Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst Kilen

Hamnen i Nynäshamn i helgen: ett gäng pbv 501 (BMP-1) som kanske väntar på att skeppas till Polen? Stod iallafall mot Pol-Lines terminal till.

P1000606_584x438.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Vandraren

Roade mig att se på en kanske mindre bra film..

 

16 min 33 sek in i filmen står en TGB11 PDT_Armataz_02_03.gif 

 

Stonehenge Apocalypse heter filmen

 

 

 

För de som vågar finns ju också filmen på

 

 

Lite småkul att se en TGB11 i en amerikansk Sci-Fi film!

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kilen

Var på Stora Karlsö idag och såg då denna 11:a. Den Volvo TVC som stått där sedan kustspaningsradarns dagar fram tills för nått år sedan var tyvärr borta, fanns i Fårösund nu enligt uppgift.

P1000653_547x410.JPG

 

P1000654_547x410.JPG

 

P1000655_547x410.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden
Var på Stora Karlsö idag och såg då denna 11:a. Den Volvo TVC som stått där sedan kustspaningsradarns dagar fram tills för nått år sedan var tyvärr borta' date=' fanns i Fårösund nu enligt uppgift.

[/quote']

Kul att de har uppgraderat till en 11!

När jag jobbade där ute hade vi en gammal Valp, men TVCn kan jag inte minnas. Var skulle den ha funnits?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kilen
Kul att de har uppgraderat till en 11!

När jag jobbade där ute hade vi en gammal Valp' date=' men TVCn kan jag inte minnas. Var skulle den ha funnits?
[/quote']

När du frågar blev jag osäker, har aldrig sett den själv utan bara fått den beskriven och sedan identifierat den som en TVC. Har varit i kontakt med min primärkälla som jobbade som guide ett antal år på Karlsö och kan nu förtälja följande. Det var en Volvo 6-hjulig terränglastbil med bensinmotor. Jag hade för mig att han beskrev den som trubbnos (därav min slutsats TVC) men nu hävdar han bestämt att den var långnos. Den skall ha stått i den lada du ser en skymt av till höger i bild 3, ligger i en svacka uppe vid fyren. Med tanke på långnos skulle det kunna vara en TVA eller TVB men med tanke på ladans storlek snarare en 912. Jag har fått för mig att 912 är mindre än TVA/B men har aldrig sett dem bredvid varandra. Min källa berättar att de vid ett tillfälle startade lastbilen och körde den ner till Norderhamn. Bränsleslangarna var spruckna och läckte bensin så det kändes inte helt säkert, dessutom gick det åt 20 liter bensin t.o.r. för en sträcka på ca 3 km!

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Jag har inget minne av att det stod någon sådan bil där när jag var där (-97) och jag var nog inne i de flesta utrymmena. Ingen av tillsynsmännen sade heller något trots min entusiasm för Valpen...

Det måste säkerligen ha varit en 912 för jag kan inte komma på något utrymme stort nog för något större.

Jag skall ta en titt när jag är där nästa gång, har ju en aktie så jag borde verkligen åka oftare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Vi var en sväng till ALE i lördags och såg denna 13-bil med kaffekanna på taket. Bilen står 4,7km norr om rondellen i Mullsjö utmed väg 26. Vet inte om det är samma 13-bil som nämnts tidigare i tråden men här kommer en bild.

34942_427350957592_741457592_4343461_7789555_n.jpg
Protiwa2010-07-05 10:13:16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi var en sväng till ALE i lördags och såg denna 13-bil med kaffekanna på taket. Bilen står 4' date='7km norr om rondellen i Mullsjö utmed väg 26. Vet inte om det är samma 13-bil som nämnts tidigare i tråden men här kommer en bild.

Jo den finns med tidigare, tror det är ALE som står somägare, "till Salu" skylten i vindrutan är blekt sedan länge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Åkte genom Mjölby i lördags och hittade på Civilförsvarets ena 13 bil, rejält utrustad

31266885.jpg

De hade ställt upp den för visning då de värvade nya medlemmar

31266887.jpg

Lite speciel var båren som syns lite till vänster på bilden ovan

31266886.jpg

Enligt de på Civilförsvaret finns det 5 st av dessa "terrängående bårar.

Den går också att utrusta med medar/skida, så 4 st finns i fjällräddningens ägo och den femte har alltså Civilförsvaret här i trakten fått att tillgå av försvaret PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Denna stod uppställd i Grimeton mellan Ullared & varberg i Söndags.

Jag och familjen skulle dit och glo lite o tur som vi hade så var

långvågssändaren i gång och provkördes eftrersom det var

Alexandersondagen just denna dag. Mer om detta finns att läsa på deras

hemsida www.alexander.n.se, intressant även för mig som inte fattar ett

dugg om sånt där!

 

Juli_2010_158t.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_37.gif

 

Hade jag vetat att den var där hade jag åkt dit' date=' har inte mer än 10 minuter dit därifrån jag bor.

[/quote']

Inte sett Grimetonmasterna ??PDT_Armataz_02_01.gifPDT_Armataz_02_01.gifPDT_Armataz_02_01.gif

 

 

du får ändra din text till"gör som Ford, sälj Volvo" eller nåt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
undrar om det kommer stå "made in kina" när man vänder på den 

 

Nejdå, det står "Made in Arvika" på dom!!

 

Drottningen skickade allt ner ett helt gäng till Falklandsöarna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...