Gå till innehåll

GRUPPKÖP FRAMHJULS LAGER VOLVO VALP/903


Rekommendera Poster

Hej jag har tagit åt mej att beställa framhjulslager till Volvo valp/903 åt några här i krokarna.

Det är dom Timken lagrena som några har beställt och konstaterat att de inte är dåliga kopior utan rätt och riktiga lager, Men kopior har det tydligen framkommit

 

Det pris jag i stort sätt kan  garantera så vida dollarn inte skenar i väg något fruktansvärt är 800 SEK för 4 st lager, hemma hos mej, sen tillkommer frakten i sverige.

Alltså de lager som behövs till en framaxel, och kostar ända upp till 4000 kr st i Sverige och då skulle ha kostat en massa slantar.

 

Jag sitter från i natt med tontakt direkt med återförsäljaren i Hongkong, vilket en forums medlem som köpt lager där ordnat åt mej så att även andra skall kunna få nya lager till sina valpar.

 

Så om det är fler som vill köpa nya lager kan de få hänga på detta köp. men det brinner i knutarna för jag skall till och beställa snart.

vill ni köpa lager så skriv upp er här så PMar jag er angående insättning av pengar till mej så jag kan skicka i väg beställningen.snarast

 

MVH Hasse Hansen

Redigerad av H.Hansen
Info ändring, angående kopior eller ej
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg købte 8stk lager fra HK for ca 840DKK leveret.

 

Jeg havde dog et lille problem med at montere det ene leje - det gik meget stramt på. Så det skiftede jeg ud med et af de andre jeg havde købt som gik nemt på. Måske det er en god ide at købe 2stk mere i reserve, nu når de er så billige :-)

 

Bare lige et tip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att du fick dina lager till ett annat pris Mikkel. men du har inte räknat med valuta skilnaden och sen vet jag inte om tull avgiften är den samma.

Det jag vet med säkerhet är att Jonas Beau. fick betala 800 SEK för 4 st lager totalt med tull.

Så därför kan jag inte utlåva ett lägre pris innan jag fått allt bekräftat och det skall betalas, möjligt att det blir mindre i fraktkostnader om man köper fler, så har då jag uppfattat det. blir det så kommer det som blir över av de insatta 800 kronerna för 4 st lager gå till kostnaden för frakt vidare från mej och till de som skall ha dem.

Jag vill verkligen påpeka att jag inte gör detta för att tjäna pengar på det själv.

Jag gör det för att hjälpa bland annat Obelix och några till som inte har samma vana att handla globalt över nätet..

 

 

 

Som det ser ut nu har jag 8 st lager bokade och 8 preliminär bokade har inte fått tag i dem än, men jag vet att de vill ha.

Samt en "upp er här" som skall få sitt PM nu i kväll  :D

Som sjukskriven och småbarns förälder har jag inte ekonomi att lägga ut åt någon, så de som betalar får sina lager som ni förstår, 

Själv skall jag inte ha några då jag inte äger någon valp i dagsläget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att jag köpt fyra Timken lager. Dom är väldigt billiga, men det tillkommer frakt som vid köp av endast fyra lager överstiger kostnaden för lagren. Sedan skall betalning ske med Western Union och det kostade i mitt fall 130 kr. Tull är det inte, men moms 25% på totalsumman. Så när lagren var hemma och allt betalt så hade dom kostat nära 200 kr/st

Köper man fler så blir ju frakten lägre och även momsen blir lägre per lager. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H.Hansen, jeg ved godt det ikke er for at tjene penge - og min besked var heller ikke for at sætte spørgsmålstegn ved din pris :-) Der blev ikke betalt moms/told på mine lejer, det kan meget vel være en af grundene til at de blev billigere.

 

Det vigtigste her er (synes jeg) at man kan man god fordel købe en enkelt eller 2 ekstra i reserve. Det er kopier - og jeg erfarede at der var af mine lejer som jeg ikke kunne få helt ind på akslen (Inderste diameter virkede som om den var for lille) - jeg fik den omkring halvvejs og så sad den fast. 

 

Hvad præcist der er grunden til at den ikke kom helt på hvad jeg ikke. Undersøgte det ikke nærmere :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja måste bara fråga om dessa lager passar direkt ?som orginalet då alltså?utan modiferingar? :)

 

Det är ju uppenbarligen kopior. Men Mikkel Riber skriver att ett av lagren inte gick på lätt utan han tog ett annat Kina lager och då passade det.  Så på ett kopia lager kanske inte toleranser och kvalitetskontroll  är lika hårda utan det kanske kan skilja på 1/100 mm.

Om man betänker att lagren kostar $7.75 i Honk Kong eller ca 50 kr så kan man inte kräva samma kvalitet.

Det som knäckt dom flesta lager på våra Valpar är inte dålig kvalitet utan att skit och sand och vatten  tar sig in och att dom är gamla med gammalt fett, då håller inte ens det bästa lager. 

