Gå till innehåll

Ströms 11a


Jimmystrom

Rekommendera Poster

Vill varna för att använda biltemas ljudisoleringsmatta som isolering eftersom den suger åt sig vatten som en svamp,

Satsa på isolering med slutna celler som inte absorberar fukt/vatten.

 

Ang växellådan låter det som att utgående lager är lite dassigt, sen hur mycket och vad det egentligen gör är svårt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började isolera skåpet med frigolit. Sedan har jag läst på i ämnet. Funderar på att använda PU-isolering som tar åt sig max 5% fukt men har fantastiska egenskaper när det gäller värmetransmissionsfaktor. EPS liknar frigolit men tar inte åt sig fukt och isolerar hälften så bra som PU.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om en som gjorde väggarna i en bil av liggunderlag på rulle. Det suger inte åt sig och värmer ju gött med bara 20 mm då man kan sova på is med en så tunn. Frågan är om det ljudisolerar det minsta ens. Det kostar nästan ingenting heller och fästs med spraylim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De stängda cellerna i EVA-plasten (liggunderlag) borde väl även isolera en del mot ljud. Läste att man tillverkar smältlim av EVA så det kanske räcker med en värmepistol för att limma dem mot plåten.

 

Apropå knappstoppad plysch i bilen så kommer insidan i min bil inte vara lik original. Kommer bli ljusare och mjukare. Utsidan kommer nog behålla färg och form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...