Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Dottern var ut runt knuten och fotade denna gamla bekanta skönhet nyss:

Alla andra barn kollade in den landade ballongen, dottern spanade in 20 bilen! :-D, det finns hopp för henne!

 

DSC01423.JPG

 

/Thommy (& Malin)

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mötte dom när jag var på väg hem från Vallentuna Flygdagar i söndags. Ballongflyg Upp&ner har minst 2 20:bilar för jag såg dom komma efter varrandra. Fångade en av deras bilar på bild i maj i år. Finns att ses på sid 4 i denna tråd. Nottera flaklyften! Protiwa2009-09-12 10:47:08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You could even apply for a job as TGB20 driver this season....:))

 

 

 

http://www.uppner.se/jobb.aspx

 

 

 

(I first read 450-750 euro pro hour....but they expect you do work a full shift of 5-6 hours for that....8-))

 

 

 

Willem (it's no good when the daily petrol bill is higher than the salary....:)) Jan

 

 

 

 

 

Btw, for the Unimog they require drivers license DE, for TGB20 only C....can't find a picture of that Unimog, but it seems as if they managed to get that one registered as multi- / >9-passenger vehicle, while the TGB20 is not....

 

(anyone ever managed to get either TGB211 or TGB221 with the full 1+1+18/1+1+12 passenger seats registered?)

 

 

 

W-J-M2009-09-13 00:17:29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You could even apply for a job as TGB20 driver this season....:))

 

 

(I first read 450-750 euro pro hour....but they expect you do work a full shift of 5-6 hours for that....8-))

 

 

Unfortunately it was not even euro ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

You could even apply for a job as TGB20 driver this season....:))

 

 

 

(I first read 450-750 euro pro hour....but they expect you do work a full shift of 5-6 hours for that....8-))

 

 

 

Unfortunately it was not even euro ...

 

 

 

Sorry, I meant SEK of course....;))

 

(cq: emphasis on 'pro hour'....:))

 

 

 

I like their hydraulic lift platform though....might be the ultimate concept to store 2-4 tires on the rear of the truck.

 

(and having the tires attached to the platform (single or double/stacked) means the platform would rest on the ground at 30-60cm height, acting as a nice picknick table....:))

 

W-J-M2009-09-13 14:12:49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"WAOW"

"Vilken bil"

"Det är min tremänning som har den" (och jag vet inte om nån sån i den åldern i närheten)

 

 

En mycket rakryggad 10-åring kliver ut från Disco't på Skåreskolan i fredags , rycker upp dörren o hoppar in.
JDW2009-09-13 22:21:20
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst furirjönsson

DEN DÄR ELLER EN TVILLINGVAGN ÖVNINGSKÖRDE MAN MED I BOSNIEN/KOSOVO OCH VOLTADE MED SKROTADE ALLT UTAN PÅ VAGNEN, BARA FÖR ATT MAN INTE VILLE HA EN FÖRARE FRÅN ETT AV SKYTTEKOMPANIERNA UTAN EN EGEN SIGNALISTFÖRARE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Idag tittade jag på en Valp med tillverkningsnummer 49, tror jag det var. 59 årsmodell med B 16 motor. Bilen var i MYCKET fint skick och därtill nybesiktad för att delta i den årliga älgjakten. Ägaren köpte den 1964 och den hade till dags dato rullat cirka 9000 mil. PDT_Armataz_02_02.gif

Och hemma låg kameran...PDT_Armataz_02_13.gif

Men jag vet var den bor, och den hade tydligen tre valpsyskon  i varierande skick utspridda på gården PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick av en slump se denna skönhet parkerad utanför konserthuset i centrala Gävle i början av veckan. En mycket välhållen BV-206, med avsevärt med extrautrustning. Tillhörande Svensa Kraftnät. Märkligt nog hade bandvagnen en ca 10 m hög antenn rest på bakvagnen, samt att en lång nätverkskabel letade sig från bandvagnens plasthydda in genom ett fönster på Konserthuset och vidare in i byggnaden. Misstänker att det fanns en hel del data- och kommunikationsutrustning i den vagnen.

 

 

 

DSC00246_sm.JPG

 

 

 

Dottern på snart två år sprang genast fram och kände på banden och sa: Mjuk och skön!

 

 

 

DSC00243_sm.JPG

 

 

 

Tillbehöret en BVKÄRRA 1922 /MT i civilutförande stod även det parkerat i anslutning till entrén. Detta är den första icke-gröna Bv-kärran jag sett.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here you can see an almost identical configuration, including more interior details of both BV206 and trailer....only difference is a red stripe, instead of blue....:))

 

 

 

http://distrikt-3.ssa.se/internsites_2007/20071006%20Distriktsmote%20Molos.htm

 

 

 

3%20042.jpg

 

 

 

 

 

And here a larger overview, showing the height of the antenna:

 

 

 

http://distrikt-3.ssa.se/internsites_2007/20071006%20Distriktsmote%20ute.htm

 

 

 

 

 

 

 

3%20008.jpgW-J-M2009-09-19 02:15:23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick av en slump se denna skönhet parkerad utanför konserthuset i centrala Gävle i början av veckan. En mycket välhållen BV-206' date=' med avsevärt med extrautrustning. Tillhörande Svensa Kraftnät. Märkligt nog hade bandvagnen en ca 10 m hög antenn rest på bakvagnen, samt att en lång nätverkskabel letade sig från bandvagnens plasthydda in genom ett fönster på Konserthuset och vidare in i byggnaden. Misstänker att det fanns en hel del data- och kommunikationsutrustning i den vagnen.

