Gå till innehåll

Däck till 11/13/20


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

 

 

Någon som vet var man kan köpa Maxxis däck i sverige?
Är intreserad av Creepy crawlers 38,5" däck.

 

För ett par veckor sedan såg jag dem på offroadreifens hemsida till bra pris, nu för ett par dagar sen är de borta där.

Efter kontakt med dem säger de att de är slut och kommer högst troligen inte in igen.

Detta pga nya regler i Europa har gjort att de inte är godkända för gat bruk längre, detta enligt offroadreifen!

 

Så tydligen är det bara de som finns kvar i lager i europa som sälgs ut.

 

Någon som hört talas om dessa nya "regler"?
 

 

 Sjekk ut Gräsdalens Däck.se og prat med Hicke PDT_Armataz_02_02.gif Han heter Henrik da....

speedy2010-09-22 21:37:04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amring har dom inte på lager i Sverige men det ska komma mer däck till våren. När jag skulle beställa för några veckor sedan hade dom bara 1st 38.5x14.5-16 på lager.PDT_Armataz_02_06.gif

 

Men det kan ju va nån lokal däckshop som har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst H.Hansen

Hm den känner jag igen, 

V8 på flaket eller hur ? Den var och besökte Tuna i Sandviken för några år sedan.
Har för mej att det satt Mickey Thompson baja claw på den då också PDT_Armataz_02_02.gif funkade då bra i leran där 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet en bra sida man kan köpa däck till en valp?

 

Vilken bredd och storlek skall man ha om man inte vill bredda fälgarna? Rättare sagt vilken storlek skall man

söka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja Trond och Rune Samt Cato från Norge

Det sa att ca 250 st dubb i varje däck och inte allt för bra mönster ger ett utmärkt däck i både snö och på is glatta norska vägar. Nu körde de med lastbils dubb vilka var lite längre och tåligare, om det är lagligt i Sverige vet jag ej . men de är ju lastbilsreggade.
Att mönstret inte skulle vara allt för bra, gjorde att de hällre gick lite ovanpå snön i stället för att gräve ner sej eller direkt skotta bort den om mönstret inte var helt nytt, ca 60- 80 % kvar var lämpligt, om jag ej minns helt fel.
Behövde de gräva bort snön för att komma ner till fast mark kompliterade de med kedjor tillfälligt
De kör ju verkligen i varierande terräng och underlag där då det kan vara både isgata och driv snö i de branta backarna som ofta förekommer på vägarna där.

Hoppas de ser detta och kan dela med sej av sina erfarenheter, Annars tror jag nog att Jonas Beau vet en del om det då han ofta besöker Trond då han är i Sverige under vintern. och är själv en vis man med riktigt vintriga vägar att åka på PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Nån som vet en bra sida man kan köpa däck till en valp?

Vilken bredd och storlek skall man ha om man inte vill bredda fälgarna? Rättare sagt vilken storlek skall man
söka på?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverstone MT117 heter ett däck som har samma mönster kronans pildäck. Sedan finns det ett däck som Petlas tillverkar, dimension 9.0x16, säljs bl.a. av Roger JOhansson på Karlstorp 4x4, länk finns på denna sajt under länkar. Petlas har jag bara hört gott om. Originalmåtten är 280 85 16 vilket Silverstone har. Petlas är något större men passar utan problem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

 

 

 

 

 

Tack!

 

 

 

Nån som har en uppfattning om dessa deck? Kostar ca 1650:- per styck i 280/70-16 ink frskt plus montering. Det är väl "billigt"? Jag är ute efter att våga köra på vintern på vanlig väg, behålla bilens höjd så den går in i garaget och generellt väglös året runt ~ 50 mil per år. Tycker krondäcken verkar vara hårda och hala som plasthjul på leksaker.petewedi2010-11-28 09:56:11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däcken som sådana har jag ingen uppfattning om men dimensionen känns lite liten.

 

Enligt omräkningsfunktionen ett stycke ner på den här sidan motsvarar 280/70-16 31x11-16 medan originaldimensionen 280/85-16 motsvarar 35x11-16. Originalen är altså betydligt högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta posten men jag har för mig att någon hade dubbat däck med plåtskruv av samma typ som dessa.

 

Undrar bara hur bra de sitter, är nog inte så uppskattat om någon får punka med en plåtskruv i däcket....
Toolman2010-11-29 13:42:00
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag kör med Mickey Thompson baja claw och kan varmt rekomendera dessa.

 

Dom väsnas en aning på asvalt men inte värre än att man kan leva med...

 

 

 

tgb1.jpg

 

 

Vilken dimension är det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...