Gå till innehåll

TGB13: Funderar på att sälja... men vad får man för en sån?


mikal

Rekommendera Poster

Halloj.

 

Längesen man var aktiv här nu.

Måste säga att bilen mest bara står, förutom de få gånger det har kommit snö. För då har jag iallafall använt den till plogning. :)

 

Men jag skulle haft en traktorgrävare också så därför funderar jag på att göra mig av med TGB:n...

 

Vad kan man annonsera ut ett sånt as för?

Den är fin i skicket. Allt fungerar. Sprillans Creepy Crawler framdäck som gått 4 mil. ;)

Inte så mycket rost, winch, dieselvärmare, snökedjor, extraljus o lite sånt.

år 1975, 2500 mil står det iallafall på mätaren.

 

Funderar om det är värt pengarna att sälja!? :huh::unsure:

 

 

1972_42799001157_676901157_1301270_7241_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Micke.

Ja som du förstår av den ekande tomheten på svar är det inte lätt att sätta en prislapp på andras saker.

Du vill ju ha så mycket som möjligt och köparen betala så lite som möjligt.

Så kan ju priset variera på hur mycket du byggt om och förändrat både ute och inne.

för vissa är allt du gjort bra och de betalar gärna för det,

Men för andra har du bara ställt till med oreda som de måste fixa för att få den original igen

Men låt säga att priset på en skaplig helkaross ligger mellan 40-80 tusen bestiktiga och körklar.

Ett skapligt penga gap med andra ord, vissa kan man nog få billigare och andra dyrare. Ta kompisen som köpte sin helkaross för 20 tusen fullt körbar, så att sätta pris åt andra är nästan omöjligt

 

Du får nog försöka värdera vad du tycker den är värd och se vad du får för respons på det.

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenixen.

 

Ja det är ju så att den inte är värd mer än vad någon vill betala. :)

Och som sagt också, att de är inte så lätta att få tag på... jag vet. Det vore ju lite tråkigt att göra sig av med den också men samtidigt så

försöker jag att inte lägga ner känslor i bilar, men visst..... inte helt lätt alltid. :D

 

Det är väl inte så att jag inte har mat på bordet, men det vore ju en insats i en grävare också.

Kan va kul det å! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikal,

 

Det är omöjligt att inte lägga känslor i bilar.. iallafall dom lite udda varianterna som ingen annan gillar ;)

Jag är på jakt efter en 13 bil men givetvis till rätt kostnad, (vad det nu är?) då jag får tänka på totalkostnaden med vad jag tänker göra med den.

PMa mig så kan vi ta det där ifrån. Såg att jag inte kunde PMa dig?

 

//Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikal,

 

Det är omöjligt att inte lägga känslor i bilar.. iallafall dom lite udda varianterna som ingen annan gillar ;)

Jag är på jakt efter en 13 bil men givetvis till rätt kostnad, (vad det nu är?) då jag får tänka på totalkostnaden med vad jag tänker göra med den.

PMa mig så kan vi ta det där ifrån. Såg att jag inte kunde PMa dig?

 

//Michael

 

Hörrö du... :)

Jag är inte så hemma på nya forumet jag heller för jag hittar ingen PM-knapp! :P

Skicka ett mail till mig, micke@mickeliten.com

Den kollar jag dagligen också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du hittar nån på mobile.de, det ger en ide om vad du kan få på kontinenten. Tyskarna finns på ett forum som heter c303.de och de har nog skaplig koll på vad som rör sig på Blocket, men det finns köp-och-sälj där med som du kan annonsera på engelska på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du hittar nån på mobile.de, det ger en ide om vad du kan få på kontinenten. Tyskarna finns på ett forum som heter c303.de och de har nog skaplig koll på vad som rör sig på Blocket, men det finns köp-och-sälj där med som du kan annonsera på engelska på.

 

Hade ju varit trevligare om den blir i Norden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...