LurK Postad 17 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2014 Har redan sex kompletta axlar på reserven,så därför handlar jag ingen. Borde räcka ett tag,man kan ju kolla så att det är olja i dom ibland... Några växellådor med fördelningar finns på hyllan plus nån komplett vagnshalva att hämta smått o gott ifrån... ååå din gottegris då klarar du dig Ja har lite smått o gott som växellåds-delar o nåra bärhjul. Ett eller två drivhjul skulle va fint att ha med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 17 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2014 Jag satt precis och gjorde en fånig bild på en prototyp kärra till bandvagnen. Naturligtvis inte för att köra runt i stan men kanske smyga med lite lokalt och låg hastighet. 13 bilen blev kankse lite lång och hjulen på kärran ska lite längre fram. Kärran bör iaf va lite över 180 cm mellan hjulen så bandvagnen får platts imellan dessa för lägre tyngdpunkt. Varför är jag inte ingenjör?? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 17 Mars , 2014 Rapport Share Postad 17 Mars , 2014 Intresserad av att handla en enaxling specialbyggd för BV202??? Har rullat Borlänge-Västerås några gånger,BV202 på Power Meet....... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 17 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2014 Intresserad av att handla en enaxling specialbyggd för BV202??? Har rullat Borlänge-Västerås några gånger,BV202 på Power Meet....... Mjaaaaeee blir lite tight med stålar en stund nu men vad är det för nått ?bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 17 Mars , 2014 Rapport Share Postad 17 Mars , 2014 Kan plåta imorron,ikväll är det för mörkt o kallt.Man e väl lite bekväm...... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 17 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2014 Kan plåta imorron,ikväll är det för mörkt o kallt.Man e väl lite bekväm...... Inga problem...man måste ha nått att se fram imot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 18 Mars , 2014 Rapport Share Postad 18 Mars , 2014 Har Liite dåligt samvete för utlovade bilder,jag petade över några direkt till B2600 som mess....Här kommer ett smakprov på vagnen. Stadig som f..n,rullar ganska lätt på sina19,5" hjul. Har släpat runt mina vagnar på den efter min Gammvalp... Hoppas att du inte tog illa upp B2600 pga.min trådkapning...... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 18 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 18 Mars , 2014 Absolut inte dexas!helt ok! :wub: Jag gillar den där trailern Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 4 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2014 Det verkar vart låg aktivitet på alla bv-ägare här på forumet ett tag jag fick i alla fall ändan ur och började provlaga lite plåt i bakvagnen idag Kom över 6st nya tändstift på tradera riktigt billigt (avstörda) som ska bytas imorgon. Kvibergs ringde upp ang nato färgen jag köpt...den har gått sönder och blir fördröjd,inge större problem då det inte är panik att måla än. Katten är brandvakt 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 5 April , 2014 Rapport Share Postad 5 April , 2014 ja min står nu i väntan på att ekonomin ska ha råd med rutor efter den där tätningen är det väl dags för en simmtur va glöm inte bottenpluggarna bara helt egen erfarenhet är att hålen tar in mer vatten en pumparna klarar av 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 5 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2014 Haha mja mjo jag har ju inga bottplugg....för visst är det dom som ska sitta under axelväxlarna? Nån som vill sälja ett par så säg till,annars kan man ju knacka i träplugg typ avkapad stör eller nått Annars har jag fortsatt svetsat,dock är tråden snart slut men beställde en ny rulle igår Även funktion-testat bränslekranen i väggen,motorn stannar som väntat på S och V. Vänster tank har inte funkat på ett tag sa förre ägaren. H-höger tank V-vänster tank S-stängd Eller hur? En annan grej som ska kontrolleras frampå är förgasarna,motorn går fint men ja tycker det luktar lite fett av avgaserna,den ryker inge skumt eller så. Tändstift bytet är flyttad pga av att ja va åksugen och tog ett varv och motorn blev för varm att meka med för idag Dom där weber fuggarna,fanns dom på vissa årsmodeller?fördelar?nackdelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 5 April , 2014 Rapport Share Postad 5 April , 2014 Dubbelwebern monterades på ett antal vagnar vid REMO -92. Nackdelarna försvann med dom dubbla SU som monterades ur,kan man säga..... Om det var några speciella årsmodeller som renoverades vet jag däremot inte.Antagligen var det vagnar med få mil på mätarn..... