Gå till innehåll

Däck till 11/13/20


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst danneape

nä,, men då hjälper bara dubb,, skulle tro att maxis däcken även blir lite hårdare i minusgrader än "riktiga" vinterdäck så det hjälper ju inte upp fästet på packad snö,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Til snøkjøring funker ikke Maxxis Crepy Crawler godt. Bilen flyter ikke oppå snøen. Prøvde med 2 psi i dekkene, di er så stive at di ikke flyter ut nok. Bilen forsvant som en ubåt ned i snøen. Den er nok for tyng til den typen kjøring også. Men det var sukkersnø unders pga streng frost tidligere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Petlas däck nu på vintern och jag tycker att de fungerar väldigt bra till vinterföre. Kom ju en massa snö igår natt och då var jag ute på gatorna och det var inga tendenser till att vara halkiga. De maler sig igenom snödrivorna efter plogbilarnaPDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

%C3%85sen.jpg  Passade på och tog en tur nu, när det var kramsnö och ca 30-40 cm i terrängen.Med 15 tum breda bogger så gick det tungt,så fort det blev uppför så tog det stopp.Skulle ha varit bra med 100nm extra i motorn.Så man kunde välja på fler växlar.Annars funkade det bra med fästet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jeg får om en mnd tid nye nav i mine 10x16" felger, da kan di brukes etter veien også. Sunnaas Hjulservice sveiser inn nye nav. Oppsettet med adapter/spacer var ikke brukbart. Det bygde så mye ut at bilen ble vanskelig å svinge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst jockum

Väntar fortfarande på mina däck som har blivit försenade ännu en gång. Hoppas att de kommer innan fredag så de kan testas på softtrailen.

 

Men här är i alla fall en bild på fälgarna. Blev gansla ok, dock var inte den svarta färgen den bästa

 

DSC00196.JPG

 

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Rune77
 

Går det fint med 36x12.5 på originalfelg? kan jeg kjøre med 36x13.5 eller blir det bare ballong?

hvor subber det som oftest på en 11-bil?PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst danneape

Jag kör på 35-13,5 på originalfälg och det funkar,,

polaren körde på 37-14,5, det funkade åsså,, numera har han breddat för att få ut bredden på däcket,

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

post-6524-1242321299_thumb.jpg

post-6524-1242321389_thumb.jpg

post-6524-1243196252_thumb.jpg

 

Da har jeg fått nye nav i mine 10" felger. Det ble veldig bra. Crepy Crawler dekkene er nå kommet på bilen. Det ble noe høyere å komme seg inn i bilen, har jo i tillegg montert spiraler forranPDT_Armataz_02_07.gif

 

Jeg har 200 m.m backspace på felgene, da er det ca 3-4 cm klaring til blad fjæren. Så det skal gå med 13,5" brede dekk også.
19112009-05-24 22:25:50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

There is a post of someone on page 7 who ordered them in Scandinavia for 140 Euro+shipping

 

I paid 153 Euro + shipping in Germany. Send me a PN for the email adress of the dealer.

 

Frontal view

 

2964806.jpg

 

Ingo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Dags att återuppliva den här tråden.

 

Jag är i behov av däck till mitt nyförvärv, en C303, och tänkte då i första hand skaffa landsvägsdäck med nån slags terrängförmåga, typ normaldålig skogsbilväg och har för tillfället fastnat för General Grabber AT2. Någon som har erfarenhet av dessa? Ska man satsa på 295/75 eller 315/75? Båda ligger väl inom femprocentsgränsen om jag räknat rätt. Hamnar de utanför skärmarna såpass mycket att en normalnitisk besiktningsman skulle ha åsikter om det?

 

Ska monteras på originalfälgarna.

 

Ni som har liknande däck, typ BFG, Cooper mfl i dessa dimensioner, får också gärna komma med synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

315/75-16 hamnar helt rätt vad beträffar omkretsen. Jag kör med den dimensionen på min ena valp (Cooper S/T) och det funkar bra. De är lite breda så de tar i fjädrarna något men det går att begränsa rattutslaget om man vill. De har inte klagat på besiktningen heller.

 

Nu är det här som sagt en valp så det borde betyda att det funkar ännu bättre på en C303 och jag vet flera som åker på den dimensionen. Du kan läsa lite mer i den här tråden. http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=1309&title=dekk

 

mvh Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nu är det här som sagt en valp så det borde betyda att det funkar ännu bättre på en C303 och jag vet flera som åker på den dimensionen."

 

Ake64 jag är inte enig med dig där. Både Valpen och C303 är utrustade med samma däckdimension från Volvo. C303 är en större bil , men har inte nödvändigtvis större utrymme i hjulhusen. Min erfarenhet med snökedjor på Valpen är att det går fint, medan det på C303 kan ta i stötdämparna bak. Detta kan säkert många intyga. Beau2010-03-18 23:44:58
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64
C303 är en större bil ' date=' men har inte nödvändigtvis större utrymme i hjulhusen. [/quote']

 

Så kan det naturligtvis vara och det var ett antagande från min sida som jag baserade på bla danneapes uppgifter ovan att han kör på 35x13,5-16 på originalfälg. 315/75-16 motsvarar ju 35x12.5-16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst olycka

Ångrar lite att vi inte tog 14.5" breda också. 12.5 känns lite fjösigt... Nån som vill byta e det bara att säga till PDT_Armataz_02_03.gif

 

//Jonas

olycka2010-03-19 08:46:18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...