härje Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 tackar vinkon o dexxas nu blev man lite klokare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 9 Februari , 2014 Rapport Share Postad 9 Februari , 2014 Här är en bild som illustrerar min oerhörda glädje att återse mitt fordon i fråga. Bytte förgasare, men det räckte inte riktigt. För lite kräm i batterierna för att kunna dra nån slutsats. Lite liv fanns det ju, så helt omöjligt kanske det inte är. Men motorn lät lite styggt (konstigt ) Tog hem batterierna för laddning och ska prova imorrn igen. Tack för kommentarerna. wtf..men va gör du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 9 Februari , 2014 Rapport Share Postad 9 Februari , 2014 Ser du inte att han hoppar jämfota av lycka???? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 9 Februari , 2014 Rapport Share Postad 9 Februari , 2014 Ser du inte att han hoppar jämfota av lycka???? Jora Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 10 Februari , 2014 Rapport Share Postad 10 Februari , 2014 wtf..men va gör du? Jag provade en kombination av glädje och att att hoppa igång den, ungefär som en rullstart av personbil när man är på bra humör. Men det gick inte det heller... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 12 Februari , 2014 Rapport Share Postad 12 Februari , 2014 Lite funderingar: Tänkbar framtida lösning för säkringarna: Tanken är att byta ut de säkringshållare som sitter där nu mot flatstiftsvariant. Och då rent av sätta en permanent lysdiod vid varje säkring. Visst finns det naturligtvis säkringar med inbyggda dioder, men det kommer garanterat sluta med att man inte orkar besvära sig med att anstränga sig extra för att skaffa dem, alt att man tar första bästa ändå. Så det är mer av lathet egentligen. Jag funderar även på om det är möjligt att bygga en enkel "signalkrets", som tänder en lampa/diod framför föraren. Men jag har ingen solklar lösning på detta, tänkte ta det i "el-tråden". *********** Någon annan som reflekterat över att det finns ett "gratis" utrymme på taket mellan luckorna/stöden för dessa? Oklart till vad bara... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 12 Februari , 2014 Rapport Share Postad 12 Februari , 2014 Du behöver ett motstånd i serie med lysdioden, annars tar dioden över matningen till förbrukaren om säkringen går. Med t ex 10mA i dioden kan du sätta dit ett 2,7 kilo ohm, 0,5 watt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 13 Februari , 2014 Rapport Share Postad 13 Februari , 2014 Du behöver ett motstånd i serie med lysdioden, annars tar dioden över matningen till förbrukaren om säkringen går. Med t ex 10mA i dioden kan du sätta dit ett 2,7 kilo ohm, 0,5 watt. Ja just. Jag funderade på detta, men kunde inte komma ihåg att säkringarna hade ett motstånd, så jag utelämnade det. Men om man kopplar det till inlägget i el-tråden, tror du att det skulle räcka med bara en kabel som "signal-krets" då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 Februari , 2014 Rapport Share Postad 15 Februari , 2014 Vad tror ni är att föredra på spörschal-bakvagnen; vikarmskran eller parallellkran? (och varför?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 12 April , 2014 Rapport Share Postad 12 April , 2014 Efter lite grubblande har jag kommit fram till att ett trappsteg bak är mer än nog när jag bygger dörr där. Utan trappsteget blir insteget typ 55 cm, vilket är som att kliva upp på en hög stol med ett kliv. Och med ett mellansteg så klarar nog vilken tjock senil-dement antikrunde-tant som helst strapasten att kliva in i vagnen, bara för att uppleva förmånen att studsa runt där inne sen... Andra funderingar; * Isoleringsmattor, fäster man dem lämpligst med en limpistol eller finns det bättre sätt? * Någon som kan rekomendera en lämplig gummitätningslist till mitt dörrbygge? De lister jag har