Gå till innehåll

Vita lr ibland mörka strimmor efter plan..


Inatrip

Rekommendera Poster

Hmm, det här låter klurigt, så då blir jag väl i vanlig ordning akterseglad för att det gäller nåt annat än det jag tror.

 

Men jag kikar efter dem. Eller på det som är före dem snarare, för flygplan intresserar mig. Fick för en del år sen tips av AndreasE här på forumet om Flightradar24 och sen dess har jag gärna span efter de lite större planen i skyn.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flightradar 24 är väldans kul att spana in ibland.. om ett flygplan rapporterar nödläge kan man se även det.. får meddelanden o annat.. 

 

vita strimmor.. kondens... mörka strimmor.. dålig förbränning..  gamla kärror..  Det är inte avgaser som en del tror..

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avgaser är milt uttryckt jämfört med vad trådskaparen förmodligen syftar på..

 

 Mycket snackande om chemtrails på nätet.. jag personligen har svårt att tro att det ens kan vara möjligt över vårt land på 2000-talet.. men jag vet inte mer än nån annan.

 

Kanske Wingflyer är påläst på ämnet och kan berätta för oss?

Vad är dessa olikfärgade strimmor vi ser i skyn efter stora planen i nutid?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chemtrails, haha!

 

Det är vattenånga som kondenserar och fryser, en restprodukt från förbränningen av bränslet. Jämför med vattnet som droppar ur ett avgasrör på en bil. På hög höjd är det väldigt kallt, minus 50-60 grader och strimmorna ligger kvar länge.

 

Mörka strimmor har jag aldrig hört talas om, men ljusbrytning (refraktion) i atmosfären kan vid solens upp- och nedgång skapa alla regnbågens nyanser i strimmorna...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas många enkla sätt att syna bluffen. Bilder på jetmotorer ser likadana ut för 50 år sedan skulle detta isåfall ha pågått obemärkt ända sedan jetmotorns födelse?

 

Var skulle man obemärkt kunna gömma 100 tals kubikmeter kemikalier ett plan utan det märks?

Soppatankarna behövs för bränsle.... och om man vill spruta ut grejor nån stop på en 15 timmars flygning i en sådan koncentration att det lämnar spår efter sig bör det handla om stora volymen, mycket mer än vad ett plan kan bära.

 

Varför ser alla plan likadana ut oavsett om de är från Nordkorea eller ett privatägt jetplan betyder det isåfall att alla världens nationer trots bittra fiender samarbetar med just detta?

 

Är det bränsleleverantören som fifflar obemärkt i samarbete med alla andra oljebolag trots att de är konkurrenter?

 

Tyvärr är det nog så att om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den till slut en "sanning".....

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samma genre:

- Elvis och JFK lever.

- USA har utomjordiska rymdskepp i Nevadaöknen.

- Hemliga ordensällskap styr västvärlden.

- Månlandningarna var bluff.

Osv...

 

Eller?

-_-

 

Når man blander for meget sammen så kan det altid forvire. Noget er sandt og ander er det nok ikke.

 

Virkeligheden ER virkeligheden det er kun perspektivet der kan være forskellige.

 

Så min mening er: Eller?

-_-

 

For dem der vil vide mere og se patenter, dokumenter osv.

ISBN 978-91-88093-35-6

 

Jeg vil lige for god ordens skyld skrive:

Jeg har INGEN intententioner om at blive uvenner med nogen, overhoved. Jævnfør: Virkeligheden ER virkeligheden - - osv

 

MEN

HVIS der foregår noget derude er det så ikke rimeligt at det undersøges.

Vi lever da i et demokrati ?

Eller ?

 

 

Mvh

Knudsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att kicka igång filmen ovan och det första som dyker upp är ett trafikflygplan som uppges filmad i Sibirien. I den delen av världen kan det ju bli 50 minusgrader och det är vid såna temperaturer det bildas strimmor på hög höjd. Då är det ju inte konstigt att det bildas kondens av motorerna även på marknivå.

 

Vill man kolla på besprutande plan lär det ju finnas massor från hur man sprider bekämpningsmedel i jordbruk och från hur jänkarna körde avlövningsmedel från bombplan i Korea eller om det var Vietnam.

Redigerad av ErikC304
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att kicka igång filmen ovan och det första som dyker upp är ett trafikflygplan som uppges filmad i Sibirien. I den delen av världen kan det ju bli 50 minusgrader och det är vid såna temperaturer det bildas strimmor på hög höjd. Då är det ju inte konstigt att det bildas kondens av motorerna även på marknivå.

 

Vill man kolla på besprutande plan lär det ju finnas massor från hur man sprider bekämpningsmedel i jordbruk och från hur jänkarna körde avlövningsmedel från bombplan i Korea eller om det var Vietnam.