Märk väl att du inte kan hitta ett lager under 1200 kr i Sverige idag. Jag tror att det kan vara ett billigt altrnativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag är lite rudis då det gäller hjullager. Men snackar vi de lager (koniska enligt mig)som man får ut utan problem då man tagit av trumman (fram) och skruvat ur de två "muttrarna" men en låsring(?)som är stora? Jag fick ut mina lager utan något specialverktyg. Är det skillnad på framhjulslager mellan de olika 903 modellerna? Min är en 903B 1963. Resonerar så att det är dumt att inte nappa på Hansens förslag. Bra att beställa för i framtiden kanske lagren måste bytas ut och det är ju bra pris också (800,- för en uppsättning framhjulslager). Så om allt är "all systems go" med mina frågor så är jag också på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är de lagrena som jag skall beställa, Jag har skickat en preliminar beställning, i går kväll, men kan lägga till det antal lager du vill ha.

Jag skickar ett PM med uppgifter som jag behöver av dej samt vart du skall sätta in slantarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skogstokig, du har inte aktiverat din PM funktion. Aktivera den eller skicka ett mail till mej på

adressen

valphansen@gmail.com

Så skall jag skicka den info du behöver för att både få dina lager och vart du skall betala.

MVH Hasse Hansen

 

 

EDIT  Skogstokig. Jag tog mej friheten att gå in och aktivera din PM funktion

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timkens behöver inte vara dåliga lager, köpte timkens till bakaxlen för en massa år sen hos swerull jkp eller om det var indoma riktigt billiga lager som fortfarande har hållt.

 

Vad händer om ni går ihop och kontaktar skf gtb och ber om spons, när jag gjorde det för en massa år sen fick jag allt gratis till framaxlen, kan tänka mig att skf lagren är väl så udda att de ändå inte längre lyckas sälja dem utan de bara kostar att hålla i lager.   Beställer ni kan det vara bra att ta med shims satser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kanske vore en ide att be om spons Eile. 

Frågan är om de vill sponsra 5-6 st olika privat personer, 

Det var lite skillnad för dej som skulle ut på lång tur, där förstod de nog att det blev lite publicitet efter och speciellt om lagrena hållde hela vägen

Jag kan ju inte skriva och tigga lager till alla på forumet, men jag kan  kanske hjälpa några på detta vis   :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lagren efter hemkomsten dealen var att ha några skf dekaler på bilen några år framöver.  Lycka till med lager köpet ev hoppar jag på nästa gång vet att min ena sida är kass men har inte kollat vad jag har liggande i reserv, bilen står i vinterdvala men till sommaren ska den kollas över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skogstokig, du har inte aktiverat din PM funktion. Aktivera den eller skicka ett mail till mej på

adressen

valphansen@gmail.com

Så skall jag skicka den info du behöver för att både få dina lager och vart du skall betala.

MVH Hasse Hansen

 

 

EDIT  Skogstokig. Jag tog mej friheten att gå in och aktivera din PM funktion

Tummen upp! PM sänt!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i dag varit på forex och genom dem och western union betalt för totalt 20 st  lager i dag.

Väntar nu på grund av tids skilnaden på mail om att lagrena är på väg.

 

Nu vart det så att 5 st inbetalningar fanns registreade på mitt konto i dag, dessa fem kommer att få sina lager när de kommit, ca 5 arbetsdagar ochså fort jag bara kan sända dem vidare.

 

Men det är fler som ville ha lager och vad jag tror har betalat dem och det inte syns i skrivandes stund på mitt konto.

Så för att inte göra någon besviken kommer jag att skicka en beställning till under nästa vecka. så det finns fortfarande en chans att hänga med på grupp beställningen.

 

Då andra som betalat och beställt lager, har fått dem så tror jag inte att det är något lureri med det hela.

Men för min del känns det bra att jag fick göra en beställning som inte var av astronomiska ekonomiska mått mätt.. utifall det skulle bli något krångel, så har jag ju en chans att reda ut det ändå.

Och kommer lagrena som lovat, så känns det lugnare att beställa fler till dem som skall ha.

Det var lite krongligt med betalningen och inte lika lätt som det brukar vara att handla på nätet,

men de kontaktade mej efter rekomendationer från en köpare de levererat lager till, så allt känns bra och de har varit ok att ha å göra med.

 

MVH hasse hansen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag fick ett mail i natt om att de hade informerat ekonomi avdelningen samt deras lager.

De ville gärna skicka de denna vecka då det var någon slags högtid som de firade nästa vecka. och de flesta anställda hade semester eller ledigt då.

 

Så är det någon mer som vill ha lager går det en beställning till nästa vecka, då jag inte beställde lika många som det har kommit in betalningar för, de som var sist får vänta en vecka så fler får chansen, då jag fått en del PM om intresse, men de inte hunnit föra över pengarna än. så väntar jag tills jag är säker på att det inte kommer några fler denna gång. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått bekräftelse från Fedex,Express att det är ett paket på väg till mej  :)

De hade tydligen problem med DHL och valde en annan transport väg.

Lagrena beräknas vara hos mej 2013-02-11.

 

 
Beräknad leverans 

   

Feb 11, 2013 via 6:00 PM
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...