Frippe S Postad 8 Februari , 2013 Rapport Share Postad 8 Februari , 2013 Snyggt jobb du gjort med bilen. Ville bara tipsa om att undvika att bunta nått med stålomspunnen slang ( eller dra för nära) jag upptäckte det själv när bromsslangarna på tävlingsbilen filat ett rejält hack i en bärarm mha vibrationer och fjädtingsrörelser, vilket jag borde räknat ut innan om man kollar på ytan :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 18 Februari , 2013 Rapport Share Postad 18 Februari , 2013 Tackar Det är ju ett plasthölje på slangen, så det är inte stål utvänändigt eller hur man ska säga, så den ska nog inte skava så farligt Har ju varit lite dåligt med uppdatering Men bilen har passerat bilprovningen med blankt papper som resultat var en mycket trevlig besiktningsman som berättade att han o en kompis haft en tgb40 tillsammans Originaldäcken är på nu med kedjor monterade så man kan tugga sig fram i snön, har iaf bärgat kusinen som kört i diket, så lite används bilen iaf Här är det korvgrillning på gång Hillbilly deluxe Det var lite kort bara. Ha det fint nu där ute o kör försiktigt i snön 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 24 Juni , 2013 Rapport Share Postad 24 Juni , 2013 Nu var det som vanligt längesedan man uppdaterade, så här kommer lite om vad som hänt Blev en uppsättning beadlocks, ringarna kom i 3 delar och svetsades samman och sedan svetsades i fälgen, hade tyvärr inte så mycket bilder som jag trodde, men några när vi punktade fast ringarna. Set slog som mest 0,5mm har hört att 1mm inte ska vara farligt, har kört nästan 20mil nu i midsommar och det var inga problem, både landsväg o hård skogskörning Någon undrar säkert varför jag målade dem innan jag svetsade dem och det är för att det hade varit riktigt svårt o få in färg bakom ringen då det är originalbredd på dom. Så de lackades innan och sen målade man i det som brann bort Winchen har ju tragiskt nog legat isärplokad i en hög Så dagarna innan Eksjö träffen var det dags o ta tag i den, kolhållarn var inte så vacker så den misstänktes, man behöver inte vara någon Sherlock Holmes för att lista ut att det var den som var felet Alla 4 satt fast o allt var rostigt Men lite bläster i färg senare så Efter detta så funkade den fint igen, allt tätades när det monterades ihop igen Blev ny lina oxå och med den ny linstyrare, smidigare och man sparar några kilon, har inte provat ut så mycket än så återkommer om jag hittar något negativt. Bjuder på några bilder från helgen, detta är utanför pizzerian, man måste ju äta Här var det trångt o eländigt, både kaross kofångare o mina nya beadlocks fick bulor o repor innan jag kom därifrån, när man sedan såg brödernas smalare valpar smita förbi snabbt o smidigt så börjar man fundera på sitt val av fordon? Ja detta är inte min bil eller någon jag känner, men så ser ni lite hur det såg ut Här är innifrån min bil när brorsan går nerför en brant, lite halt i gräset. Sen en till som avslutning Det var allt för denna gång, ha det fint nu alla 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 24 Juni , 2013 Rapport Share Postad 24 Juni , 2013 Satan vad offroadsugen jag blev nu.. Tack för snygga bilder, alltid lika kul att kika på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monkysa Postad 25 Juni , 2013 Rapport Share Postad 25 Juni , 2013 Det är mycket upp till föraren med. Va i Eksjö för nått år sedan å satt å kika på tipsrundan. På ett ställe där en 11 bara gled förbi, fick en annan jätteproblem. Du får tänka portaler, diffdpärrar å bromsservo, så du vet du valt rätt bil en utvändig bur hade inte varit fel heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Det är mycket upp till föraren med. Va i Eksjö för nått år sedan å satt å kika på tipsrundan. På ett ställe där en 11 bara gled förbi, fick en annan jätteproblem. Du får tänka portaler, diffdpärrar å bromsservo, så du vet du valt rätt bil en utvändig bur hade inte varit fel heller Jo visst är det många fördelar med bilen Men ibland är den lite stor när det är trångt mellan träden bara. Finns funderingar på bur, får se vad det blir i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 25 Juli , 2013 Rapport Share Postad 25 Juli , 2013 Nu börjar det bli en liten att göra lista på bilen igen. Ena damasken gav upp och andra sidan ser riktigt ledsen ut oxå, så det blir byte av båda, kommer handla på fmv4x4. Men undre spindellederna är dåliga oxå o