort på skenorna, men båren har jag kvar. Har faktiskt sovit på den i crew caben på en träff i hösats. Jag hängde upp den i ett par spännband i taket. Det var ingen natt jag kommer minnas som skönhetssömn, men det gick an en gång i alla fall.... [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_07.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse,

 

Det du gjorde i Galten kallas passivt motstånd, ett vedertaget begrepp bland trädkramare och plogbills-aktivister. Kan bara känna ett inre lugn och luta mej tillbaka och konstatera att det finns hopp även för en så inbiten krigsmaterielsamlare som dej! By The Way, har försökt gå in på eran hemsida- TGB:s vänner, helt utan resultat! Kan det vara han med svordomsramsorna som idkat passivt motstånd mot dej och dragit ur nån sladd som hämnd?

 

SKREV-OCH UNDRADE OBESLISK
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Hasse så e han på allt som går att pilla på PDT_Armataz_02_11.gif

 

By The Way' date=' har försökt gå in på eran hemsida- TGB:s vänner, helt utan resultat!
[/quote']

 

Angående hemsidan så ligger den nere pga problem med tidigare webhotell.

Men nytt hotell är fixat,så hemsidan ska snart vara uppe igen i ny skepnad.

 

Mvh: Terrängbilens vänners webmaster PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst H.Hansen

Skulle i väg och handla lite delar i dag, och fick stå vid bommarna för att vänta på tåget som skulle pasera, men det gjorde inget för på spåret brevid hittade jag massor med roliga fordon att fota

Dessa är inte fotade med nya kameran, den låg hemma så jag fick ta vad som fanns till hands PDT_Armataz_02_05.gif

Vi börjar med sista vagnen, och höglyftaren där

29971248.jpg

Lite suddigt men ändå

29971249.jpg

trevligt bygge

29971250.jpg

2 höglyftare/eleskåpare + En range rover ?

29971251.jpg

Ja bandvagnar fanns det gott om

29971252.jpg

Insperation för husbilsbyggare Å massor med bandvagnat

29971253.jpg

En höglyftare/teleskopare + Range rover ?

29971254.jpg

EN bandvan

29971255.jpg

4 axlar kran och tomt flak

29971256.jpg

4 axlar med kran och kapell

29971257.jpg

2 axlar vad vet jag ej

29971258.jpg

Ja längre fram än hit han jag inte innan tåget började röra på sej

29971259.jpg

Bandvagnar i massor

29971260.jpg

Ja så började den trevliga transporten att rulla vidare efter rälsen,

NR plåtarna var lite underliga så det var lite svårt att luska ut var de kom i från och vart de skulle har jag ingen aning om, men ett trevligt besök för oss terrängfordons tokiga var det i alla fall

 

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...