Andreas.E Postad 24 November , 2013 Rapport Share Postad 24 November , 2013 Andreas och Wingflyer, nu kanske jag klampar in i blindo på dina ideer Wingflyer, men en co-location plats utan kostnad kan man nog ordna. Då ser jag inte inbesparad Webhotellskostnad som det viktiga, utan att man kan ha obegränsad lagring. /Stefan Basis kostnader för webhotell är inte det stora utmaningen här, utan det är den platsen man eventuellt måste betala extra för när man ger frihet till att posta på med bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andreas.E Postad 24 November , 2013 Rapport Share Postad 24 November , 2013 Ingen fara, "ideerna" gick ut på att öppna för nära nog obegränsat utrymme för bilder och att alla får "guldstatus" utan avgift eller mer reklam. Jag skickade för några dagar sedan ett förslag som kanske kan lösa detta, till Andreas och som jag förstått på Andreas svar kanske är genomförbart. Kul i så fall och förhoppningsvis kan hjälpa till att öka aktiviteten här. Ännu bättre förståss, med hosting utan kostnad! Vi är gott igång med den delen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 24 November , 2013 Rapport Share Postad 24 November , 2013 Jag har märkt att helt plötsligt kan man lagra ordentligt med bilder och PM. Och är det Guld-statusen som gör att man kan få Gilla-markeringar? Säg till om ni behöver co-location hosting. /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 25 November , 2013 Rapport Share Postad 25 November , 2013 spp, vart tog din Stearman vägen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 26 November , 2013 Rapport Share Postad 26 November , 2013 Winflyer wrote: > spp, vart tog din Stearman vägen? SE-KFT/N-1723B såldes till Roy Karlsson i Borås. Strax därefter gjorde han en ground-loop med den. Resterna såldes sedan till någon i Eskilstuna som började renovera. Sedan har jag inte hört mer. /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 26 November , 2013 Rapport Share Postad 26 November , 2013 Snygga bilder! Är det du på första bilden Stefan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 26 November , 2013 Rapport Share Postad 26 November , 2013 Den motorn är ett konstverk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 26 November , 2013 Rapport Share Postad 26 November , 2013 Oavsätt så ligger VIP delen nu död, så skal jag se på en annan form för "frivillig" lösning. Ja, kan gjerne betale litt for å holde terrangbil.net i gang. Alle monner drar, noen kroner her og noen kroner der gjør jo at du trenger å legge ut færre kroner fra din egen lommebok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 27 November , 2013 Rapport Share Postad 27 November , 2013 Snygga bilder! Är det du på första bilden Stefan? Japp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 27 November , 2013 Rapport Share Postad 27 November , 2013 Den motorn är ett konstverk! 985 kubiktum ca 18 liter 9 cylindrar 450 hp vid 1800 varv Kompressormatad, med en turbin som går med 10-dubbla motorvarvtalet. 35 liters oljetank Alla tändstift (18 st) är av metall och tändkablarna går helt i metallslang och rör. Propellern är 3 meter i diameter (ca 200 kg) och bladvinklarna styrs dels via oljetryck från ett reglage hos piloten, och dels med inbyggd varvtalsreglering. Varvtalsregleringen fungerar även efter oljetrycksbortfall. Oljetrycket går från reglaget hos piloten via hål i vevaxeln genom propelleraxeln till hydraulcylindrarna i propellernavet. Om man har flera motorer så synkroniseras varvtal och fas automatiskt via hydraulik så att propellerbladen alltid ligger i samma fas när de roterar. Detta för att minska vibrationerna. Om huvudmotorn stannar så tar en annan motor automatiskt över rollen som master för reglering av varvtal och fas. Allt detta sker med hydraulik i en konstruktion från 1942. Allt krom som syns på bilden är original från fabrik. /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 27 November , 2013 Rapport Share Postad 27 November , 2013 Det slår mig ofta hur mycket "high tech" de hade redan på 20 - 30 talet. För att inte tala om 40-talet, men det är liksom givet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 27 November , 2013 Rapport Share Postad 27 November , 2013 Känns som den där gick att få bra betalt för..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 28 November , 2013 Rapport Share Postad 28 November , 2013 Det slår mig ofta hur mycket "high tech" de hade redan på 20 - 30 talet. För att inte tala om 40-talet, men det är liksom givet När jag tänker efter så kan nog propellerkonstruktionen vara från 20/30-tal. Mekanismen i propellernavet heter Governor på engelska, och jag har en kultig amerikansk militär instruktionsbok från 20/30-talet som heter "Your governor talks" med en tecknad bild på en mänsklig propeller i 20/30-talsstil på framsidan. Hur många svenska armeböcker har ni sett som heter "Din terrängbil snackar med dig"? Och med ögonfransar över strålkastarna. Jag måste leta fram den. /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 28 November , 2013 Rapport Share Postad 28 November , 2013 När jag tänker efter så kan nog propellerkonstruktionen vara från 20/30-tal. Mekanismen i propellernavet heter Governor på engelska, och jag har en kultig amerikansk militär instruktionsbok från 20/30-talet som heter "Your governor talks" med en tecknad bild på en mänsklig propeller i 20/30-talsstil på framsidan. Hur många svenska armeböcker har ni sett som heter "Din terrängbil snackar med dig"? Och med ögonfransar över strålkastarna. Jag måste leta fram den. /Stefan De har/hade en serie så sent som under gulfkriget som förklarade vikten av förebyggande underhåll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 28 November , 2013 Rapport Share Postad 28 November , 2013 Tyskarna hade något liknande i WWII. Se den här artikeln t.ex: Tigerfibel 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.