Gå till innehåll

Övriga Filmklipp


Gäst ErikL

Rekommendera Poster

Ja, jag har ju viss oljeförbrukning på min vagn... Men sådär illa som vagnen i den underbara bv 202 filmen ovan ryker den tack och lov inte :)

Svårt att veta exakt utan att känna doften, men det där är nog ingen oljerök utan bara lite fet soppablandning vid fullgas..inget man behöver oroa sig för..

 ..om man har ett säkert soppakonto alltså. :wub:

 

Oljerök är ofta blå eller svagt blå, och fet inställd förgasare / igensatt luftfilter / eller påställd dieselpump ger svart rök.

 Ser ut som svart rök där..dock kan ju min gamla datorskärm missvisa.. (ja ögonen mina är ju inte heller nya) <_<

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta exakt utan att känna doften, men det där är nog ingen oljerök utan bara lite fet soppablandning vid fullgas..inget man behöver oroa sig för..

 ..om man har ett säkert soppakonto alltså. :wub:

 

Oljerök är ofta blå eller svagt blå, och fet inställd förgasare / igensatt luftfilter / eller påställd dieselpump ger svart rök.

 Ser ut som svart rök där..dock kan ju min gamla datorskärm missvisa.. (ja ögonen mina är ju inte heller nya) <_<

Titeln i en av hans andra filmer svallrar om just att det är diesel det rör sig om. :)

 

 

(dock inte denna)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer, det är ett svänghjul som via en flerstegs planetväxel startar motorn. Normalt använder man en startmotor som spinner upp svänghjulet, när det inte längre ökar i varv eller som på Antonov AN2 som vi flög hoppare med förr, där man tittar på amperemätaren och när strömmen har sjunkit till under 40A, drar man i kopplingen som kopplar in apparaten med en klokoppling till vevaxeln. Har man gjort allting rätt, snappsat motorn, etc, så startar den oftast på första försöket.

 

Är strömmen i batteriet inte tillräcklig kan man istället veva igång startaparatens svänghjul. Motorerna använder magnettändning så snurrar bara motorn tillräckligt fort blir det gnista utan batteri.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt,måste va kloner alla har ju samma längd och storlek på övriga kroppen :huh:

Utom soldaten i början han måste hamnat i fel led :)

Drilltropper blir ofte stilt opp etter høyde, så forskjellen på hver enkelt soldat er minimal, men forskjellen mellom første og siste soldat kan være 10-20 cm.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...