Gå till innehåll

Den här gruppen kan användas till absolut allt som inte passar andra platser


Andreas.E

Rekommendera Poster

Nån med erfarenhet av Åtelkameror?

 

Torpet ligger ju lite avsides, samtidigt som det är Vargspår där ibland... Jag vill ha bilder sända till mig, det finns 4G täckning, men jag vill heller inte byta batteri utan att det ska hålla "hela vintern". Priserna i Sverige har legat aganska fast, men denna verkar rimligt pris på?

 

Den här verkar vara rimligt pris, man får väl alltid vad man betalar för men det känns som en kostnad som är rimlig..

http://www.ebay.com/itm/HD-HC-300M-Digital-Infrared-Camera-Trail-Hunting-Video-IR-Cam-940NM-MMS-GPRS-12M-/131633767583?hash=item1ea5fbe49f:g:yiIAAOSwGIRXZ3m6

 

i kombo med http://www.ebay.com/itm/Solar-Panel-Charger-Battery-for-SUNTEK-HC-300M-HC-300A-HC-500M-Hunting-Camera/191819315455?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D01322c0ab52448aca31020034f1e0ce3%26pid%3D100033%26rk%3D7%26rkt%3D8%26sd%3D131633767583 löses el bekymren.

 

Sen är det abonnemang, Telia 4G täckning finns, antagligen sämre med övriga nät. Vill ha rimliga priser även om nån skata får för sig att sitta framför sensorn...

 

Nån med gjorda misstag så jag slipper?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Könsrollskunskap ska stärka försvaret

http://www.dn.se/nyheter/sverige/konsrollskunskap-ska-starka-forsvaret/

 

Enligt Försvarsmaktens definition är gender â€de socialt och kulturellt konstruerade föreställningarna om vad det innebär att vara man eller kvinna och som avgör mäns respektive kvinnors position och värde i samhället.â€

 

Velar om jag ens ska anmäla mig till nästa övning eller säga upp mig...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm jag trodde försvarsmakten uppgift var att tillintetgöra fienden med alla till buds stående medel, det blir svårt om varje eldöverfall skall planeras ur ett könsperspektiv.

 

Sparka den där tanke-smedje-konsulten ni har fått på halsen och köp en pall 7.62 för pengarna.. Väldigt orättvist ur ett könsmaktsordningsperspektiv men ändamålsenligt he he..,, :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm jag trodde försvarsmakten uppgift var att tillintetgöra fienden med alla till buds stående medel, det blir svårt om varje eldöverfall skall planeras ur ett könsperspektiv.

 

Sparka den där tanke-smedje-konsulten ni har fått på halsen och köp en pall 7.62 för pengarna.. Väldigt orättvist ur ett könsmaktsordningsperspektiv men ändamålsenligt he he..,, :-)

Det skulle man kunna tro  :wacko:

 

Inte nog med att försvaret används som ett budgetreglerande verktyg, utan tydligen också som en politisk plattform. 

Någon som sätter emot att vi kommer få se nuvarande insatschef Jan Thörnqvist företräda något parti framöver? Eller så fiskar han efter nåt pris som Sten Tolgfors.

 

Men kan man använda hbtqrx@%¤....-frågor som ett varumärke utan att någon reagerar går väl allt..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån med erfarenhet av Åtelkameror?

 

Torpet ligger ju lite avsides, samtidigt som det är Vargspår där ibland... Jag vill ha bilder sända till mig, det finns 4G täckning, men jag vill heller inte byta batteri utan att det ska hålla "hela vintern". Priserna i Sverige har legat aganska fast, men denna verkar rimligt pris på?

 

Den här verkar vara rimligt pris, man får väl alltid vad man betalar för men det känns som en kostnad som är rimlig..

http://www.ebay.com/itm/HD-HC-300M-Digital-Infrared-Camera-Trail-Hunting-Video-IR-Cam-940NM-MMS-GPRS-12M-/131633767583?hash=item1ea5fbe49f:g:yiIAAOSwGIRXZ3m6

 

i kombo med http://www.ebay.com/itm/Solar-Panel-Charger-Battery-for-SUNTEK-HC-300M-HC-300A-HC-500M-Hunting-Camera/191819315455?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D01322c0ab52448aca31020034f1e0ce3%26pid%3D100033%26rk%3D7%26rkt%3D8%26sd%3D131633767583 löses el bekymren.

 

Sen är det abonnemang, Telia 4G täckning finns, antagligen sämre med övriga nät. Vill ha rimliga priser även om nån skata får för sig att sitta framför sensorn...

 

Nån med gjorda misstag så jag slipper?

 

Efter att ha konstaterat att det här med mobilab är ett träsk och hemsidorna är dåliga och vill gärna knyta upp kunden på månadsavgifter, så har jag gjort lite tester med ett Halebop abonemnang så skaffar jag kontantkort till åtelkamerorna lägger in några kronor i potten o tetstar o ser hur länge potten håller.... Skenar det får det bli 99kr/mån ab

 

Kameran ovan + solpanel beställdes o efter lite tester i trädgården så verkar det bli rimligt antal mail/MMS ändå. Fast det där SMS controlled som jag hade som ett kriterium för att "ringa upp för att se hur mycket snö det är på taket", den knappen har jag inte hittat i den spartanska manualen...

 

En annan intressant funktion är att när man gör iordning config filen i datorn o tankar över, så byts språket till Italiano...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara konstigt att skrota osålda bilar? Tex VAG skrotade 100 tals som blev väldigt gropiga av hageloväder modell större när de stod i hamnområde och väntade på lastning, jag vet oxå om där de stått för länge och börjat rosta eller tom fått musätna elsystem. Sen kan jag tänka mig att de hellre skrotar gamla modeller de inte sålt än att dumpa priset och därmed sänka värdet på bilarna...

Helknasigt mijömässigt javisst men ...

Det är dyrt att låta fabriken stå oxå och underleverantörer levererar enl avtal så de kan bygga på "spekulation" och hoppas de säljs

 

Kan Kina bygga hela städer som står tomma så..

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

För den som har missat det har Colombias president fått fredspriset för en misslyckad folkomröstning.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/juan-manuel-santos-far-nobels-fredspris-2016/

"Snyggt försök" typ.

 

 

Så jag överväger att gå ut i media framöver och säga att nu får det vara slutbråkat i Syrien och göra ett tafatt försök till omröstning.

Tror ni jag får fredspriset nästa år? :)

(särskilt svårt verkar det inte vara iaf...)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...