Fredrik L Postad 24 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2015 får du upp golvplåten med den monteringen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 24 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2015 Hur menar du Fredrik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 24 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2015 på bilderna ser sätet ut att sitta långt in i passagerarutrymmet och jag undrar bara om du tänkt på golvplåten? är sätet i vägen är det iofs inte värre än att du får montera ur sätet innan du tar upp plåten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 24 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2015 Den plåten har jag inte rört någongång men det verkar finnas tillräckligt med plats att ta loss den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 30 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2015 Stillastående tgb i Västerås..... Startade och körde 4 km till bensinstationen därefter till lekplats 2km utan problem. När vi sedan skulle åka ifrån lekplatsen går startmotorn men bilen startar inte verkar inte tända... Blev hämtade och tog även med hem batterierna. Mätte batterierna så låg dom på 12.56 V resp 11,56 V. Har behövt ladda batterierna när bilen stått 3 veckor. Min fundering är om dåliga batterier kan påverka tändning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 30 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2015 Hmm det låter konstigt, jag är långt ifrån expert på tändning men jag har fått igång elvan med ganska låg batterispänning, startmotorn har knappt orkat runt men bilen har ändå startat så spontant gissar jag att om startmotorn orkar runt så bör batteriet vara bra nog även för tändningen.... Du har inte ett igensatt bensinfilter precis vid bensintanken? Hände mig när jag tankade fullt första ggn, massor av skit i tanken som lossnade när tanken blev full, motorn dog efter ca 10 minuters körning... inte helt olikt ditt scenario... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 30 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2015 Tjoho bilen är hemma! Laddade batterierna och satte tillbaka dom. Bilen startade utan tvekan på första försöket!!! Då är Frågan vilka batterier man ska köpa till pärlan? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 30 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2015 Tjoho bilen är hemma! Laddade batterierna och satte tillbaka dom. Bilen startade utan tvekan på första försöket!!! Då är Frågan vilka batterier man ska köpa till pärlan? 2st volvo original 70amp ...du blir inte besviken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 30 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2015 Volvo original kostar? Vilka tillverkar åt Volvo? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 1 September , 2015 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2015 Det sitter 123-ignition som är 12V driven ansluten till ett av batterierna, kan den förbrukning negativt påverka detta batteri? När jag nu köper nya batterier är det då bättre att installera omvandlare 24 till 24V? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 1 September , 2015 Rapport Share Postad 1 September , 2015 Nä, 24 - 24 hjälper nog inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 1 September , 2015 Rapport Share Postad 1 September , 2015 http://www.123ignition.se/produkter.php?id=14 100mA skall enligt tillverkaren inte spela nån större roll. Jag vet inte om den suger ström ur det ena batteriet när motorn är avstängd dock, de rekommenderar relä eller brytare så det kanske är av den anledningen? Tändningen skall dock klara sig ända ner till 6 volt så förmodligen var det nån annan orsak till att hon inte ville starta, kass anslutning på 12-volts-kabeln? Gött att du fick igång den så enkelt ivf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
R8N Postad 1 September , 2015 Rapport Share Postad 1 September , 2015 Med ett så litet strömuttag borde det gå att tjuvs 12 volt från det ena batteriet som sitter närmast jord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diffen Postad 1 September , 2015 Rapport Share Postad 1 September , 2015 Jag installerade 123 och tar strömmen från 1 batteri. Har kopplat det över ett 24v relä som dras av den "gamla" matningen till spolen. Funkar utmärkt och har inte märkt någon skillnad utan 100mA är väldigt lite att dra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 1 September , 2015 Rapport Share Postad 1 September , 2015 Jag kör med en 24>12V omvandlare. Dels för att det känns "mest rätt".. men även för att man kan ha mer användning av 12V till div förbrukare, mobilladdare mm mm.. Och en omvandlare finns så billigt om man inte vill ha nån värsting.. kolla tex Claes Ohlsson eller Biltema. Jag valde en dyr Waeco från Swedol..bara för att min chef sponsrade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 2 September , 2015 Rapport Share Postad 2 September , 2015 Det har skrivits rätt mycket om att snedbelasta batterier och som jag bildat mig min egen uppfattning så skulle jag satsat på en omvandlare istället. Mina elektriska och elektroniska kunskaper är ganska nära noll och känslan för det likaså, så referera ur minnet vad kontentan egentligen blev är ingen ide. Men sök lite, jag tycker det kommit fram mycket läsvärt i det ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 2 September , 2015 Rapport Share Postad 2 September , 2015 Kul att du börjat med baksäte med :-) Mitt ska in det första jag gör på bilen nu, men jag har bakväggen att bygga fästen ifrån och ska inte använda golvskenor och ben till annat än möjligen ämnen att snida fästen av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 2 September , 2015 Rapport Share Postad 2 September , 2015 Har du inte fått tag i reservhjulsfäste så kan du få ett jag har liggandes. Mitt är det militära med spännremmar för bogservajer inlindad i fälgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 2 September , 2015 Rapport Share Postad 2 September , 2015 Man väljer själv tror jag..eftersom belastningen från fördelare är så extremt liten. Dock vet jag hur man kan fungera ibland..när latheten tar över och man inte tänker sig för..och plötsligt har man kopplat in fler 12V förbrukare på samma sätt.. då blir inte batterierna glada. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 2 September , 2015 Rapport Share Postad 2 September , 2015 Jag kör med en 24>12V omvandlare. Dels för att det känns "mest rätt".. men även för att man kan ha mer användning av 12V till div förbrukare, mobilladdare mm mm.. Hvor mange watt er omformeren din på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 2 September , 2015 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2015 Jag ska nog satsa på en omvandlare då jag har ett havererat batteri och om det är orsakat av ev snedbelastning ska jag iaf eliminera den möjligheten.Tack Erik för erbjudandet är i dina trakter rätt ofta då min moder boende i Kullavik / Hagryd. Ev kommande helg men nu är familjen sjuk så vi får se hur det blir och passar. Men jag kan höra av mig när det är aktuellt nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 2 September , 2015 Rapport Share Postad 2 September , 2015 Välkommen! Annars går det skicka och så är du välkommen förbi nån gång ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 13 September , 2015 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2015 Nya tider nya möjligheter.....eller nya bekymmer. Var ute och körde en sväng med Björn S igår och allt gick och lät 100% skulle jag säga. När vi en timme senare skulle åka igen hördes ett tickande ljud från trakten av vattenpumpen och fläktaxeln. När jag idag känner på vattenpumpen vilket jag inte gjort innan ett litet glapp. Är det normalt eller? Har hållit på med b18 för länge sedan men kommer inte ihåg om detta var normalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 14 September , 2015 Rapport Share Postad 14 September , 2015 OM du byter vattenpump..då rekommenderar jag Tatankas. Jag snålade..beställde till en 164 men då hade både djupet och flänsen skiljde mått mot c303an. Så..tatanka känns dyr men den passar. Ca2000kr med packningsats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 14 September , 2015 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2015 Tack för respons, tror det är lika bra att få dit rätt saker när man ändå river. Frågan är först hur jag säker analyserar varifrån missljudet kommer finns det andra källor som kan skapa detta? Vad är normalt glapp på vattenpumpen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.