funderar på o ta dessa samtidigt, är det tatanka som gäller då eller? Mvh/Mikael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 26 Juli , 2013 Rapport Share Postad 26 Juli , 2013 Testa först hos FMV, han har ibland grejer som inte finns på deras hemsida. Annars Tatanka. Damaskerna hade jag garanterat köpt hos FMV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pigge Postad 26 Juli , 2013 Rapport Share Postad 26 Juli , 2013 Gällande utvändig bur finns det ett bra smidigt och enkelt sätt med nästan samma funktion, trälister ovanför droplisten. https://www.dropbox.com/s/tuy936ww95s278p/2010-09-27%2010.03.03.jpg Fick inte bilden att visas så kolla längen så fattar du vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 19 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2013 Gällande utvändig bur finns det ett bra smidigt och enkelt sätt med nästan samma funktion, trälister ovanför droplisten. https://www.dropbox.com/s/tuy936ww95s278p/2010-09-27%2010.03.03.jpg Fick inte bilden att visas så kolla längen så fattar du vad jag menar. Ja det var en smidig lösning Har ju dock halvbur till bilen istället för skåpet bak ibland, men detta året orkade jag inte byta Finns funderingar på o fortsätta med bågen fram så man kan ta bort hytten, men som alltid är det tiden som inte alltid räcker till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 19 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2013 Händer inte mycket med TGB´n Står med sin trasiga damask o ser ledsen ut, det såg mörkt ut att få grejerna innan HC oxå så blir billös detta året. Får snik åka med brorsan eller kusinen istället Tänkte dela med mig av en lite rolig grej iaf En kompis till brorsan har ett rivningsbolag som fått uppdraget o riva lite åt försvaret, i en byggnad påträffades lite delar och han sa till brorsan o kolla om han ville ha grejerna innan de åkte i skrotbingen. Det visade sig vara cabdörrar och ett kyl till 903 Det roliga är att brorsan har just en sådan bil som är kapellare och han saknade överdelen till sina dörrar och han har haft problem med kylningen. Nu sitter kylet i bilen och verkar fungera fint, han har dock inte testat någon hård träffkörning än. Det som fattas till dörrarna är lite gångjärn bara Kylet var kontrollerat oxå För att ni inte ska tro att jag ligger på latsidan så bjuds det på lite bilder från motorbytet i Duetten, blev en B20 med tillhörhande låda som ska ha gått 10K mil Gamla motorn, hade börjat försvinna vatten o dra olja o läcka Å hej o hå så var den ute Å här åker den nya in Hade ingen bild med den på plats utan det får ni föreställa er hur det ser ut Hoppas återkomma snart igen med uppdatering om TGB´n, hoppas detta dög så länge, ha det fint alla 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Blir nog HC iaf tar damasken ifrån min extra axel, den är inte bäst men inget hål i iaf. Kollade på länken där det byts damask o funderade på vad de långa pinnarna är till? Någon som kan ett snabbt svar? Är de bara för att det ska vara lätt när man ska skjuta tillbaka portalen? Flyttar över hela portaldelen så behöver inte pressa om damasken så den biten är klar. Något annat man ska tänka på, har hört att diffen ska vara låst när man drar ur drivaxeln, stämmer detta eller är det bara om man drar ut båda sidor? Tacksam för svar, annars märker jag snart om jag gjort fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Blir nog HC iaf tar damasken ifrån min extra axel, den är inte bäst men inget hål i iaf. Kollade på länken där det byts damask o funderade på vad de långa pinnarna är till? Någon som kan ett snabbt svar? Är de bara för att det ska vara lätt när man ska skjuta tillbaka portalen? Flyttar över hela portaldelen så behöver inte pressa om damasken så den biten är klar. Något annat man ska tänka på, har hört att diffen ska vara låst när man drar ur drivaxeln, stämmer detta eller är det bara om man drar ut båda sidor? Tacksam för svar, annars märker jag snart om jag gjort fel "pinnarna" används för att styra portalhuset på plats, jag hade inga och det gick fint utan. Att ha diffspärren aktiverad hindrar hylsan som sköter densamma att falla ner då axeln dras ut ( det är höger sida det gäller) å vänster så kvittar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Tackar för snabbt svar Ska byta på vänster sida så då är det ju lugnt då Finns det några åtdragningsmoment eller är det bara o ta i rejält, brukar