tittat ser så rackarns ynkliga/klena ut, jag funderar på om jag måste peta i en mindre gummislang i dem för att kunna lägga på ett lagom tryck för att det ska täta ordentligt.... Funderar på att skaffa en BV och har med stor behållning läst din tråd.Bra jobbat! Får se om det blir en egen tråd så småningom. Behöver du gummilister så finns de hos http://www.kuntze.se/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 13 April , 2014 Rapport Share Postad 13 April , 2014 Funderar på att skaffa en BV och har med stor behållning läst din tråd.Bra jobbat! Får se om det blir en egen tråd så småningom. Behöver du gummilister så finns de hos http://www.kuntze.se/ Tackar Låter lovande Tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 April , 2014 Rapport Share Postad 13 April , 2014 Bra sida med listerna Jag behöver nya lister till måsvingedörrarna på bandvagnen pga att vatten smiter in där. Har du pysslat nått med dessa vinkon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 13 April , 2014 Rapport Share Postad 13 April , 2014 Bra sida med listerna Jag behöver nya lister till måsvingedörrarna på bandvagnen pga att vatten smiter in där. Har du pysslat nått med dessa vinkon? De mellan luckan och hytten? Är inte det vanliga svampgummilister? Borde väl finnas på swedol mfl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 April , 2014 Rapport Share Postad 13 April , 2014 De mellan luckan och hytten? Är inte det vanliga svampgummilister? Borde väl finnas på swedol mfl? Precis,mellan luckan o hytten,ja tror inte ja har nån list överhuvedtaget Ingen aning om vad det ska va för list,det verkar vara stora marginaler iaf. Ska ut å bocka lite plåt o svetsa det sista snart tänkte jag så jag får kolla lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 13 April , 2014 Rapport Share Postad 13 April , 2014 Egentligen borde jag också byta mina söndertorkade ursäkter till lister... Tänkte jämföra med olav-teigen när det är dags. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 April , 2014 Rapport Share Postad 13 April , 2014 Ja hade visst lite fragment av en list från förr på min haha Jag tror ja sätter mellan-prio på denna list,mao det bör fixas inom kort men inte panik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Panks Postad 10 Maj , 2014 Rapport Share Postad 10 Maj , 2014 Hej alla glada! smileys/PDT_Armataz_02_01.gif Trots att man numer bor 65 mil från verkligheten och bandvagnen så är den inte helt bortglömd; * Lite nya instrument har inhandlats, men inte hämtats än. * Jag har även fått ett intresserant prisförslag på att göra mina däck solida med polyuretean smileys/PDT_Armataz_02_11.gif Priset för det däcket i den dimensionen ser ut att gå på 384kr/st Det kan vi ju jämföra med ett visst norskt företag som tar ca 1800kr/st (kompl, exkl yttre avgifter) Sen finns det ju rabatter och extra avgift för hantering av däck osv. Ska forska lite mer innan jag "offentliggör" detta, då i en ny tråd tänkte jag. Finns det intresse av denna information då? (yttra i så fall intresse, så jag vet om jag ska publicera informationen eller inte. Känns ju meningslöst att anstränga sig om folk inte ens vill ha info) Vinkon2011-09-28 15:07:23 Kom du fram till något angående PU fyllning. Vart frågade du? Pm om du inte kan/vill offentliggöra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 10 Maj , 2014 Rapport Share Postad 10 Maj , 2014 Det är väl denna firma som gäller för PU fyllning http://www.lastab.se/pu_massiv.html 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 10 Maj , 2014 Rapport Share Postad 10 Maj , 2014 Kom du fram till något angående PU fyllning. Vart frågade du? Pm om du inte kan/vill offentliggöra Det är väl denna firma som gäller för PU fyllning http://www.lastab.se/pu_massiv.html Jo precis, dock har jag nämnt detta någonstans förut.... Hittar inte bara... Ska rota i