Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst petewedi

Har sorterat gamla bilder i datorn och här kommer en "way over due" post om en spaning. Jag tror bilderna är tagna 070829! PDT_Armataz_02_15.gif

 

galt1_shrink.JPG

 

galt2_shrink.JPG

 

Bättre sent än aldrig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Brommaplansrondellen där uppe? :) Precis innan den har min goda valp får bränslestopp en gång =)

 

 

 

 

Aha, en till Stockholmare. Det är mycket riktigt Brommaplan. Vill minnas att det var ett tiotal ekipage.

 

Du kör Valp? Jag har sett en valp i till synes toppskick ett flertal gånger kring Brommaplan. Ibland dragandes vanligt "hyrsläp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

För övrigt spanade jag 5 st gröna transporter med 2st BV206 på varje imorse vid 9.30 på Essingeleden riktning norrut. Tyvärr får man aldrig igång kameran på mobilen i tid. Måste skaffa en snabb riktig digitalkamera som ryms i fickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag kör valp.

 

Har en grön men jag har tyvärr aldrig kört släp med den... Står för tillfället borta vid Ängby och inväntar reparerad framaxel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jensen,

 

Jag försökte få ut lite info från vägverket i just denna fråga. Mest för att få reda på om det i närområdet fanns några valpar som bara stod och luktade. Men trots att handläggaren förstod mitt syfte så var det tvärstopp att få såna register. Men han kunde i alla fall bekräfta att det fanns rätt många valpar registrerade i mitt närområde.

 

Skulle väl vara om det finns ett privat register nånstans- likt det Sugga-register som nämnts i forumet tidigare.

 

Goethe,

 

Jag har kula och traktordrag på min valp, och det är en riktigt bra bil att dra tunga saker med. Det enda som ställer till lite problem för mej är att mitt drag sitter direkt på stötfångaren- som i sin tur sitter direkt bakom bakhjulen. Så nåt överhäng finns knappt som man kan "styra" släpvagnen med när man backar.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jensen' date='

 

Jag försökte få ut lite info från vägverket i just denna fråga. Mest för att få reda på om det i närområdet fanns några valpar som bara stod och luktade. Men trots att handläggaren förstod mitt syfte så var det tvärstopp att få såna register. Men han kunde i alla fall bekräfta att det fanns rätt många valpar registrerade i mitt närområde.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

Det innebär ju att han hade en valp lista på sin skärm medan ni pratade...

Köper man en bil hos en "diversehandlare" kommer ju ändock ganska snart adresserad direktreklam från originalhandlaren så så jättehårt kan det ju inte vara att få ut listan för vissa företag iaf.

Gå via Volvo/Volvoklubbar??

 

Vill minnas det kom ett antal erbjudandet om entuisiastbiltidningar mm strax efter att jag köpte min.

 

Att en privatperson inte ka ringa in o få en lista på den bilmodell han är xpert på att stjäla är väl alla tacksamma för men för seriösa borde det ju inte va omöjligt??

 

Bilhandlare ligger väl ofta med bra inloggning mot bilregistret, nån som har kontakter??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Volvo_Rules
Jensen' date='

 

Jag försökte få ut lite info från vägverket i just denna fråga. Mest för att få reda på om det i närområdet fanns några valpar som bara stod och luktade. Men trots att handläggaren förstod mitt syfte så var det tvärstopp att få såna register. Men han kunde i alla fall bekräfta att det fanns rätt många valpar registrerade i mitt närområde.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

Det innebär ju att han hade en valp lista på sin skärm medan ni pratade...

Köper man en bil hos en "diversehandlare" kommer ju ändock ganska snart adresserad direktreklam från originalhandlaren så så jättehårt kan det ju inte vara att få ut listan för vissa företag iaf.

Gå via Volvo/Volvoklubbar??

 

Vill minnas det kom ett antal erbjudandet om entuisiastbiltidningar mm strax efter att jag köpte min.

 

Att en privatperson inte ka ringa in o få en lista på den bilmodell han är xpert på att stjäla är väl alla tacksamma för men för seriösa borde det ju inte va omöjligt??

 

Bilhandlare ligger väl ofta med bra inloggning mot bilregistret, nån som har kontakter??

 

Fått massa erbjudande på flera bilar jag ägt, rostfritt avgas till 11an, köpa jacka och muggar med pontic logga, reservdels katalog och erbjudande om plymouth litteratur, även rostfritt avgas till duetten.

 

I skrivande stund ligger det 2 erbjudanden från olika tidningar (veteran bilar och traktorer) på bordet, så nog finns det någon som kan se vad för bilar man har, både märke modell och årgång.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst hade han nån sida framme på datorn, men sen var det stopp. Hur företag gör vet jag inte för att få märkes-specifik reklam till dom det berör. Kanske en seriös märkesklubb kan få ut information lättare.

 

Självklart så handlar det om varje bilägares integretet och den måste respekteras. Och jag är tacksam för det också.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Precis, mot pengar kan man lätt skaffa sig utdrag ur bilregistret per fordonsmodell. De har en prislista med "trappa" gör antal fordon/modeller. Har för mig att tariffen är i storleksordningen 5-10 kr per träff i aktuell grupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Att en privatperson inte ka ringa in o få en lista på den bilmodell han är xpert på att stjäla är väl alla tacksamma för men för seriösa borde det ju inte va omöjligt??

Hur vet man vem som är seriös då? Räcker det att man säger det i telefonen? Då skulle säkert tjuven också säga att han var seriös...
 PDT_Armataz_02_07.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Pvpjtgb1111

Såg fyra stycken TGB 45 i Varbergs hamn idag. De stod på färjeterminalen på Varberg-Grenå så destinationen är Danmark.  Två stod utanför och två innanför grindarna. Dessa var fräscha däck på och så ut att vara i allmänt bra skick.

 

SDC13682.jpg

 

SDC13689.jpg

 

SDC13683.jpg

 

SDC13686.jpg

 

SDC13687.jpg

 

SDC13688.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pvpjtgb1111

Jajjemen, här har varit barmark i snart tre veckor och plusgrader lite då och då så den är på gång verkar det som! PDT_Armataz_02_44.gif

 

Just nu är det dock -6 grader, men det har varit sol och fint hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Detta tgb skrot hittade jag idag, inte varje dag man springer på dumpat skrotfrån tgb 30 och 40 bilar...

Finns lite mer bilder på det på min flickr sida, länkar nedan.
ttr.jpg

Robz2011-03-19 18:37:39

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...