Gå till innehåll

Däck till 11/13/20


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst saibot
Har köpt Fedima Sirocco av Morgan men har bara åkt

ytterst lite' date=' men jämfört med de torra pildäcken som jag hade så är det

lättstyrt och mycket tystare, har inte varit i terrängen än men det

finns en Dogge här på forumet som har kört mer än jag med sina samt att

han ska till Gävle i helgen och testa i terräng så han får kanske

återkomma med testresultat, visserligen åker han Tgb20 men borde inte

vara så stor skillnad[/quote']

Vart kan man köpa dem där däcken? och vad är priset?

 

 

saibot2011-05-05 14:40:01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Jop det är såna jag köpt, är kanske en halv tum högre eller nåt sånt mot original, Morgan har kanske kvar friska Trelleborg däck om du vill ha, du får ringa honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Är de högre än original 280/85-16?

De borde rent definitionsmässigt vara ca 50mm lägre.

2*280*0,85+16*25,4=882,4mm

2*285*0,75+16*25,4=833,9mm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Har inte mätt själv utan det var Morgan på fmv4*4 som sa det när jag köpte, tror det var åt det hållet iaf men det var så lite så tror inte det gör nån skillnad men har ej provat kedjorna än om de passar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag tog en bild för några år sedan som jämförelse mellan några av mina däck.

D%C3%A4cksamling.JPG

Från vänster: Cooper Discoverer S/T 315/75-15, Maxxis Creepy Crawler
35*12,5-15 (på Suzukifälg, passar utmärkt men är tyvärr iinte mitt),
Petlas NT3 9.00-16 och "originalet" Good Year Studded sure grip
280/85-16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Klart att jag hade fel, Sirocco är något mindre än Pildäcken, försöker lägga in några bilder men det är första försöket så får se om det lyckas

d%C3%A4ck1.JPGd%C3%A4ck3.JPG

 

Pildäcket är ju slitet så ett nytt är högre kan jag tro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Ser nu att den vänstra bilden är missvisande, ser ut som om Sirocco är högre men så är ej fallet, ojämn gräsmatta kan jag tro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Har ju knappt kört dom än pga rostlagning av karossen just nu, står ute så vädret måste passa så det tar tid. Men vad jag vet så finns det en Dogge på detta forum som var i Gävle och körde den 7-8 maj med likadana däck som kanske kan berätta hur de funkar i terrängen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hel alla jo ja körde till sandviken med 2.2kg på landsväg tyst inge oljud från däcken lättstyrrt i skogen åkte jag med 1.2kg ca jag har en 20bil vikt ca 3ton och jag och morgan fmv4x4 fick se och uppleva vad däcken klarar av och jag blev imponerad på vissa ställen i skogen så fick man passa sig för det blev lite för bra fäste så jag kunde nog ha knäckt en drivaxel däcken är helt klart värt pengarna kan rekomendera dom....mvhDPDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Har precis köpt 4st från Camskill , skall bli spännande att se! men funkar de för en 20 så lär det inte vara några problem på en Valp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

camskill vet inte vilka det äe men menar du fedima siroco nu??? vad fick du betala.....jag har provat snökedjerna på mina fedima på gården och dom är lite lägre men bredare med stärre klackar så pga att dom är lägre med större klackar så blev kedjorna lika spända lite pyssel att spånna och dra kedjorna över klackarna men när dom väl var på plats så satt dom kanon......D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Camskill har Insa med samma mönster men på Fedima Sirocco så är det mer mönsterklackar på sidorna, kanske bra i skogen som skydd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

okej jo bredare klackar och sidomönster gör att det gräver bättre i lera och feddima är bredarre än orginal så det bär bättre på blöta myrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden
camskill vet inte vilka det äe men menar du fedima siroco nu??? vad fick du betala.....jag har provat snökedjerna på mina fedima på gården och dom är lite lägre men bredare med stärre klackar så pga att dom är lägre med större klackar så blev kedjorna lika spända lite pyssel att spånna och dra kedjorna över klackarna men när dom väl var på plats så satt dom kanon......D

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m64b0s1682p59592

Jag tog en omgång Insa Turbo Special Track med samma mönster för £508 inkl. frakt

Jag hade tänkt beställa däck i höstas men de tog slut. Då låg de på £98 st så det blev dyrt att väntaPDT_Armataz_02_01.gif

Vi får se hur de är, jag hoppas att de inte är alltför små...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Camskill har bra priser, skulle ha till Nitron 20" i sverige kostade de 3600/st samma däck på Camskill 1800 plus frakt, så visst finns det pengar att tjäna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst silverado

har bestämt mej för maxxis creepy crawler  37 12.5 16 nu  men var får man tag på dom har letat som en galning utan resultat,  nån som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy
har bestämt mej för maxxis creepy crawler  37 12.5 16 nu  men var får man tag på dom har letat som en galning utan resultat' date='  nån som vet??[/quote']

 
Vet han har hatt før, så prøv hos Grasdalens dack. Spør etter Hicke (Henrik Johansson)
Var på tlf 070 3470123 sist jeg snakket med han PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst silverado
har bestämt mej för maxxis creepy crawler  37 12.5 16 nu  men var får man tag på dom har letat som en galning utan resultat' date='  nån som vet??[/quote']

 

Vet han har hatt før' date=' så prøv hos Grasdalens dack. Spør etter Hicke (Henrik Johansson)

Var på tlf 070 3470123 sist jeg snakket med han [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]
ok tackar. kollar det i morrnPDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gäst Kalle LKPG

Är sjukt sugen på aut med. Detta bör även lösa hastighetsproblemet. Visst det är inte bra att slira för mycket på lådan men jag tror iaf det är inom rimliga gränser med en stor oljekyl. Kommer klura lite på lämplig lösning för detta framöver. Efter att haft aut i en av mina skogsbilar tidigare vill jag ej ha något annat framöver. 

 

 Du köpte dina däck på dendär tyska sidan va? Är inte så bra på Fritzarspråk så lyckas inte hitta några CC där?! Hur göra?

 

MVH Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...