Gå till innehåll

Panks Bandvagn


Panks

Rekommendera Poster

  • 1 month later...

Länge har den stått orörd men har fått en stund över i helgen. Skotarbygget är fortfarande bara en dröm för nu ser det ut som ett husköp kommer i vägen  :) I vilket fall så vill jag köra lite i vinter och tänkte kolla över statusen på vagnen. Kupefläkten gick sönder nångång förra vintern. Här är varför.
 

kupefläktmotor

Av någon anledning har två kablar brunnit av. Är det någon mening att försöka löda ihop dom? Misstänker att det är något annat som är galet egentligen och därför har dom brunnit. Vad säger ni?

 

Hittade även ett annat fel som jag behöver fixa. Saknas ett lager i korset till styrningen, någon som har ett extra eller vet vilket det ska vara?

Knutkors styrning



Det tredje problemet jag har är dom förb... gamla bränsletankarna, sätter igen filter och insug. Det lutar åt att jag tar bort dom och kör en omgång dunkar istället. Just nu kör jag på en lite dunk under huven.

Snart är det julgransjakt igen och då måste vagnen rulla igen  :excl: 
 
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till huset då! :wub: :wub: :wub:

Prova löd ihop och bränner det av igen skaffa beggat eller nått annat :)

Kan det va samma fläktpaket i civil-valparna 12 volt tro?

 

Korset borde finnas hos old o company,för jag köpte både det lilla o stora

av dom för nån månad sen :)
+att den finns på ad-bildelar som nån skrev tidigare i min tråd.

 

Ang tanken så försök att få den så torr som möjligt,sen stick ner din närmaste käraste redskap...

nämligen hennes damsugare,och på full-effekt så åker skräpet nog med :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett på tankar hos teigen eg også, det kjem eg ikkje til å kjøpe. Min høgre er av plast, den andre skal eg kaste.. tenkte å lage ny i stålfri rust :ph34r: (rustfritt stål for å vere korrekt).

Men den nye tanken blir hydraulikktank for å drifte nye oljesystemet :)

Smart, den idén snor vi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för glada tillrop och lyckönskningar :)  Helt BV optimalt är väl inte läget på huset, mer info kommer när/om affären blir av.

Borde ju vara så att fläkten finns på något mer fordon, ser väldigt standard ut. Satsar nog på en ny, tror inte jag kommer lyckas jättebra med att löda ihop dom där småtrådarna. Hittar jag ingen motsvarande 24V så får jag i värsta fall skicka den på frösö lindareverkstad.

 

Då kollar jag knutkors hos old & co, tack för tipset!

Tror kanske inte helt på dammsugarlösningen av tanktömning. Sitter ju 2 skvalpplåtar i vägen, dessutom kommer det väl bara fortsätta lossna avlagringar och oxid om jag inte får till att rengöra insidan ordentligt. Då hade grus och cementblandarlösningen varit fin att prova. Blir bara osäker på om jag kommer få ut allt efteråt  :P 

Härligt forum vi har här, har hållit en låg profil rätt länge men får snabba svar på postat problem. Tack!  :wub: 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Kort uppdatering om läget. Köpt hus, fått barn, slut på tid :)
Just nu är det mest husfix och trädgård på agendan. Vagnen står som vanligt typ 10 mil bort men nu i en annan riktning. Det hindrar inte att lite delar köps. Hittade lite godbitar hos old&co, bl a en helt ny kupéfläktmotor! Får inte till att länka bild på mobilen,ligger i mitt galleri. Fixar till länk imorgon om inte nån snäll admin hinner före.

Edit: Här ligger den obligatoriska bilden
 

Reservdelar

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort uppdatering om läget. Köpt hus, fått barn, slut på tid :)

Just nu är det mest husfix och trädgård på agendan. Vagnen står som vanligt typ 10 mil bort men nu i en annan riktning. Det hindrar inte att lite delar köps. Hittade lite godbitar hos old&co, bl a en helt ny kupéfläktmotor! Får inte till att länka bild på mobilen,ligger i mitt galleri. Fixar till länk imorgon om inte nån snäll admin hinner före.

 

Länkar gärna, men till vad? :unsure:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panks fanns det många bv-godsaker kvar hos Old o co tro? :)

Nja, jagade runt gubben där i olika lådor. Hittade lite 24v tänddelar, nån mer fläktmotor, bussningar till midjan, torkarmotorer och knutkors. Det är vad jag kommer ihåg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jagade runt gubben där i olika lådor. Hittade lite 24v tänddelar, nån mer fläktmotor, bussningar till midjan, torkarmotorer och knutkors. Det är vad jag kommer ihåg :)

Ok :)

En fläktmotor skulle man ha i reserv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu har farbror handlat en kompis till min 202. 4hjulsdrivet och av militärt ursprung. Enligt utsago gått på en flygplats i grönkläder. Efter det ombyggd med hydralpump och tippflak. Nån som kan hjälpa med lite bra att veta om lastbilen, saker att ha lite extra koll på? :)

 

gallery_7613_27_2413070.jpg

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag har en rätt sliten B18 i min vagn så är det dags för uppgradering! B20 stomme, topp som "Kenneths Motor" fixat med och kg17 kam inköpt. Packningar, lager och dylikt ligger på posten. Det kommer även bli brytarlöst tändsystem och min weber ska få sig en översyn. Det här blir kul :)

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, räserbandvagn blir det ☺ Lite mer fart i grejerna måste det ju bli med en trimmad B20 😆 Och oroa dig inte Vinkon, bildbevis kommer så fort jag satt igång. Om planerna håller så är det projektstart nästa vecka då jag hämtar stommen.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att Bltema hade billiga hörselskydd och det borde du behöva i en bandvagn med en varvtrimmad B20...... :lol:

 

Mvh/Dexx

Det blir nog både propp och kåpa. Vill minnas att det var mest bekvämt i en bv206 också :wacko::lol:

Nu måste man ju inte varva för fullt jämt. Vill bara ha möjligheten att trycka på ibland. Mycket gott om branta backar där min vagn snurrar :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...