Gå till innehåll

Däck till 11/13/20


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Då har min 11:a äntligen fått nya skor. Efter att stenhårt hållt på att det bara skall vara orginal "pil-puckar" på min 11:a, kom jag äntligen på bättre tankar.

Så det blev 4st Creepy Crawler 35"-12,5-16 Blev en otroligt skillnad mot orginaldäcken kan man säga, och det på alla typer av underlag.

dack_01.jpg
Otroligt slitna orginal däck

dack_02.jpg
Naken 11:a... snuuufffssss..

dack_03.jpg
Nu med nya skor 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja de däcken var ju  effektiva PDT_Armataz_02_02.gif och såg klart bra ut på din bil PDT_Armataz_02_39.gif

Har börjat fundera på andra än pildäcken till valpen, och det var ju intresant att se lite olika däck och deras egenskaper i skogarna i Bjurbäcken, där mina gamla kraftigt nötta däck helt klart talade om att det var dags att se sej om efter nya eller köpa fler och bättre stroppar PDT_Armataz_02_40.gif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_13.gif Däck ja. Trond körde på Petlas på sin Valp. Fastnade inte en enda gång. Jag hade diffspärrar på min 1111 och körde sönder avgassystem, damasken på bakre kardan, och främre högre stödben lådan för robotskjutning. Blev bogserad två gånger. Smällde i underrede och kardan ett flertal gånger. Petlas däcken är så små (smala) att  orginal snökedjor går inte att använda. Det verkar som att den som sitter bakom ratten betyder mer än däcken, men det är klart att stora hjul hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag håller nog med dig, Jonas. När jag åkte med Trond och Rune i snön i Värmland förra våren så var det inte utan att jag funderade över att skaffa Petlas till 13-bilen. Trond malde liksom fram på nåt vis, hur han nu bar sig åt. Sexhjulsdrift och snökedjor var helt klart något bättre, där 13-bilens storlek dock var ett hinder. Men jag var radikalt förvånad över att Tronds Valp bara banade sig väg genom snön - utan snökedjor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Kan bara hålla med är faktist lite sugen på just Petlas då jag fick för mej att Rune  Torgersen valp gick väldigt fint på dem och de kostar ju inte så enormt mycket per däck, sen är de antagligen fina att köra på landsväg med också 

Hörde något om att de gick på runt 1900 NOK , men gick att få tag i för runt 1600 SEK  och det är ju inte mördande blodigt för bra däck.

 

Sen att båda är duktiga förare gör ju saken inte sämre.

Ja nu har jag ju sett i bjurbäcken att Jonas är väldigt duktig i skogen han med ,  Och även Erik på film så det kan ju inte bara hänga på föraren PDT_Armataz_02_38.gif

 

H.Hansen2008-06-13 09:41:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gäst olycka

Fick också nya puckar på vår 11:a i veckan. 37x12,5x16 Creepy Crawler blev det. Och som Andereas.E skrev, det blev en enorm skillnad på bil med dessa på! Så det känns som en lyckad investering.

 

//Jonas

creepy.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Däcken Creepy Crawler 38.5x14.5x16 med Beadlocks fungerade ooootroligt bra.... grymt nöjd med köpet! Ja' date=' ni ser väl själva hur djupt jag kört i leran! Dom bara drog och drog. Trots det högt lufttryck (1.5 kilo) samt att bakdiffspärrarna inte funkade...

 

 

 

 

 

[img']uploads/15/DSC05930_sm2.JPG[/img]

 

 

 

// Klas

PDT_Armataz_02_14.gif Gammalt inlägg, men ( bara för att retas litegranna... PDT_Armataz_02_01.gif ) vad är det för fioltråd som sitter i dragkroken?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn

Vilken storlek bör man välja till en 13-bil, 35"-12,5-16  eller 37"-12,5-16, skiljer totalt ca 2500kr på 7däck(Creepy Crawler)

Men vad blir det för skillnad(förutom 2,5cm bättre frigång)  i övrigt?

är det lagligt och hur mycket blir felvisningen på mätaren? förmodligen mer än lagligt, gissar jag!

Någon som vet av alla kloka "gubbar" på detta forum?

/Kjell, gubbe, men klok?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
De brukar inte bry sig på besiktningen' date=',

med 37 visar mätaren ca 5km/timme fel i 70km/t,,

//Danne
[/quote']Tack! Ja försumbart kan man säga, ja på besiktningen kollade dom varken bälten eller om tex. batterierna satt fast(vilket inte alltid är fallet, har jag märkt) så däcken är väll det minsta "bekymret"

Nu kommer det svåra, att försöka få tag på creepy crawler, inte helt lätt visar det sig, verkar vara ett halvårs levtid.!

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst petewedi

Vid mitt besök innanför grindarna på ett regemente i helgen såg jag en 13 ambulans och en radio-11 som hade Cooper Discoverery S/T 285/75-16 monterat. Det är ju att betrakta som ett landsvägsdäck men det såg prydligt ut och kan väl inte vara mycket sämre än ett tort krondäck. petewedi2008-09-01 14:06:30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Vid mitt besök innanför grindarna på ett regemente i helgen såg jag en 13 ambulans och en radio-11 som hade Cooper Discoverery S/T 285/75-16 monterat. Det är ju att betrakta som ett landsvägsdäck men det såg prydligt ut och kan väl inte vara mycket sämre än ett tort krondäck.

 

Mmm har ju gjort förarutbildningen via FM (K3) på både 11/13-bilar. Kan ju säga' date=' att så som vi körde med dessa så skulle det inte varit några problem vare sig med slitna krondäck, eller landsvägsdäck (alltså inte specielt avanserat).

 

Men kan hända att andra regementen upplevt tuffare terrängkörning [img']smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har med stor framgång använt Cooper ST på min Land Cruiser vid ganska krävande terrängkörning. Är naturligtvis inte lik bra som de grövre däcken vid riktigt krävande förhållanden men som allround alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl armens bogser wire PDT_Armataz_02_03.gif så då är något sönder så klart  PDT_Armataz_02_05.gif

 

 

 

Nja, inget är sönder... men minst en par liter lera i tanken!

 

 

 

Fortfarande mycket nöjd med däcken, både grepp, pris och leveranstid från Offroadreifen.com

 

 

 

// KlasKlas_B2008-09-01 23:56:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...