robertt Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Er dette alu. sink karosseri ? WWW.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54235590 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Det är med största sannolikhet en vanlig plåtkaross, då den har fotsteget under lilla rutan bakom förardörren samt urjackningen i plåten ovanför fotsteget till bakdörrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Kikar men vid bromsvätske behållarna, så har jag sett att aluzink hytterna har plåt i stället för plast lock under där man skruvar upp för att fylla på direkt i kylaren. men du har kanske inte möjlighet att kolla på bilen innan, då är det som skrivs ovan bra saker att kolla på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 I tillegg har den choke- og handgasshendlene sammen med varmeapparathendlene. Det er er tegn på stålkarosseri. Det ser også ut til at den har hatt lyktepussere, trur jeg ser to lokk som tetter over hullet etter viskerarmen. Det er også et sikkert tegn på vanlig stålkarosseri og ikke alu-sink-karosseri. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Allt talar för att bilen inte är alu-zink. Ytterligare ett säkert tecken på att bilen har vanlig plåtkaross är att bakdörren (där reservhjulet sitter) har synliga förstärkningar på utsidan och slät insida. På aluzinkbilarna är det tvärt om. Men jag vill tillägga att bilen absolut kan vara bra även med plåtkaross. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monkysa Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Jag känner spontant att det är en renoverad hytt, remo, av något slag.. Varför annars flytta choken? Vet att batterivärmen och strålkastartorkare med mera togs bort i samband med det, vilket ser ut att vara så... Kan vara att bara bottendelen fram är remo, men låter det vara osagt... Min baklucka är som den på bilden, men min är ju ett hopa-plock av karosser, så kan mycket väl vara en vanlig plåthistoria, så det får också vara osagt.. Men den har ju lite äldre variant på helljuskontroll-lampa, så ja... säkert plåtis... Verkar ju i bra skick om inte annat, och blir aningen intresserad av det runt om i verkstaden, en sån till vänster hade varit fint att ha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Inte aluzink! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bender Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Angående bakdörren så är nog svaret oklart min aluzink kaross har samma bakdörr med klister ettikett från bytet Och när vi gjorde bakdörrarna i slutet på 80 talet,i början på 90 så såg det så. De gjordes på lastvagnar umeverken med en del andra saker en stor del av karossen pressades här ) och svetsades i hop Mvh bender Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seglarn Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Har en 1314. Choke o handgas vid värmereglagen. Inga lykttorkare eller spår av det. Ej heller några hål eller urtag i hyttsidan för antennkablage. Aldrig sett detta förr o jag har jobbat inom FM. Finns tydligen en massa varianter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.