man behöva efterdra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Dom gånger jag bytt har jag dragit rejält och lite till, använder packning på tub så man inte riskerar oljeläckage när portalen är återmonterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Får tacka för de snabba svaren Nu sitter det en tät damask på bilen och även förberedd för övernattning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Roligt att du fick ett ryck iaf. Känns alltid skönt efteråt när man fått nåt sånt där viktigt fixat. Hoppas du får roligt på träffen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 22 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2013 Gött jobbat Va bra det är att reservdelar i lager Packning på tub ska inte behövas men det skadar ju å andra sidan inte heller Locktite kan jag rekomendera på bultarna. På Islandsresan 2010 höll det på att gå åt helvete för mig när portalen på höger sida lossade, det var rena turen att jag fick syn på det innan något skadades. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2013 Gött jobbat Va bra det är att reservdelar i lager Packning på tub ska inte behövas men det skadar ju å andra sidan inte heller Locktite kan jag rekomendera på bultarna. På Islandsresan 2010 höll det på att gå åt helvete för mig när portalen på höger sida lossade, det var rena turen att jag fick syn på det innan något skadades. Ajajaj fyfan, ja då håller man sig nog för skratt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 23 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2013 Lossade var väl till att ta i men bultarna hade gängat upp sig så portalen glappade mot axelröret. Kunde gått illa ganska fort! Nu har jag locktite på bultarna och det är momentdraget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 28 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2013 Så då var HC Offroadmeet avklarat Blev en liten olycka, men återkommer nog med det senare Blev ingen locktite tyvärr Men hoppas det sitter ändå, får hålla lite koll och sen ska det ju dit nya damasker sen så det ska ju loss snart igen Blev lite bilder på bytet Framaxeln inrullad, väger några kilo de där Plackade bort yttre delen med drev o lager o bromsar, så man slapp greja med luftning o sånt, sen vet jag inte skicket på de bromsarna så var bäst o behålla de som sitter på bilen. Gick rätt smidigt att få loss lite trångt och tyvärr fattades rätt tum nycklar men det gick med mm oxå Allt såg bra ut på bilen, lite bös fanns i axelröret men inte så mycket Det var lite bilder från bytet, sen ska ju den portalen tillbaka med ny damask, FMV4x4 hade fått hem nya så hämtade upp dom på HC Bilen utrustades lite snabbt för övernattning, jagade reda på en bordsskiva och lite reglar och vips så hade man en plan sovyta Brorsan o hans familj hade hyrt stuga så stal lite el därifrån så det var varmt o gött med en liten elfläkt Kommer ev lite bilder från HC senare oxå 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Hmm som vanligt ett tag sedan man uppdaterade Men lite har hänt, bytt damask nu och fått tillbaka rätt portal på rätt axel Tyvärr snålade jag lite när jag köpte min bil och köpte en som inte val aluzinkare Som vanligt ångrar man sig och min bil har ju lite av det bruna äcklet som gärna letar sig in på jobbiga ställen. Sett att det vart lite dåligt men var lite sämre än jag trodde så svetsen fck komma fram och jobba lite Efter lite kapande o slipande och bankande o mätande o klippande så blev det så här Syns tydligare här att det är ju under framrutan engreppet ägt rum, smidigt att det var vid den öppningsbara rutan Svetsat o slipat Nu bär det av till garaget o försöka få på lite färg 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Snyggt jobbat!! Det är skönt efteråt, när rosten är ett minne blött.. ett minne blott, mena jag hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Ja det är gott när det är gjort Tyvärr väntar man ju lite för länge innan man gör något åt det Sen är det så tjockt med färg på min bil så det syns knappt, sen när man ser att färgen bubblat sig så är det nästan redan hål bakom Dörren var lite dålig oxå o fick smaka på svetsen Blev ingen före bild men syns nog ändå var det är lite ny plåt Bara snygga till o måla sen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Helt klart bättre än rost, Det där blir ett lyft för bilen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.