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 5 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2014 Dubbelwebern monterades på ett antal vagnar vid REMO -92. Nackdelarna försvann med dom dubbla SU som monterades ur,kan man säga..... Om det var några speciella årsmodeller som renoverades vet jag däremot inte. Antagligen var det vagnar med få mil på mätarn..... Bra bra Hur ser dom där dubbelwebrarna ut?och finns det nått nr/mått på dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 5 April , 2014 Rapport Share Postad 5 April , 2014 själv kör jag med enkel stromberg funkar bra webern som eftermonterades var väl en 32-36 som monterades på alla vagnar som togs ur mobföråden på grund av att slangen som leder bort soppan från en flödande su satt igen vilket resulterade att motorutrymmet kunde fyllas med bensin med följande motorbrand 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 5 April , 2014 Rapport Share Postad 5 April , 2014 Haha mja mjo jag har ju inga bottplugg....för visst är det dom som ska sitta under axelväxlarna? Nån som vill sälja ett par så säg till,annars kan man ju knacka i träplugg typ avkapad stör eller nått Rätt Kolla med olav teigen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 5 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2014 själv kör jag med enkel stromberg funkar bra webern som eftermonterades var väl en 32-36 som monterades på alla vagnar som togs ur mobföråden på grund av att slangen som leder bort soppan från en flödande su satt igen vilket resulterade att motorutrymmet kunde fyllas med bensin med följande motorbrand Den slangen är det nog bäst att kontrollera då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 5 April , 2014 Rapport Share Postad 5 April , 2014 Jag borde ha ett par pluggar liggande nånstans,har ingen större nytta av dom. Min vagn simmar lika dåligt med pluggarna på plats..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 5 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2014 Jag borde ha ett par pluggar liggande nånstans,har ingen större nytta av dom. Min vagn simmar lika dåligt med pluggarna på plats..... Haha neee precis du har ju byggt bort bad-anke funktionen Ja om du vill sälja dom är ja intresserad 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrDiesel Postad 10 April , 2014 Rapport Share Postad 10 April , 2014 Bra bra Hur ser dom där dubbelwebrarna ut?och finns det nått nr/mått på dom? Kolla med MISAB där köpte jag weberkittet med insug och allt. Funkar klockrent blev en helt annan ork i maskinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Panks Postad 10 April , 2014 Rapport Share Postad 10 April , 2014 Dom där weber fuggarna,fanns dom på vissa årsmodeller?fördelar?nackdelar? Jag har bara kört weber då det redan satt i "rosa spjutet" när jag köpte den. Går fint och har hyfsad bränsleekonomi vad jag kan förstå. Det enda problemet jag har upptäckt är när jag fick motorstopp i en riktigt brant uppförsbacke. Hade svårt att få igång vagnen igen då. Rulla ner igen gick inte eftersom det var snö. Dessutom så var det ganska långt hemifrån. Blev lite svettigt en stund men lyckades plåga igång den tillslut Men det kanske är samma problem med orginal SU vid kraftig lutning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 10 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2014 Aha ok ska kolla lite misab frampå då Jo det där med lutningen fick jag lära mig när min stod lutad nått dygn i garage nerfarten då jag svetsade i bakvagnen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 10 April , 2014 Rapport Share Postad 10 April , 2014 garanterat någon som ligger på en weber här på forat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2014 Jepp får nog bli beggat,weberfuggen kostade 4500sek ny sen ska det ju va insug o sånt Men det får bli låg-prioterat just nu. Skulle svetsat det sista på bakvagnen idag men ska iväg kl 1200 och lossa 1200meter massaved från järnvägen pga lokal ved-brist,de flest vägarna är fortfarande dåliga för lastbil här än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2014 Svetsat klart bakvagnen idag(tror jag iaf) Strök på lite gul rostskyddsfärg jag hade hemma,blir även underredsmassa på undersidorna imorgon. Även blåst skräp/torkat med luft-tryck i hörn o dränerings-hål Så här ser min luck-list ut Man kan nog hitta hur mycket jobb som helst på gamla militär-fordon...... Men vägen till Nirvana är aldrig helt rak,solig eller nerförsbacke heller....så det så 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 16 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2014 Underreds behandlingen klar,kan säga att ja inte snålade direkt lagt på två gånger runt svetsskarvarna. Blir spray-body på övriga ytor under då det är knepigt att komma åt,stödhjulet på höger sida fick jag släppa ner för komma åt ordenligt runt skarvarna. Armarna blev rejält grisiga av massan och ganska svårt att få bort. Även tändstiften är bytta,de gamla va rejält sotiga och fula. Blev lite lättare att starta då min chok inte funkar Fick även min färg från kvibergs,de skickade med en liter nato grön extra då det vart sen/krångel med leveransen lite häftigt förpackat va det allt. Även fått hem en omvandlare 24volt till 230v för att kunna installera min vidriga flyglarms siren Om ja inte blir störd av påskharen eller dåligt väder bör jag kunna testa färgen under helgen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.