 

Jeg mener at huske filmen og dens indledning. Men ser du hele filmen vil du komme frem til at de viser forskelden på contralis og chemtrails.

Når man ser hele filmen så bliver det svært at være sikker på at der ikke foregår noget fordækt.

Du bekræfter også at sprøjte fly er brugt før, så hvorfor ikke igen ?

 

Mvh

Knudsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chemtrails måste väl ändå ses som den mest korkade konspirationsteorin av allihop.. spelar skyhögt på människors totala okunskap om både flygplan och metreologi.. jag förstår inte riktigt vart de människor som påstår detta och de som "skapar" all denna internet/youtubediaree får sin energi ifrån.. är de betalda? (se där.. en konspirationsteori till..).. jag menar.. någon sitter ju och författar skiten.. :rolleyes: Snygga bilder på virvlar dock.. särskilt de från kanterna på klaffarna när de är nere.. kanten skapar en ändvirvel.. (det är trycksänkningen i ändvirveln som lockar fram vattnet.. 

 

 

Det kan räcka med att en flygmaskin rör sej genom luft med en viss mängd fuktighet.. och tryck/temperatursänkningen som sker i luften när vingen rör sej genom lufthavet är till räcklig för att sänka temperaturen till luftens daggpunkt..  särskillt runt vingspetsarna.. på hög höjd blir vattenångan/dimman till iskristaller direkt och hänger kvar tills de har skingtats för vinden.. under optimala förhållanden.. dvs. ingen vind.. kan de hänga kvar ett par timmar...

 

Anta att en flygmaskin med 30 ton konspiratoriska kemikalier verkligen flög över.. låt oss säga stockholm på 10 kilometers höjd.. och började spreja ut en dimma av skiten.. "haha.. nu kommer Stockholmarna att tro att de är Göteborgare.. mwaaahahahaHAaa :blink:  " ... så kommer dimman inte att nå backen förrän den är i Norge, Danmark eller kanske i Finland ..typ.. och vara så utspädd att den är helt verkanslös.. :mellow:

 

Man KAN dock bespruta moln med högt innehåll av vatten med en rätt ofarlig kemikalie för att få dem att släppa ifrån sej vattnet.. men det är en helt annan historia..

 

Jag har för mitt eget höga nöjes skull checkat in rätt många konspirationsteorier.. och en del är inte så dumma som man kan tro.. en av de "bättre" och som ställer flera relevanta frågor och som faktiskt totat ihop en stämningsansökan mot amerikanska NIST (motsvarande havirikommisionen) är den om 9/11.. Grundbulten är egentligen.. "Where did the houses go?".. två stycken 110våningars hus i stål, överdimensionerade så det smäller.. (det var ju första gången hus av denna typ byggdes.. så man tog i extra) faller samma dag ihop i pricnip fritt fall.. i sin egen skugga och lämnade inte efter sej bråte tillräckligt så att det räckte upp till första våningen på husen bredvid.. Jämligt intressant sida med många intressanta bilder.. och teorier.. det häde lixom lite mer den dagen än att husen föll ihop..

 

drjudywood.com

 

En anna kul teori är den om UFO:n.. som de gamla nazisterna visst skulle ha byggt... "The German Bell".. går ut på att de allierade under andra världskriget skulle ha börjat bomba sönder nassarnas landningsbanor till den milda grad att det gick ut en order till ingengörerna att snabbt som fasikens se till att ta fram flygplan/farkoster som helst kunde starta vertikalt.. Man tog bland annat hjälp av en kuf som forskat kring virvlar i gaser och vatten i hela sitt liv.. "Viktor Shauberger".. tydligen snubblade man i sitt forskade över en hoper oväntade fenomen som visst skulle ha lett till skapandet av denna "German Bell".. 

 

 

Medan jag ändå har ångan uppe.. spana in detta... en bil som visst gick på vatten.. att uppfinnaren såsmåningom blev mördad mildrade inte direkt konspirationsteorisnubbarna..  Det riktigt kluriga är att det inte bara handlar om, vilket många tror, att splitta vatten i sina beståndsdelar väte och syre.. vilket är ett hopplöst nollsummespel med energi.. utan de som har granskat det av hans patent som fins tillgängligt menar att han har lyckats med konststycket att få vanligt vatten att ta "skuttet" från vatten till gas utan att värmas upp.. vilket inte låter helt galet.. 

En droppe vatten i ren gasform har 1600ggr större volym.. dessutom skulle visst denna process ha varit så effektiv att vattnet även delade sej i just väte och syre.. nästan som en bieffekt..