mejl-inkorgen. Tillägg: (friserat mejl, från 2011) Kostnaden att PU-massivfylla de aktuella däcken är 384kr/st. Vi 10st eller fler kan vi dra av 10% d.v.s. 345kr/st. Kravet vi har på däcken är att de ska vara hela, d.v.s. hålla luften. Med eller utan slang går bra vilket som. Priserna är per styck i SEK. Moms och lagstadgad återvinningsavgift tillkommer. Ev. övriga arbeten såsom skiftning, montering, reparation, rengöring o.s.v. debiteras separat. Offerten gäller tillsvidare. Leveransvillkor: Fritt vårt lager (Galgbacken 2 i Kallhäll). Bet.villkor: 30 dagar netto från fakturadatum. Dröjsmålsränta enl. räntelagen. Med vänliga hälsningar, Rickard Wedin VSM LASTAB Galgbacken 2 176 77 JÄRFÄLLA 08-583 53165 (arb) 070-6016652 (mobil) 08-583 51590 (fax) www.lastab.se 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 10 Maj , 2014 Rapport Share Postad 10 Maj , 2014 Rota på Vinkon,jag är intresserad omgående.I en perfekt värld skulle alla bärhjul/spännhjul vara PU fyllda......Konstigt som fan att det alltid är spännhjulen man ska jävvlas med....inte nått av dom lättåtkomliga boggihjulen,enbart spännhjulen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 10 Maj , 2014 Rapport Share Postad 10 Maj , 2014 VSM LASTAB är den firma jag har haft kontakt med, finns säker andra också. http://www.lastab.se/ (PU-massiv) rickard.wedin@lastab.se När jag frågade för två år sedan fick jag ut följande information: Däcken är 4.00 * 8 tum. Quote Kostnaden att PU-massivfylla de aktuella däcken är 384kr/st. Vi 10st eller fler kan vi dra av 10% d.v.s. 345kr/st. Kravet vi har på däcken är att de ska vara hela, d.v.s. hålla luften. Med eller utan slang går bra vilket som. Priserna är per styck i SEK. Moms och lagstadgad återvinningsavgift tillkommer. Ev. övriga arbeten såsom skiftning, montering, reparation, rengöring o.s.v. debiteras separat. Offerten gäller tillsvidare. Leveransvillkor: Fritt vårt lager (Galgbacken 2 i Kallhäll). Bet.villkor: 30 dagar netto från fakturadatum. Dröjsmålsränta enl. räntelagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 10 Maj , 2014 Rapport Share Postad 10 Maj , 2014 Var hittade du det inlägget? @Dexxas: Jo, det hade varit gött att slippa tänka på lufttryck osv... Men spännhjulen skall fixas så fort jag får möjlighet iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Känns som om 7000:-är en sund investering i bandaggregaten...=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Känns som om 7000:-är en sund investering i bandaggregaten...=) Lite saftigt kanske, men att tänka på lufttryck och undvika pinnar i terrängen slipper jag gärna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 22 Juli , 2014 Rapport Share Postad 22 Juli , 2014 Här har inte hänt särskilt mycket faktiskt.... **** Jag visste sen förut att det stod ett riktigt gammalt åbäke till jordbruksredskap som man spridde ut konstgödsel med en gång i tiden. Buskar mm hade vuxit igenom den. Hur gammal? Tja, det enda som var kvar av hjulen var den stora järnringen på utsidan... Så, dit med vagnen och koppla på. Vägen dit gick i okänd terräng längs åker-kanten pga att den är nysådd. Väl vid grusvägen så var det nog bäst att kolla lasten innan man drar ut en massa skrot i trafiken. "mhm? Var fan är resterande 90% egentligen?...." Bara att backa tillbaka och försöka få grepp om den igen. Hela sträckan fram till vägen var utströdd med kvarlevor från det gamla åbäket, den sönderföll helt enkelt. Det klart, består vitala delar av konstruktionen av trä som hålls ihop av färgen så... Till sist var eländet i den stora magiska skrothögen och bara en av byns mest nyfikna hann bevittna det hela... Passageraren, en liten pojk åt sommargästerna fick nog ett någorlunda ballt minne iaf också *** En annan viktig grej är att jag har hängt upp brytare i taket, till sist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.