Frippe S Postad 23 Juli , 2014 Rapport Share Postad 23 Juli , 2014 :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 23 Juli , 2014 Rapport Share Postad 23 Juli , 2014 Tror brytarmontaget funkar jättebra, på asfalterad väg o eco drive, men annars.... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 23 Juli , 2014 Rapport Share Postad 23 Juli , 2014 Det där såg ju ganska slarvigt ut .... Häftigt vore att ha startknappen o tändningslåset i taket Tyvärr är det tråkigt att dra kablar o försöka dölja dom 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 23 Juli , 2014 Rapport Share Postad 23 Juli , 2014 Men man kan ju alltid montera ett par vippbrytare utan kablar o simulera starten Ingen ser väl det utifrån 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 Augusti , 2014 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2014 Inte hänt så mycket i sommar Fick med mig detta hem igår: Ett par vajerstroppar från betongindustrin som de själva ser som engångsvara. (13 mm, ska kolla upp vad det kan tänkas hålla för) Passar ju alldeles utmärkt till vagnen då Samt en "bra-ha"-kompressor... Är ju en bra tank iaf, till nåt... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 16 Augusti , 2014 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2014 13mm klassar försvaret till tre ton,brottstyrka ca 8 ton........Har idag kollat upp en 100 m 13 mm vajer jag har i samlingarna.... =) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laukermarcus Postad 17 Augusti , 2014 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2014 Kan variera väldigt mycket beroende på vajerns konstruktion, antal kardeler antal trådar etc. Inte ovanligt med 12mm vajrar som har en minsta brottstyrka på 12ton, men kan också gå ner mot 6 ton för samma dimension. Men man kan aldrig veta säkert utan att känna till vilken vajer man har =) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 17 Augusti , 2014 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2014 Kan variera väldigt mycket beroende på vajerns konstruktion, antal kardeler antal trådar etc. Inte ovanligt med 12mm vajrar som har en minsta brottstyrka på 12ton, men kan också gå ner mot 6 ton för samma dimension. Men man kan aldrig veta säkert utan att känna till vilken vajer man har =) Sant Dock letade jag efter ett lägsta maxvärde bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 19 Augusti , 2014 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2014 Kan variera väldigt mycket beroende på vajerns konstruktion, antal kardeler antal trådar etc. Inte ovanligt med 12mm vajrar som har en minsta brottstyrka på 12ton, men kan också gå ner mot 6 ton för samma dimension. Men man kan aldrig veta säkert utan att känna till vilken vajer man har =) O för att inte nämna presshylsorna... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Idag blev vagnen utsläppt på grönbete en stund. Den fick nog en chock, sist var det ju vitt under banden! Är det där nått special-safari kapell på bakvagnen du modiferat själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Det var förra ägaren faktiskt Jag förbättrade så gott det gick, han innan mig måste ha haft en rätt så skev linjal när han tog upp hålen... Eftersom jag tänker bygga som typ radioversionen och isolering i framtiden så får denna "fagra" lösning hänga med ett tag till Annars hade jag gjort om en del på den. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Ok nice det är väl "radio-versionen som visas i "kalla krigets fordon". Jag själv funderat en tid vilket matrial som lämpar sig bäst att montera den dagen man tröttnat på preseningen,ska va nått fast och nått som håller tätt och inom rimlig vikt förstås.tipps? Det som är bra med nuvarande "special" är ju att man kan rulla upp sidorna så att ev bak-åkande inte blir sjösjuka av instängheten,men å andra sidan kan de ju ringa in till hytten och be om att få stiga av om de mår illa 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Japp, helt rätt Jag är i tankarna att bygga i plåt med kanske två stora fönster på sidorna och möjligen en ruta bakåt, bara för att härma bv206 lite. Sen är tanken att sidorna ska vara öppningsbara och med gasfjädrar som stöd. Sen är ju frågan vad som lämpar sig bäst som fönsterglas också... Jag har en 3D-skiss på detta också, men den måste jag nog snygga till lite om jag ska tordas visa den Vad gäller din pressning, ska du ha isolerat eller inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Aha,plexi eller vad det heter borde ju duga som fönster,eller om du har tur att finna en skrotad 206a som kan donera nåra fönster. Isolering tror jag inte är nödvändigt för mig,bara det blir tätt, men fönster på sidorna ska finnas iaf Upp med 3D skissen nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Jo, anledningen till varför jag velar är att jag är osäker på hur länge plexi är genomskinligt efter lite skogskörning. Men jag kanske överreagerar också... Hm, lurigt. Min är helt sämst kan jag säga iaf. de gånger jag valt att öppna upp sidorna. Hålbanden viker sig och det är bara en tidsfråga innan de går av och plasten är nog av den klenaste sorten också. Att ha en mjuk "fönstersida" med ett enda stort hål utan en stabiliserande remsa i mitten hade nog inte jag gjort... Men kanske en hybrid? En hård skiva, plåt/glasfiber med fönster i och presenning ovan och under som också agerar gångjärn? Frågan är då kanske om huruvida rutorna klarar sig när man lägger upp det. Kanske ett takräcke man kan häkta upp den hårda skivan på respektive sida bakvagnen? Snart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Ok, här kommer bilden: Som synes så jämför jag två olika varianter. Den bakre med raka sidor, vilket ger mer utrymme/bekvämlighet år passagerare bak. Men då får man ju även ett hörn som vill "ta i", därför är det främre hörnet aning vinklat inåt. Med aningen knepigt takräcke som följd Den främre har förstås enkelhet som fördel då det bara är att klä befintlig stomme med plåt typ. Ventilerna är olika ev. placeringar av ett vettigt värme-/kyl-system i bakvagn. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Attans,kan inte få upp bilden,krånglat med detta förut. Det ska gå men minns inte hur jag bar mig sist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Attans,kan inte få upp bilden,krånglat med detta förut. Det ska gå men minns inte hur jag bar mig sist Hm, denna är länkad ur min dropbox, kan vara därför. Vad använder du för webbläsare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Hm, denna är länkad ur min dropbox, kan vara därför. Vad använder du för webbläsare? Ok,eldräven men ska prova explo då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Ok,eldräven men ska prova explo då Eller så byter man rakt av till chrome Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Knepigt...ja kunde inte ens göra inlägg med crome. Explorer eller androidtel.(mobilversion) får inte bilden att visa sig heller Nån annan användare mer än mig som har trubbel med bilden?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Nu då? Hade den inte i min "public-folder". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Nä...inget nu är det bara din text tilläg Jo nu ser jag :wub: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Det där kan ju bli bra Även att fälla ner ett skydd/skiva från taket borde funka. Hur kommer höjden på hyddan att bli? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Höjden blir samma som på mittenröret/"åsen" på rörbågen, måttet på det är inget jag kommer ihåg eller har tillgängligt just nu tyvärr. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.