Gå till innehåll

Abdikera som ägare av Terrängbil.net


Rekommendera Poster

Kort uppsummerat så avgår jag som juridisk ägare och redaktionellt ansvarig för Terrängbil.net!

Så jag vill med detta tacka för snart, snart tio år med Terrängbil.net på internet.

 

Det arbetas i kulisserna med att få ordnat med den vidare driften av sajten, så att denna lever vidare.

Ny ledelse kommer med mer information.

 

Tack för mig, och ett enormt stort tack till alla medlemmar!

 

 

PS! Det kommer att ta tid med att flytta det juridiska, och inte minst flytta sajten till ny server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort uppsummerat så avgår jag som juridisk ägare och redaktionellt ansvarig för Terrängbil.net!

Så jag vill med detta tacka för snart, snart tio år med Terrängbil.net på internet.

 

Det arbetas i kulisserna med att få ordnat med den vidare driften av sajten, så att denna lever vidare.

Ny ledelse kommer säkert med mer information.

 

Tack för mig, och ett enormt stort tack till alla medlemmar!

 

 

PS! Det kommer att ta tid med att flytta det juridiska, och inte minst flytta sajten till ny server.

Tack för ditt magnifika arbete med detta eminenta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att du känner att du måste lämna, men ett enormt stort tack för all den tid och energi med mera som du lagt ner på detta.

 

Sidan har varit ovräderlig för mig när jag precis köpt min tgb, och är fortfarande inne var och varannan dag.

 

Hoppas att vi får se dig skriva egna inlägg framöver. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort hjärtligt tack även från mig Svana.

 Detta forum och allt jobb du lagt ned för oss är ovärderlig för oss terrängbilsåkare, och mekare!

  Besöker sidan varje kväll när jag är vid datorn, troligen 350 dagar om året..

 

 Riktigt trevlig stämning och matnyttigt för en intresserad tgb-tok som jag. 

Hoppas få se nåt inlägg ifrån dig här även i framtiden.

  lycka till! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara stämma in och tacka jag med, 

Tiden går fort när man har kul, Det har hänt en del sedan jag fick mail den 24 september 2006, med en länk hit till det då precis startade Terrängbil.net från dej Andreas.

Vi har sett många komma och gå, men även många återvändare. Uppgångar och ned gångar i samband med olika perioder.

Men det har alltid varit lika kul att vara med här. Stämningen här och medlemmarna är otroliga, helt makalöst vilken kunskap det finns samlad under detta tak.

 

Hopas det går smidigt med flytt av server mm och att medlemmarna har lite förståelse för mindre avbrott i samband med det.

Några större ändringar behöver medlemmarna inte vara oroliga för, det känns som det mesta ligger rätt och alla är med på resan som startar i och med detta.

Visst någon skall styra. men det är medlemmarna som är motorn och fyller på med alla bilder och uppgifter om man skall vara ärlig mot sej själv.

 

Lycka till och, jag är ganska säker på att detta är inte det sista vi ser från dej här.

Hur det än blir med fordonsparken din och annat så har du satt en stort avtryck här, och vi hoppas ju att du kommer inom och kollar till oss i bland  :excl:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hoppas att Terrängbil.net kommer att drivas vidare i samma goda stil som hitintills,och att allt material i form av filer och inlägg bevaras....

Skulle vara tomt utan TGB.net.... :blink: 

 

Tack Andreas för visat intresse och tålamod med oss nördar..... :wub:  :wub:  :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Dexxas skulle kännas snopet om forumet jag just hittat till bara ändrades eller försvann :(  Jag är som sagt för ny för att ha några andra synpunkter men jag det är ju inte meningen att någon stackare ska ha ständigt dåligt samvete. Jag hoppas allt löser sig till det bästa för såväl Andreas som oss här ^_^

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hoppas att Terrängbil.net kommer att drivas vidare i samma goda stil som hitintills,och att allt material i form av filer och inlägg bevaras....

 

Skulle vara tomt utan TGB.net.... :blink:

 

 

Det är grundkravet för att jag skall släppa tyglarna, och det finns absolut inget i driften vidare som tillsäger något annat  ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla Terrängbilsvänner!

 

Som Andreas nämnt ovan, kommer Terrängbil.net snart att byta ”tyglar” men förändras inte i övrigt.

 

Ändringarna är dels fysiska på så vis att Terrängbil.net flyttar till en ”närmare” server, dels ekonomiska och ansvarsmässiga genom att undertecknad övertar ansvaret redaktionellt och inte minst för drift och kostnader.

 

Det är min förhoppning att allt ska fungera som tidigare och att nuvarande moderatorer och administratörer följer med in i den nya fasen.

 

Flytten till ny server kommer att ske lugnt och försiktigt, och allt nuvarande innehåll följer givetvis med. Det blir i bästa fall fråga om några timmar upp till ett dygn medan domänen sedan pekas om.

 

Andreas har, tillsammans med de som en gång startade forumet, skapat en institution som för många, inklusive mig själv, har blivit en del av ens livsstil. Jag avser att återkomma till detta inom kort.

 

Så, sammanfattningsvis, allt blir som vanligt och Terrängbil.net lever vidare i många år…

 

Tack Andreas för förtroendet att fortsatt få förvalta det du har skapat!

 

Sten Svensson

aka Wingflyer

  • Like 13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med allt nu Sten här på terrängbil.net, så får väl vi medlemmar försöka att slå våra dumma huvuden ihop om det är något problem du har så kanske det går att lösa, av några dumma huvuden så borde det väl i alla fall bli ett halvt smart huvud :lol:  lycka till med sidan & driften av den.


  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...