Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst Protiwa

Bv202:an på bilden tillhörde "Royal Artillery" och körde på en mina 1982.

 

Bv202 användes av britterna mellan 1962-1982

 

Källa: Här
Protiwa2010-07-15 23:56:04
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Med risk för att vara OT för tråden så lägger jag ut tre bilder på bv202 på Falklandsöarna...

 

solds-9.jpg

soldsbritsMEDEVACScout.jpg

 

Bv-202RMbeach.jpg 
Protiwa2010-07-17 17:44:02
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Visst är det väl valpar på bilden?

 

Ja, visst är det det eller civilarna av fronten att dömma. Det står ju klart och tydligt VOLVO på den första av de två "ambulansbilarna" till höger. Av hjälmarna att dömma på soldaterna som står framför HT "valparna" så användes dessa av argentinarna.

 

 
Protiwa2010-07-17 17:56:37
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Collector
Mötte en orange 13X skåp med ett stort Jägermeister märke på sidan i går' date=' på Rv 61 vid Kil[/quote']

 

Mötte samma bil på Väg 276 i Åkersberga i Söndags.......höll på att köra i diket när jag såg den :-)

 

Någon som vet mer om den bilen? Bilder?

 

Skåpet var inget orginal då det var ca. 1.5ggr större än vanligt.

 

//Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag har inget minne av att det stod någon sådan bil där när jag var där (-97) och jag var nog inne i de flesta utrymmena. Ingen av tillsynsmännen sade heller något trots min entusiasm för Valpen...

Det måste säkerligen ha varit en 912 för jag kan inte komma på något utrymme stort nog för något större.

Jag skall ta en titt när jag är där nästa gång' date=' har ju en aktie så jag borde verkligen åka oftare.
[/quote']

 

Mystery solved! Har varit i kontakt med en annan som var med och efter följande beskrivning kan fordonet nog identifieras. Volvo, 6-hjulig, bensinmotor, dubbelhytt, långnos, 50-talare byggd i fåtal exemplar. Blir det inte en 912 med dubbelhytt? Byggdes enligt uppgift till Kustartilleriet och det stämmer med att bilen fanns kvar sedan kustspaningsradarns dagar. Se för övrigt min nästa spaning nedan med just denna bil.

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvorobban86

C202an utanför borås ishall användes som bruksbil under en period då inget annat ville vara med när man skulle till jobbetPDT_Armataz_02_05.gif den fick traska nästan hele vintern, min dåvarande sambo tyckte dock inte att det var lika roligt som jag när det skulle betalas bensinPDT_Armataz_02_06.gif, 5 mil om dagen haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Vem åker runt i Gamleby med en 11-bil?

 

Jag hörde snarare än såg bilen de första gången. Den passerade fokhögskolan några gånger. Senare (straxt innan lunch såg jag den) fåg jag att det var en flerfärgad vanlig 11-bil. Jag har sett Barracudas bilar i deras eget garage och det var inte någon utav dem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Träffade en blivande medlem idag i Rissne, Magnus från Järfälla.

Önskar en välkommen hit i förskott! 

IMAG0240.jpg

Intressant linstyrning bak.... så kan man också väl göra.
IMAG0241.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en runda nu på kvällen förbi chaparall så grabben fick se lite riktiga terrängbilar fanns redan en hel del på plats gul hummer var nog grabbens favorit och jag håller med den var läcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix, har aldrig kamera med mig.  Såg företen ampfi bilarna förra veckan här i stan så vet tyskarna om att det är chaparall kan hände ampfi gänget dycker upp, kan tänka mig de är oslagbara i mudracet om de ställer upp klarar ju vilket djup som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi åkte till Gotland på bröllop i fredags och vad hittar man i kön till färjan...

2re606p.jpg

Snubber (Leif) och kompisen Tore på väg till radioamatörträff på Hoburgen!

Finfin 11! Min hustru sa i förbifarten "kanske en sån är en bättre bruksbil än den där gamla du har" så nu är det fritt fram att leta ny bil.

(Men du SA ju att vi skulle byta! I Oskarshamn.. Jo det sa du visst! Ja nu har jag köpt den i alla fall, nä det går inte att häva... Den gamla? Nä den är redan såld Vaddå leksak!!)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på Vallåkraträffen igår och såg denna:

100822_13.jpg

Några grabbar var framme vid denna samtidigt som mig och de letade efter var man kunde köpa däck till Valparna. De hade en epa-Valp så jag rekommenderade detta forum, får väl se om de hittar hit PDT_Armataz_02_02.gif

 

Tyvärr var inte ägaren till denna på plats, jag hade velat snoka inne i den, för den såg ut att vara väldigt fin ut även på insidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Riktigt snygg om den inte haft dom otroligt fula blinkersa fram på fronten, och frihjulsnaven......men att måla fri-naven var smart gjort så dom smällter in bättre PDT_Armataz_02_05.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nagtiv eller inverterad spaning denna gång.

Vart tog dom vägen?

Hundratals gröna bilar på Örsholmen i Karlstad. Tidiagre omtalat här.

Idag är de borta???

De stog vid bilbadet nära Volvo lastvagnar Örsholmen Karlstad.

Varenda en är väck, tomt som på månen.

de

Roysan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...