Jens S Postad 23 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Tändningen ser ut att vara 123ignition :-) Min ser likadan ut. Nu blev jag så nyfiken att jag gick ut och kollade in den i dagsljus. Är hemma och vabbar idag, Du har helt rätt det är en 123ignition!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 23 Februari , 2015 Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Då är det bara att gratulera! Riktigt bra pryl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 23 Februari , 2015 Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Lyx med 123-tändning...... bara tändningen är ju värd nästan 10% av köpeskillingen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 23 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Yes lyx är ordet:) Frågan är hur offroadmässig installationerna är..... Många kopplingar som kanske inte tål att doppas i Isländska floder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 23 Februari , 2015 Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Var min 13 körbar 5 timmar efter detta och går än så tål de lite vatten 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 24 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2015 Var min 13 körbar 5 timmar efter detta och går än så tål de lite vatten Badande hasse med bil.jpg Fältmässig tvätt? Antar att generator & startmotor blev demonterade och åtgärdade innan uppstart+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 24 Februari , 2015 Rapport Share Postad 24 Februari , 2015 Olje och filter byten Kolla fukt i fördelaren. Sedan uppstart och hemkörning 10 mil. Dock har den blivit rengjord i motorn och lådor samt axlar ordentligt sedan Totalt 3 oljefilter ett luft filter och många liter diesel samt olja har det gått åt, Samt massor med 6-66 marin motsvarighet till 5-56. Den varma soliga sommaren och god ventilation fixade resten av upptorkningen, Stolarna tog längst tid 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 24 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2015 Då får galonisar följa med... Fantastiskt att vattnet inte ställt till med större problem. Trodde att allt måste klara ip60 för att överleva ett sådant dopp. Men fördelen med avsaknad av datorer är uppenbar.. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Einhead Postad 28 Februari , 2015 Rapport Share Postad 28 Februari , 2015 ..avsaknad av datorer underlättar inte bara start efter total blötläggning... en avstörd 11:a borde klara av EMP:n efter en rejäl atombombssmäll med.. inte bomben i sig dock 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 28 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2015 B30/b20 överlever allt , själv är jag dessvärre helt utslagen av lite influensavirus idag... Min plan var annars att leka med 11bilen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 28 Februari , 2015 Rapport Share Postad 28 Februari , 2015 Flunsa här också. Inte säker på om jag fick den i Sverige senast, eller om det var vi som tog med den till Sverige Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 28 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2015 Elände...oavsett vilket. Hela familjen eller bara du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 28 Februari , 2015 Rapport Share Postad 28 Februari , 2015 Jorå, allihopa mer eller mindre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 27 Mars , 2015 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2015 Då har morgonen tillbringats på Fjärås Bildemontering. En 13 - bil blev av med baksätet så nu kan jag börja planera reg.besiktning av min pärla. Finns en hel del delar att plocka på dom 7-8 rostiga bilarna som nu står där. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 27 Mars , 2015 Rapport Share Postad 27 Mars , 2015 Kommer du ihåg om det fans några fällsitsar med OK dyna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 27 Mars , 2015 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2015 Nja kollade inte på dessa men vad jag minns fanns hela sitsar finns men dom var rätt blöta. Fanns bara ett ok baksäte med hela dynor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 28 Mars , 2015 Rapport Share Postad 28 Mars , 2015 Var i Fjärås i höstas o hittade ett blinkersglas med ram (det sista). Generellt är det delvis strippade bilar som mer eller mindre är öppna och utsatta för väder o vind, så en icke vattenskada dyna är nog svårt att hitta. Stor sannolikhet att det är mögligt. Inredningsdetaljer är allmänt skabbiga, jag var ute efter fläktvred bl a men såg inget jag ville ha. Större chans på ALE eller Tatanka, där det är bättre ordning/förvaring på grejjerna. Fjärås skruva själv modell förstör en del. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 29 Mars , 2015 Rapport Share Postad 29 Mars , 2015 Inredningsdetaljer är allmänt skabbiga, jag var ute efter fläktvred bl a men såg inget jag ville ha. Volvos N-serie lastebiler har samme brytere (vred) som C300-serien. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 30 Mars , 2015 Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Hm det där värme reglaget är inte så vanligt eller ? Har inte sett det på någon annan bil, Att man vrider en vajer eller vad det är så dra eller skjuter den på reglaget som öppnar och stänger till värmepaketet. Min är trasig, så jag får ta fram en tång för att vrida av värmen eller sätta på den, så det blir bara att vrida på full värme till vintern och stänga den på sommaren. Möjligt den är hel på Aluzink hytten, annars skall jag gör om det hela så det blir ett drag/skjut reglage. för man kan behöva lite värme kalla blöta sommar dagar också Det flyttade choke reglaget får sköta värmen eller nått sådant då jag skall ha över panelen från plåt hytten till den nya hytten för handgas mm sin skull Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 30 Mars , 2015 Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Hm det där värme reglaget är inte så vanligt eller ? Har inte sett det på någon annan bil, Att man vrider en vajer eller vad det är så dra eller skjuter den på reglaget som öppnar och stänger till värmepaketet. Faren min har en Volvo N12 1989-modell. Her er bilde av knapper og spaker som styrer varmeapparatet på den: Temp-vrideren er akkurat lik som på C300-serien, en vaier som blir vridd rundt som justerer varmen. Vifta (fläkten) har tre hastigheter mot to på bilene våre. AIR-spaken kontrollerer et spjell som stenger/åpner (OFF/ON) for luft gjennom varmeapparatet. Den nederste spaken styrer all luft opp på frontruta når den står til venstre, og all luft ned mot golvet når den står til høyre mot FLOOR. Står den på midten får både frontrute og golv luft. Før hadde vi en Volvo N7 fra 1977 og en Volvo N10 fra 1979. Det var akkurat likt system på disse også. For dere som ikke kjenner til N-serien til Volvo så ser en Volvo N12 sånn ut: 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 30 Mars , 2015 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Var i Fjärås i höstas o hittade ett blinkersglas med ram (det sista). Generellt är det delvis strippade bilar som mer eller mindre är öppna och utsatta för väder o vind, så en icke vattenskada dyna är nog svårt att hitta. Stor sannolikhet att det är mögligt. Inredningsdetaljer är allmänt skabbiga, jag var ute efter fläktvred bl a men såg inget jag ville ha. Större chans på ALE eller Tatanka, där det är bättre ordning/förvaring på grejjerna. Fjärås skruva själv modell förstör en del. Det stämmer säkert att ALE och Tatanka har bättre ordning. Jag har inte varit där så jag har ingen koll på deras skrot. Fjärås har dock skrotat 80 tgb och detta är de sista som var kvar. Tror dom har mer på lager än vad som finns inlagt på deras databas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 30 Mars , 2015 Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Fjärås får enligt egen utsago inga mer fordon från försvaret, allt som står kvar är gammalt. FM har andra rutiner för skrotning numera, vet inte vart grejorna tar vägen om de inte går att sälja på tex auktion? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 30 Mars , 2015 Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Faren min har en Volvo N12 1989-modell. Her er bilde av knapper og spaker som styrer varmeapparatet på den: KAG31973-1200.JPG Temp-vrideren er akkurat lik som på C300-serien, en vaier som blir vridd rundt som justerer varmen. Vifta (fläkten) har tre hastigheter mot to på bilene våre. AIR-spaken kontrollerer et spjell som stenger/åpner (OFF/ON) for luft gjennom varmeapparatet. Den nederste spaken styrer all luft opp på frontruta når den står til venstre, og all luft ned mot golvet når den står til høyre mot FLOOR. Står den på midten får både frontrute og golv luft. Før hadde vi en Volvo N7 fra 1977 og en Volvo N10 fra 1979. Det var akkurat likt system på disse også. For dere som ikke kjenner til N-serien til Volvo så ser en Volvo N12 sånn ut: KAG31974-1200.JPG Fint då finns det hopp om att hitta nytt reglage till värmen då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 30 Mars , 2015 Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Fjärås får enligt egen utsago inga mer fordon från försvaret, allt som står kvar är gammalt. FM har andra rutiner för skrotning numera, vet inte vart grejorna tar vägen om de inte går att sälja på tex auktion? "rena skrotet" är väl borta sen länge, och det Fjärås skrotade var hela batch'ar där hela mobförråd tömdes oavsett skick. Antar att de som blir kvar nu hos Tovek/Kviberg mfl går till "ordinarie" skrotar "en och en" Frågade efter H4 insats och det var dom ovetande om att det funnits, så det var plåtisar de hanterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 30 Mars , 2015 Rapport Share Postad 30 Mars , 2015 Volvos N-serie lastebiler har samme brytere (vred) som C300-serien. vart ett nytt för 42kr när jag ändå handlade hos Tatanka.... (och naturligtvis hittade jag det gamla därefter som jag trodde var utsparkat, men fjädern är dålig så det vredet brukade hoppa loss så fort man svängde ner i diket... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.