Gäst silverado Postad 21 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2011 hehe ja jämfört med orginal så blir det nog döds tyst i bilen. kedjorna tror jag inte blir nått problem då däcken är ganska lika orginal i storlek. jag har ju en 20 bil och kollade aldrig hastighets mätaren med gammla däcken tyvärr. men lite lägre är nog bfg. sen hur mycket det gör på motor varvet vet jag inte. men ett + nu är ju bilen rullar lättare och går mycket bättre på vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
case Postad 10 December , 2011 Rapport Share Postad 10 December , 2011 Någon som vet vart man kan få tag i creepy crawlar 37 12,5 16 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
silverado Postad 17 December , 2011 Rapport Share Postad 17 December , 2011 Halloy. har äntligen hittat laddaren till kameran hehe.. här kommer bilder på bfg allterain 285 16.. eller kanske inte. fan vad svårt det ska vara att anpassa en bild sate ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 25 December , 2011 Rapport Share Postad 25 December , 2011 Vet någon hur stor skillnaden är i varvtal på ett 35" och ett 37" däck? Har snöat in på 37" däck men det är inte helt lätt att hitta ett som är max 12" brett och en bra kompromiss mellan skog och väg. Går jag ner till 35" är utbudet ofantligt mycket större. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Halfsafe Postad 25 December , 2011 Rapport Share Postad 25 December , 2011 Vet någon hur stor skillnaden är i varvtal på ett 35" och ett 37" däck? Har snöat in på 37" däck men det är inte helt lätt att hitta ett som är max 12" brett och en bra kompromiss mellan skog och väg. Går jag ner till 35" är utbudet ofantligt mycket större. I tabellen til Interco SSR utgjør forskjellen mellom 35x10.50R16LT og 37x12.50R16LT hele 7.5%. Dette er mye etter landeveien. SSR 37x12.50R16LT har ifølge tabellen en mønsterbredde på 10.6" men det er kanskje totale bredden av dekket du vil ha under 12". Ellers går det vel til nød å kjøre på en originalfelg. Prisen er kanskje mest avskrekkende. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 26 December , 2011 Rapport Share Postad 26 December , 2011 Asså det gör så mycket. Jag får peta in min 11 utväxling och se vad som fungerar bäst. SSR ser fina ut men jag har hört att de slits fort på landsväg. jag behöver ett MT däck som är tåligt på landsvägen men fortfarande gör bra ifrån sig i skogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pigge Postad 26 December , 2011 Rapport Share Postad 26 December , 2011 Men fredrik kolla detta däcket åxå det från SS http://www.intercotire.com/tires.php?id=2&g=1 37/13,5-16 Tyst och motorvägsvänligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 26 December , 2011 Rapport Share Postad 26 December , 2011 Det kanske vore nåt men jag vill ha max 12,5 brett så däcken inte sticker ut utanför karossen. Har ju kört det rejset med mina 37X14,5 å nu vill jag ha lite mer civiliserade/lagliga däck. Tröttsamt att ligga på en uppsättning originaldäck bara för att kunna besiktiga vartannat år.......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 8 Mars , 2012 Rapport Share Postad 8 Mars , 2012 Är det någon som testa Toyo open road MT? De har fått bra recensioner och verkar vara en bra kompromiss mellan väg och terräng http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/Toyo-Open-Country.htm Creepy Crawler som jag kör med idag är grymma i lådan men inte lika kul på vägen så jag letar efter ett alternativ som kan leverera det bästa av 2 världar, så gott det nu går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MickeTJ Postad 13 April , 2012 Rapport Share Postad 13 April , 2012 Jag har Mickey Thompson MTZ (33/15.5) på jeepen och dom skall vara ett riktigt bra MT däck på väg, med litet slitage och jag kan bara hålla med. klart att dom inte är som ett AT däck men riktigt "tysta" på väg för det mönstret. och dom är riktigt bra i skogen. Jag vet att dom finns i 36 tum, men då i 15.5 bredd. ingen höjdare för bränsleföbrukningen men otroligt bra grepp i skogen. här är ett långtids test med MTZ: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dieselpower Postad 14 Juni , 2012 Rapport Share Postad 14 Juni , 2012 Verkar vara bra däck, men det är inge billigt om man som jag behöver 7st... http://www.proimp.se/katalog11/MT/pages/ProImp_MT_www.pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fjello Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2012 Spelar rotatonsriktningen in på bränsleförbrukning och/eller ljud? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raredog Postad 9 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2012 Jeg kigger også lidt efter dæk der kan være på originalfælge - kører nu med 285/75-16 BF all-terrain, men der er ikke frygtelig meget mønster tilbage og vi er i gang med at planlægge en længere tur til Afrika (om 2 år) - kører med Mercedes diesel så det ville være rart med en højere gearing og har derfor overvejet 37" Men der er ikke ret stort udvalg i 37x12,5-16 og jeg ved ikke om de er for grove til langture? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raredog Postad 11 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2012 Søgte lidt rundt på nettet og fald over Hankook Dynapro RT03 Mud terrain, kan kun finde folk der skriver godt om dem, også på c303.de I England er de til at betale: http://www.camskill.co.uk/products.php?show=21590 DKK 10.000,- for 7 stk inkl fragt til Danmark, så mon ikke det er det samme til Sverige. Det er i størrelsen 315/75-16 så det er desværre kun 34,8" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 11 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2012 Jag har precis köpt 7 sådana till min 13 och det gick på 12 062 SEK levererat hem till dörren. Skulle egentligen hellre haft 37X12,5" däck men det är inte lätt att hitta ett sådant för vettiga pengar och med de egenskaper jag vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raredog Postad 11 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2012 Glæder mig til at høre hvordan de kører, så kan det være jeg skal have sådan nogen med tiden :-) Har fundet et par sider i Polen, det er ikke nemt at forstå min der er et rimeligt udvalg og priser, måske nogle kan bruge det til noget, der er nogle lidt specielle imellem, bl.a. 35x10,5-16 MT-117 :-) http://www.opony-4x4.pl/ http://www.janpol4x4.pl/produkty/?search_category=6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 11 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2012 Det kommer en rapport när jag testat däcken det tar ett tag innan det blir någon terrängkörning men hur de beter sig på grus och asfalt har jag snart koll på. Bör få däcken i början på nästa vecka åsså tar det en stund att få på dem. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 25 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2012 Vad kör ni med för däcktryck på väg? Tidigare har jag kört med 3 bar och bilen blir, konstigt nog , väldigt stötig så nu har jag börjat fundera på hur långt ner man kan gå utan att offra däckets hållbarhet och få ökad soppaförbrukning. Har letat på nätet efter någon tabell där man kan se vilket däcktryck man ska ha beroende på hur stort axeltrycket är. En TGB 13-20 bör ju rimligtvis kunna köra med relativt lågt tryck i boggin eftersom vikten fördelas på 4 hjul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakanaxs Postad 26 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2012 Hej Fredrik! Jag kör på 1,8 - 2 bar i mina 285/80 (315/75) Sirroco på min 20-bil det tycker jag fungerar. går du upp för mycket i tryck så tar däcken inte upp ojämnheter i vägen utan de går rätt upp i fjädringen och då upplevs bilen som stötig. Med tanke på hur stora och breda våra däck är så blir däcken stenhårda med 3 bar i. När jag jobbade som bilmekaniker brukade fabriksnyabilar som kom från Volvo ligga på ca 3 bar för att däcken skulle bevara rundheten när de stod som lagerbilar ute hos återförsäljare. Mvh Håkan Axstrin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 26 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2012 Tack för svaret håkan! Jag har lagt i 2,5 fram och 2 bak och tänkte prova det när jag kör till Borås imorgon. Min 13 har iofs förmodligen lite mer framaxeltryck än vad du har men jag kan säkert gå ner en del. Ska du föresten till klubbkörningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakanaxs Postad 26 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2012 Hej Fredrik! Nej tyvärr, hade funderingar på detta men, jag måste hämta hem resten av min ved inför vintern. Så det får bli vid nästa tillfälle. Mvh Håkan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 26 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2012 Vad kör ni med för däcktryck på väg? Tidigare har jag kört med 3 bar och bilen blir, konstigt nog , väldigt stötig så nu har jag börjat fundera på hur långt ner man kan gå utan att offra däckets hållbarhet och få ökad soppaförbrukning. Har letat på nätet efter någon tabell där man kan se vilket däcktryck man ska ha beroende på hur stort axeltrycket är. En TGB 13-20 bör ju rimligtvis kunna köra med relativt lågt tryck i boggin eftersom vikten fördelas på 4 hjul Jag kör med ca 2 kg fram och 1.8 bak på min 11a och det går bra tycker jag, då har jag 295/75-16 Om man kör bredare däck borde man kunna gå ner lite mer i tryck skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
L-G Postad 14 Januari , 2013 Rapport Share Postad 14 Januari , 2013 Nån som provat dessa? http://www.dack-popgom.se/kop-av-dack/cooper/discoverer-stt/305-70-r16-118-q?cplib=compa_kelkoo_seDäckets karaktär "Svenska" översättningen låter ju minst sagt helt fantastisk: Däckets karaktär Cooper: Discoverer STT är ett 4x4-däck för off-roadkörning avsett för förare som vill utmärka sig i korsningar. Fördelar: Dragning på lös jord och ytterligare grepp vid passager ges av den agressiva profilen och dess förstärkningsstänger. Robust tack vare stommen av Armor-tek uppbyggd av tre polyesterveck: två radiella och ett längsgående. Axelskydd för hjulet och däcket mot möjliga skador vid körning off-road. Utstötning av stenar kvarhålls i profilen av resåren. Kan ju aldrig bli fel.....eller hur? :-)) //L-G Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 14 Januari , 2013 Rapport Share Postad 14 Januari , 2013 Sicket superdäck! jag tar 7st Speciellt egenskaperna i korsningar känner jag är viktiga för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 14 Januari , 2013 Rapport Share Postad 14 Januari , 2013 Försökte hitta det engelska ursprunget till dravlet. Hittade inte det men väl nedanstående mästerverk. Det verkar som att firman gillar tjurbajs aven i engelsk text. It is the mission of the Cooper-Standard Automotive Group to be the leading manufacturer [...] while focusing on innovative, continuously improved solutions to our customers problems with world-class quality, leading edge technologies, service and competitive pricing. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.