Gå till innehåll

Traktor...


OBELIX

Rekommendera Poster

Hittade idag en traktor som fick det att rycka till i "Vill-ha-tarmen" på nåt konstigt underbart sätt! Och den var faktiskt grön....

 

Slutbabblat, lite bilder av lägre kvalité kan jag visa.......

002-9.jpg

 

Porrig......

008-1.jpg

 

Ännu mer porr....

009-1.jpg

 

Frän tycker jag!

 

SKREV OBELIX

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, Ja fråga inte mej? Jag har ingen aning faktiskt. Men den stod på VCE i Arvika på visitor-center tillsammans med massa andra gröna skapelser och lite gula hjullastare- så att det var en Volvo är halt klart.

 

Jag har aldrig sett en sån i försvarets tjänst och icke heller på bild. Men just att moroten satt till höger och hytten förskjuten till vänster gjorde den annorlunda på nåt fränt sätt. dom stora hjulen tillsammans med drivning på alla gör den nog rätt smidig i terrängen.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tillverkades skotare på (Arvika)verken en bit in på 70-talet??? ( rent ur minnet, står kke fakta på länkarna ovan..)

De sista exmplaren som var prototyper kördes till Eskilstuna där de skars ned...

 

Min bror körde 935'a på Ing1, och där diskuterades att byta ut "alla" maskiner till dumper/skotarchassin. Det som det bidde var väl ombyggnadsprojektet med krokflak till broterrängbilarna som nu säljs ut.

 

Dumper/skotarchassi överlevde i Archer, och mycket terränframkomlighet för pengarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå kovertering till krokbilar.

När jag gjorde lumpen så låg jag på Ing 1, (har för mig att det var 76-77), i 6 månader på en försöksavdelning, (Fältarbetsskolan om jag inte minns fel). Där hade vi en Volvo BM 860 traktordumper med en A-ram bak som man använde för att vincha upp brodelarna på. Det var innan försvaret hade bestämt sig för att använda denna typ av bro, då kallades den för Ribbonbridge.

 

Mvh Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...