Gå till innehåll

Köpa TGB 1111


jonas1972

Rekommendera Poster

Det vanliga när det gäller terrängfordon. Glapp, läkage, damasker. Däck står för en betydande kostnad när man ska byta upp sig från originalhjul, så det är en klar prutmöjlighet om de är risiga. Kapell är ju trevligt att ha, relativt lätt att laga. Elfel förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

Tack för tipsen. Jag slog till och köpte åbäket. Har redan invigt den i en lokal lergrop bakom ungarnas dagis, till många avundsjuka pappors blickar :).

Allt fungerade i stort sett bra.

Det som är roligt är att dokumentationen är väldigt komplett. Som att den varit inställd i ett mobbförråd mellan 1992-2005. Bilen köptes sedan av den som jag köpte bilen av direkt från förrådet i Ulricehamn.

Lite små rostfläckar fanns det, men det hör ju till.

Har lite fler funderingar, men jag startar nog en ny tråd om det, om jag inte hittar några befintliga trådar.

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-6381-0-33163600-1332953779_thumb.jpg

 

Sådär, nu gick det bättre. Familjen fick vara med också. Observera den extra glada hustrun som älskar när familjen får ett nytt fordon. Någon som känner igen sig?

;)

 

Vad har du gett henne? den jag har ser inte sådär glad ut inte när jag köper någon "leksak", knappt ens när jag erbjudit mig att ploga hennes träningsvägar för travhästarna i omgivningen med tgbn. Undrar om det kan vara för att hon är ekonom och ser vart pengarna tar vägen.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tur min vän. Allt hjulburet som är äldre än fem år är gammalt skräp här.

 

Grattis till en fin bil! Alltid lika kul att skaffa sig nya fordon och när familjen kan åka med i grejorna är det extra kul :) Egna bilprojekttrådar är också trevligt, uppmuntras antingen det är extrema ombyggnader eller allmän upp-putsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tur min vän. Allt hjulburet som är äldre än fem år är gammalt skräp här.

 

Menar du fordonen då eller flickvännerna.. ? ? :P:rolleyes:

 

Annars grattis till en bil i fint skick... själv gillar jag det när man hittar dom där lilla extra papprena som vissa vänliga själar brukar se till att ha ordning på och skicka med bilarna.. :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja grattis till en fin bil. kan bara hålla med det är guld när man får papprena från vad FM har gjort med bilen,

Har varenda oljebyte och detalj de gjort på min bil på papper, Fint att vara första eller andra ägaren på bilen så man vet att det stämmer någorlunda, är andra ägaren på min bil, och den första som gjorde en kontrollbesiktning på den och fick den gatulegal, då den första ägaren bara kört lite på gården med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska man inte blanda ihop flickvänner och fruar, det vore olyckligt om dom träffades :P ...

Gällande bilen så har vi blivit riktigt goda vänner på bara en vecka. Provat några diken, lite lerhål och annat här i krokarna och det funkar riktigt fint.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...