 

[img']uploads/15/DSC00246_sm.JPG[/img]

 

Dottern på snart två år sprang genast fram och kände på banden och sa: Mjuk och skön!

 

DSC00243_sm.JPG

 

Tillbehöret en BVKÄRRA 1922 /MT i civilutförande stod även det parkerat i anslutning till entrén. Detta är den första icke-gröna Bv-kärran jag sett.

 

// Klas

Inne i Konserthuset pågick i Tisdags övningen SAMVETE09 och vi använde MOLOS8 som telefonisystem, dvs de DECT telefoner som finns, högmasten var för att få fart på 80MHz nätet som finns med och några ytterligare apparater till övningsledningen (annars körde vi RAKEL, men det finns inte kopplat till pandoran)

. Sladdarna var vanliga CAT5 kablar för att få in internet och tele lina i MOLOS'en

 

BV kärran innehåller dels ett Kragg för lokal el och div skarvsladdar för El o antenner. På taket sitter en belysningsmast

 

Blå stripe är i enlighet med SvK's nya logga, och de andra 7 är antagligen omtejpade de med. 

 

/Övningsledaren för motspelet, SAMVETE09
JDW2009-09-20 19:36:25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg idag "Flickan som lekte med elden" och den var väl helt ok.

 

 

 

Vad som var mer ok, är att i scenen när Paolo och Miriam får spö av den blonde bjässen, står det en tgb 30 utan flak bakom dem :)

 

Synd bara att lokalen sätts i brand och bilen brinner inne. PDT_Armataz_02_06.gif

 

Inte på riktigt, men ändå PDT_Armataz_02_07.gif

 

 

 

Så, ett FILMTIPS PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst christer_tgb

Var det någon härifrån som körde en "Valp" på E18-Enköping mot Stockholm ?

 

Jag passerade en strax innan Bålsta vid 00.30-tiden, natten mellan fredag/lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte göra efterlysningar på forumet- men nu måste jag ta mej tusan det. På jobbet har vi blästermaskiner som servas av ett företag i Filipstad, Bäckmans heter det. Och det tekniker som kommer till oss och tar hand om våra maskiner är en inbiten Offroader. Han kör Suzuki, men han har en klubbkompis som har byggt en Valp med fyrlink, unimogportaler och FORD V8 och automat på flaket!!!! Är det någon som sett den bilen? Skulle vara kul att se den. Ska finnas mellan Karlskoga och Degerfors nånstans.

 

SKREV EN NYFIKEN OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!
Jag brukar inte göra efterlysningar på forumet- men nu måste jag ta mej tusan det. På jobbet har vi blästermaskiner som servas av ett företag i Filipstad' date=' Bäckmans heter det. Och det tekniker som kommer till oss och tar hand om våra maskiner är en inbiten Offroader. Han kör Suzuki, men han har en klubbkompis som har byggt en Valp med fyrlink, unimogportaler och FORD V8 och automat på flaket!!!! Är det någon som sett den bilen? Skulle vara kul att se den. Ska finnas mellan Karlskoga och Degerfors nånstans.

 

SKREV EN NYFIKEN OBELIX
[/quote']

 

jag är inte säker, men jag tror det är den här.

Bilden tagen på Kättilstorpsträffen 2005.

 

c06200931525P1ef2.jpg

 

4a6200931624P5fa2.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Häromdan åkte jag en mindre väg på ett ställe i göteborgstrakten som jag inte varit på förut. I buskarna skymtade jag lite skrot och en uppstickande ratt och vart tvungen att stanna och kika. Gissa vad som stod där?

 

valpchassi.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
PDT_Armataz_02_11.gif Nu var jag inte ute efter "gissa bilden-leken" utan såg det bara så självklart att det var ett valpchassi. Men eftersom du har satt tillbaka karossen på din valp numera och därtill är norrman så begär jag inte attt du ska se skillnad mot en gräsklippare, speedy PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häromdan åkte jag en mindre väg på ett ställe i göteborgstrakten som jag inte varit på förut. I buskarna skymtade jag lite skrot och en uppstickande ratt och vart tvungen att stanna och kika. Gissa vad som stod där?

 

valpchassi.jpg

Det är nog föregångaren till 903:an..... 900 PDT_Armataz_02_10.gif Den ägs och körs av Fred Flintstone. PDT_Armataz_02_07.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_11.gif Nu var jag inte ute efter "gissa bilden-leken" utan såg det bara så självklart att det var ett valpchassi. Men eftersom du har satt tillbaka karossen på din valp numera och därtill är norrman så begär jag inte attt du ska se skillnad mot en gräsklippare' date=' speedy [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_23.gif[/img]

ha ha ha ha...........PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...