Gå till innehåll

Automattvätta C303?


JDW

Rekommendera Poster

Är ju lite vanskligt att dra ut o framförallt torka vattenslangen på tomten o skit syns väldigt bra på JDW's ljusblåa nyans.

 

Får C303 plats i nån automattvätt, förutsätter borstlöst program....

 

Finns ju lastbilstvättar o spolplattor iofs, men köra igenom automattvätt hade varit schangtilt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg jobber i Statens vegvesen (tilsvarende Trafikvärket i Sverige). Bilen jeg bruker på jobb er en Chevrolet Express van (5,3 liter bensin-V8, 305 hk på 2400 kg...). Den er på størrelse med en C303, bare litt lenger. Jeg tar den i personbilvaskemaskinen på Statoil/Cirkle K, og det går fint så lenge jeg velger varebilvask (vask = tvätt). Da blir sidene vaska med børster mens taket blir vaska børsteløst, og spyleren står på makshøgde heile tida. Det samme ved tørking, blåseren går over bilen med makshøgde heile tida.

 

post-6519-0-29379700-1482962757_thumb.jpg

Chevroleten ved sida av 2 × VW Transporter, for å få begrep om størrelse.

 

post-6519-0-55614500-1482962988_thumb.jpg

GPS-antenna er bare i bruk når jeg måler, den + festet blir tatt ned ellers.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör nu mer i en öppen tvättstation, då jag inte orkar dra ut slang och högtryckstvätten inne från garderoben där den bor den kalla tiden på året.

Har glömt en tvätt ute en natt då det vart  minusgrader och den frös sönder, så att lägga typ 70 kr på att kunna välja på spola med varmvatten och något lite skummande medel sedan, borsta om jag vill med långt skaft, spola av med kallvatten och lägga på lite vax för att lättare få rent nästa gång.

Ja avfettning mm finns ju ofta på de öppna hallarna, brukar vara typ 3-4 tvättplatser eller fler . man betalar med kortet och tvättar det man tycker behövas sedan trycker på stopp så betalningen upphör.

 

Det är en tavla som visar hur många kronor man tvättat för, så det är lite små kul och bara stå att kika där, för tusan vilken fart det är på tvättandet då timern tickar pengar.

Höjden tar lätt en TGB 11. 

Har spolat av styggt leriga bilar och ej fått påbackning än i alla fall 

Det brukar vara kamera övervakat så att lägga några min på att spola ren plattan efter sej kanske har räddat mej samt att jag brukar plocka undan ris och pinnar som ej går ner genom rens rännan i mitten

 

Du borde inte ha så långt till en sådan, de växer ju upp sådana tvättplatser lite varstans nu. finns flera i lilla Mjölby och en i Skänninge, Vadstena och Motala har så jag är övertygad om att Karlstad har också, tror banne mej jag sett en när jag snurrat där. men kan inte säga på vilken gata, det har jag inte koll på

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jobbade i försvaret hade jag soldater som var "smarta" och körde in i automattvätten med en tgb 11, något de aldrig gjorde om igen. Rutor och dörrar är inte helt täta på en 11-bil och lata som de var satt de kvar i bilen, nu dyngblöta efteråt. :-)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har vart på Våxnäs vid Willys o snurrat Hansen... (alternativet föll bort av "kylan"..)

 

Svängde förbi OK i går, deras tvätt var det 2,40 på, o det är prexis vad jag har mätt med tumstock bak från takräcket o ner i backen 

 

Åkte till Örsholmen o deras kombi lastbils o pb tvätt, personbilstvätten var iofs lite högre än OK, så vi diskuterade med "varebilsläge", dvs utan takborste.

Lindelaren till spelet ledde till diskussioner, men på takräcket sitter stegen under,och en pinne sticker ut några dm bakom, vilket man spekulerade i skulle bli bekymmer för sidoborstarna som passer där.

=> Slutade med att jag erbjöds manuell tvätt till maskinpris (270kr)!

 

Så med lätt blöta i förarsätet är JDW nu ren (inläckage i ffa sidorutorna ingick i riskanalysen)!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...