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4zMpM-jAnFs

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu förbiser en massa fakta som WF, Einhead som "misstänkt delaktiga i konspirationen" kommer med, o ponera att Chemtrails finns, så undrar jag mest över:

 

Vart tillverkas det?

Distributionskedjan (förtäckt i JET A1 tankbilar)?

Hur/vart fylls det på (alla flygplatser eller bara vissa?)

 

O alla inblandade håller tyst??

(eller är deras lön att gå på konserter med Elvis o diskutera världsläget med JFK, som för övrigt måste ha väldigt trista liv i sin ensamhet)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju solklart att de har hittat vad flygbolagen försörjer sig på. Jag vill inte tänka på hur de människor mår som bor under flygrutten efter att jag flög till Bremen via Rotterdam för hundraåtti spänn häromsistens. Dessutom startar de flesta plan från Landvetter rakt över vårt hus, passerar på tusen meters höjd över taket. Me-me-men me-me-mej äre i-i-i-inge f-f-f-fel på...

Redigerad av ErikC304
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En konspirationsteori som visat sig vara verklig skulle man kanske kunna kalla den massiva inspelning/ lagring av data, samtal och epost som USA/EU och andra länder ägnar sig åt in jakten på terrorister.

 

Om du skulle frågat mig för 15 år sedan ifall demokratiska länder skulle börja massavlyssna sina vanliga hederliga medborgare med DDR-metoder skulle jag nog avfärdat det som en konspirationsteori och helt omöjligt... :-)

 

Så verkligheten kan nog vara värre än teorierna ibland.....

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen tror man på det här i Nynäshamn.. det satt plakat nerknackade runt en rondell här i centrum för en vecka sedan och nu har man även klottret sönder en bro över vår motorväg här med "stoppa chemtrails"..

Dumt!

 

 Jag tycker som sagt, att OM detta nu skulle stämma med chemtrails, så är det helt otroligt att det inte blivit större grej av det i våra medier, som förövrigt brukar vara duktiga på att snoka där dem inte borde, eller just borde.

 Jag menar..alla kan ju inte tystas ned och tiga om detta, det skulle komma fram och bli stora pådrag tror iaf jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare idag kunde jag bara titta lite på inledningen av filmen, men ikväll har jag inte kunnat hålla mig ifrån att titta på hela. Första halvan visar solklart vad det handlar om och andra halvan visar en amatörforskare som drar felaktiga slutsatser utifrån en laddning värden han hämtar hem eller mäter på nåt sätt. Kvarhängande jetstrimmor ska inte uppstå under en viss relativ luftfuktighet och enligt de värden han har kan jag förstå att han är misstänksam. Men det måste finnas nån annan förklaring till varför de ändå bildas.

 

Lite kul att visa en landade A380 som åstadkommer dimvirvlar när den reverserar för vad den är värd för att få ner hastigheten i samband med såna här virrpanneideer. Vad kemikalier det måste ligga på flygplatser!

 

Undrar vilka som enligt de här virrpannorna ligger bakom kemikaliespridandet? Hur klarar de sig från att bli drabbade själva?

 

Jag brukar inte avfärda saker jag inte vet nåt om med en handviftning, men det här ser jag som sällsynt förföljelsemaniskt hittepå.

Redigerad av ErikC304
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller de så kallade chemtrails.. måste man nog hålla isär två saker.. som jag anser har blivit ihopblandade en smula....

 

..dels det lite mer konspiratoriska som på nåt vis handlar om att man besprutar världen med chemikalier med någon sorts elak agenda i åtanke.. att med vilje göra oss sjuka eller värre.. "mind control" eller nåt annat hemskt..

 

..dels det andra som kanske inte är så rackarns långsökt.. omfattningen med vilken man faktiskt försöker manipulera vädret med kemikalier i förhoppningen om att skapa regn..  på riktigt hög höjd skulle man då sprida "silver iodide" som när flygplan på lägre höjd passerar och blandar in vattenånga..typ.. så bidrar det till att iskristaller bildas,, medandra ord.. ökad molnbildning..  och det är nog så att detta sker i en omfattning som är svår att överblicka.. man är naturigtvis skiträdd för att myndigheters försäkran om att detta skulle vara "ofarligt" är helt fel.. 

 

Koldioxid i all ära.. global warming som fenomen är ju genererat av ökad molnbildning.. som i sin tur kan bero på ett flertal olika orsaker.. solen, havet, kosmisk strålning, van allen bältet, koldioxid, McDonalds.. kor som fjärtar etc.. och om besprutning av atmosfären i syftet att skapa regn.. genererar mer moln.. tja.. "there you have it".. inte undra på att det blir spinn på det hela..

 

Men att man skulle bespruta atmosfären med nån skit i syfte att avsiktligen göra skada på människor.. är helt befängt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...