Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Får tillägga att dom civila plåtarna sitter på,dom syns bara inte från denna vinkeln som fotona är tagna.

petiwedi: Det är inte riktigt glas i bakrutan,det är plexiglas.

Ny sådan.

Bajon12010-08-30 16:44:25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, då skulle jag gärna vilja höra exakt var sitter regskylten på Hasses bil? Det finns inte en chans att den kan döljas till 100 % på grund av fotovinkeln? På dom andra bilarna kan cilvila skyltarna döljas av släpkärror eller dörrstolpar på den fotograferade bilen. Men på Hasses bil är den enda skylt som syns den militära. Jag trodde att ett fordon bara kunde vara registrerad antingen som militär bil- eller som civil? Hur har ni lyckats att få dom reggade på det sättet?

 

UNDRADE OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo,dom sitter där.

Min sitter på högersidan under lampan och Hassefans sitter på bakaxeln under fjäderpaketet.

Den sitter ju ganska säkert där då vi inte är nere i 1 meter djupa surhål och kör i samt klättrar över stenar som är större än bilarna.

Och ja,skylten på Hassefans bil syns bra där den sitter från reglementsenliga 5 m bakom,1.5 m upp.

 

Bajon12010-08-31 16:59:03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian

Jeg faldt over denne igen på youtube:

[TUBE]DwFq9mS7hgs&feature=channel[/TUBE]

 

Det må nok være et af de mest gennemførte byg der er; B30 turbo, andre fjedre, skivbromsar, CETIS, mycket specielt spil etc. etc... Masser af inspiration!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst weekend_warrior
Hamnen i Nynäshamn i helgen: ett gäng pbv 501 (BMP-1) som kanske väntar på att skeppas till Polen? Stod iallafall mot Pol-Lines terminal till.

 

PBV 501/BMP1-vagnarna ska skeppas till Tjeckien dit dom är sålda.

Jag lägger upp någon av mina bilder från terminalen taget vid ett tillfälle då ytan var i princip full.

P1000606_584x438.JPG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lite bilder från skyddsmässan:<?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 SKYDD_2010_01_363x272.jpgSKYDD_2010_02_363x272.jpg

 Unimog

 

 SKYDD_2010_03_363x272.jpg 

Skania Vabis 1940

 

 SKYDD_2010_05_363x272.jpg 

En gammal bekant från någon av civilförsvarsförbundets avdelningar

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

6 st transporter med 12 bv 206(?) siktade på Essingeleden söder ut nyss. Ny auktion?

 

Och det var försvarets egna transporter. Nån av bandvagnarna såg rätt sliten ut med flagad färg därav min spekulation att de skulle samlas upp på Bråvalla för ev utförsäljning. Nån i Norrköping som har koll på Bråvalla och om det fylls på?petewedi2010-09-30 22:29:33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en 131, en 1314, två 1315, några 30 och 40, några TGB 5 och en hel drös bruna och vita Land Cruiser idag. Det var ju tyvärr fotoförbud, men det var gutt att se så många riktiga bilar på en och samma gång.

Någon som vet vad den bruna färgen på Land Cruiserna heter? Den skulle jag kunna tänka mig på valpen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Idag har jag hittat på fyra st avfyrningsplatser för RB68 (Bloodhound) bara 4 km hemmifrån.

Spännande sida om RB68.

IMG_4101_Small.JPG

 

IMG_4121_Small.JPG

Nu måste jag ju skaffa en Robotlastbil 809.

 

Åkte förbi Marma så kom det 6 st 258:or.

[TUBE]ZxNwawLeL1Q[/TUBE]

 

 

Och sen när jag var i Gävle kom dom här:

[TUBE]x0eACS3oJVw[/TUBE]

 

MVH Klas PDT_Armataz_02_12.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det en luftvärnsrobot?? o_O

Vilket stort as, våra RB 70 var ju bara en dryg meter lång. Den där ser ju ut som en kryssningsmissil.

 image049.jpg
ryden2010-10-01 09:11:03
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...