M-923A1 Postad 12 September , 2015 Rapport Share Postad 12 September , 2015 Har ein c303 med ekstremt høyt drivstoff forbruk Bilen går bra ikke noe feil under kjøring el noe. Eneste er at bilen er litt lei starte når den er varm! Har noen vært borti dette? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 12 September , 2015 Rapport Share Postad 12 September , 2015 Hvor mye er «ekstremt høyt»? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klas_B Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Läckande o-ringar vid bottenpluggarna i flottörhusen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
M-923A1 Postad 13 September , 2015 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2015 De er så ved hastighet i 60km/h på rett i underkant 5mil så går den fra full til kvart tank Ville de ikke lukta el vært bløt om disse var lekk ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Hmmm, tror knapt motorn klarar förbränna den mängden så det borde läcka ut någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Det borde ryka ganska bra redan vid 4 liter milen, så 10 liter måste vara nåt läckage. Jag satsar på Klas förslag om bottenpluggarna till flottörhusen, att värmen gör att läckaget inte syns när bilen står still. En motor som låter frisk och inte ryker drar soppa om den låter ansträngd och det kan bero på lågt däcktryck och anliggande bromsar. Men då borde man som förare känna "jädrans vad den går tungt". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Har du förresten tankat och märkt detta, eller är det på mätaren? Mätaren kan visa fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Einhead Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Har du provat med att lägga i högväxeln? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Hur är det med choken, går den helt tillbaka på förgasaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Det borde ryka ganska bra redan vid 4 liter milen, så 10 liter måste vara nåt läckage. Jag satsar på Klas förslag om bottenpluggarna till flottörhusen, att värmen gör att läckaget inte syns när bilen står still. En motor som låter frisk och inte ryker drar soppa om den låter ansträngd och det kan bero på lågt däcktryck och anliggande bromsar. Men då borde man som förare känna "jädrans vad den går tungt". 1/4 tank / 5 mil blir väl runt 3,5 l/mil? Jag toppade det när ett stift hade bränt upp, fast då svartrök det som sagt. Membranen kan också vara värt att kolla tillsammans med förslagen ovan. Och du har kollat läckage från tanken o framåt? Lägg under en papp eller nåt när den står still? (får intrycket att du tankade o körde de 5 milen "direkt"? Dvs att det inte hade hunnit rinna ur nånting? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 13 September , 2015 Rapport Share Postad 13 September , 2015 Från full till kvarts tolkade jag som 60 liter. Treochenhalv liter milen känns minsann illa nog... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 14 September , 2015 Rapport Share Postad 14 September , 2015 hmm, ja det kanske det står ja... Jag låg på runt 3,5l/milen innan blockpackningen gick "ordentligt"..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seglarn Postad 14 September , 2015 Rapport Share Postad 14 September , 2015 Min 1314 har på de senaste turerna legat något under 2 liter/mil. Har vanlig tändning. Upplever att hastighet över 70 direkt ökar förbrukningen avsevärt. Min 11a gick på ca 1,6. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 6 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2015 Fel inställda brytarspetsar ger den förbrukningen direkt. Klacken som lyfter spetsarna nöts ner och det ökar sakta men säkert bränsleförbrukningen. Fick något på min 13 så den åt spetsar och klackarna, den gick från 2,2 liter milen till 3.5 liter milen på mindre än 40 mils körning, bytte spetsar och det vart bra i 15 mil sedan började det bråka och jag var uppe i 3.5 liter milen igen, nu har jag bytt hela fördelaren då jag inte var säker på om det var repor i axeln eller något som gjorde att de brände i hop, alt dålig kvalitet på spetsarna. har dock inte hunnit kolla riktigt än då jag började med hytt bytet, skall dra eld på kärran så fort jag kan nu och kolla igen, men där kan du ha en orsak. ja en ny kondensator samt både kablar, stift och fördelningslock/rotor byttes samtidigt, men jag har inte hunnit test köra som sagt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.