Gå till innehåll

NU bilder på "min" tgb131..


Rekommendera Poster

Ska det va så här omständigt att lägga upp bilder kan jag lika gärna skita i det.. Men hur fan får jag bort rubriken då?? äh ja går o lägger mig..

 

 

Klicka på More replay Options i högra hörnet av topic skriv rutan :huh:

då kommer ett alternativ att lägga upp filer = foton direkt från din dator. Att dyka upp i vänstra hörnet

Attach Files Klicka på välj fil under, Tänk på att de inte får vara större än 2 MB, Välj filen från din dator

När du valt en fil klicka på vart du vill ha bilden i textfältet, och sedan på attach this file under så laddar du upp fotot

Slutligen klicka på Add to post i högra hörnet.

Många klick blir det :rolleyes:

Här ett foto på mitt räcke jag svetsat i hop för att ha lite lampor på

tn_P1190008.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej Hasse, så man kan spara bilderna direkt på forumet nu? Jag fattade att man var tvungen att spara dom på tex. Photobucket och länka över därifrån.

 

Ja ja, nu har jag ju lärt mej hur man gör så jag kommer inte att spara dom här.

 

Sorry för vidare O.T.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Tack, kul att ni tycker det. Fördelen är att ingen hållt på att "skruva sönder" den innan mig..inga gängvaj eller saknade deltaljer direkt. Håller med om att färg skulle göra susen på den.

 

Fredde L>> Jag tycker din bil är sjukt fin och har den som en förebild. Vill måla min likadant med samma färg i orginalmönster, men..på tal om färg. Varför flagnar min färg så mycket?? Är det så på alla alu.zinkarna eller bara min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va skoj att ladda upp bilder nu när man kan, så det är väl lika bra bjuda på fler när man ändå har tid..

 

Så, dessa bilder är ca 2 år gamla och innan winchen inhandlats och nya offroad/arbetsbelysningen monterats..

 

Först höstbilder, fotat här hemma vid Nynäshamn :

post-6002-0-08515700-1347066554.jpg

post-6002-0-79079500-1347066582.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lite fin vinter igen..också ungefär 2 år gamla. Fotat omkring folkraceklubben i Nynäshamn, körde lite bärgningsuppdrag under en folkraceträning. Tycker faktiskt det är sjukt skoj med terrängkedjor i snön! (4st. tgb terrängkedjor och på sista axeln 2st. snökedjor från min tidigare gamla Valp L3314).

post-6002-0-19158500-1347067185.jpg

post-6002-0-52412500-1347067267.jpg

post-6002-0-14723200-1347067281.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min förra 131 hade jag oxå problem med att färgen släppte. framförallt på aluminiumen, där släppte det stora sjok.

I mitt fall såg det ut som grundfärg saknades helt.

I ditt fall ser det ut att lossa mest på aluzinkplåten och troligtvis handlar det även där om för dåligt underarbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funkat bra med trelleborgare för mej i över 2 år,

Klart nya däck vore ju drömmen, men jag tänker inte klaga på originaldäckena, 0.4-0,5 bar bak utan en däck krängning, det ger bra grepp och ett gott betyg till stommarna tycker jag

En jäkla skillnad om jag bara släpper ut till 0,60-0,65 bar, då slirar det mer på sten :unsure:

 

Har sett de där Fedima Sirocco 35x10,5-16 och de verkar helt ok både i skog och på väg, men jag har tyvärr inte 16 laxar liggandes till nya däck :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha Fredde, störtskönt ju! ^_^

Hasse>> Jag ska vara ärlig, har faktiskt aldrig vågat släppa ut så mycket luft, måste testas. Mest tycker jag bredden är snål på orginaldäcken, man sjunker ganska mycket i mjuk okörd skog. Men det jag stör mig mest på är att dom ser så fjuttiga ut när man sett er andras grymma fet-däck på 11 och 13-bilar.

Dom där Fedima från Mogge e jag också sugen på faktiskt. Ser iaf inte dumma ut. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...