Gå till innehåll

alu. sink karosseri ?


robertt

Rekommendera Poster

Kikar men vid bromsvätske behållarna, så har jag sett att aluzink hytterna har plåt i stället för plast lock under där man skruvar upp för att fylla på direkt i kylaren.

men du har kanske inte möjlighet att kolla på bilen innan, då är det som skrivs ovan bra saker att kolla på  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tillegg har den choke- og handgasshendlene sammen med varmeapparathendlene. Det er er tegn på stålkarosseri. Det ser også ut til at den har hatt lyktepussere, trur jeg ser to lokk som tetter over hullet etter viskerarmen. Det er også et sikkert tegn på vanlig stålkarosseri og ikke alu-sink-karosseri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt talar för att bilen inte är alu-zink. Ytterligare ett säkert tecken på att bilen har vanlig plåtkaross är att bakdörren (där reservhjulet sitter) har synliga förstärkningar på utsidan och slät insida. På aluzinkbilarna är det tvärt om.

 

Men jag vill tillägga att bilen absolut kan vara bra även med plåtkaross.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner spontant att det är en renoverad hytt, remo, av något slag.. Varför annars flytta choken? Vet att batterivärmen och strålkastartorkare med mera togs bort i samband med det, vilket ser ut att vara så... Kan vara att bara bottendelen fram är remo, men låter det vara osagt... 

 

Min baklucka är som den på bilden, men min är ju ett hopa-plock av karosser, så kan mycket väl vara en vanlig plåthistoria, så det får också vara osagt.. 

 

Men den har ju lite äldre variant på helljuskontroll-lampa, så ja... säkert plåtis... 

 

Verkar ju i bra skick om inte annat, och blir aningen intresserad av det runt om i verkstaden, en sån till vänster hade varit fint att ha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bakdörren så är nog svaret oklart min aluzink kaross har samma bakdörr med klister ettikett från bytet

Och när vi gjorde bakdörrarna i slutet på 80 talet,i början på 90 så såg det så. De gjordes på lastvagnar umeverken med en del andra saker

en stor del av karossen pressades här ) och svetsades i hop

Mvh bender

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...