Gå till innehåll

Den här gruppen kan användas till absolut allt som inte passar andra platser


Andreas.E

Rekommendera Poster

Då det vekar finnas understimulering enligt ovan, haft lite ?? i dag;

 

Den här optionen som Vattenfall har monterat in, är inte nåt jag slitit ut;

 

post-4978-0-40739100-1427314681.jpg

 

En orsak till lite användande är att där timern en gång satt, ser det nu ut:

 

post-4978-0-49069300-1427314690.jpg

 

Alternativen:

A) Ingen åtgärd

B.) leta upp en timer som passar (Nån som har tips?)

C) Sätta dit en strömbrytarknapp (lite farligt med mitt minne)

D) skruva loss och lägga ut under säljes (matlådor som passar har jag inga, men 2 går dit)

 

Provkörning kanske man skulle göra först iofs....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt handskfack/handskvärmare....

 

Föresten....var e ditt batteri?

 

Ja när bilden togs stog Batteriet i garaget och lådan inne för ommålning, men numera är allt återbördat 

 

post-4978-0-74486200-1427530443.jpg

 

post-4978-0-97022200-1427530428.jpg

 

(hmm, rättvända i datorn, men snurrar här?)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för auktion hos Toveks Maskinbörsen i Ätran.

För den som inte har fullt med skräp redan finns här en chans att fylla detta tomrum :lol:

http://www.tovek.se/liveauktioner/maskinb%C3%B6rsen-en-av-nordens-st%C3%B6rsta-live-auktioner-fredagen-27-mars-visning-auktionsdagen/640/

 Vilken tur jag inte kollade länken förrän i kväll, Helt livsfarligt ju, skulle säkert budat allt onödigt bra att ha saker jag hade haft slantar till och lite mer. 

Har nästan helt slutat kolla dessa tips för jag kan räka köpa nästan vad som helst bara tillfället ges ibland  :D

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Vilken tur jag inte kollade länken förrän i kväll, Helt livsfarligt ju, skulle säkert budat allt onödigt bra att ha saker jag hade haft slantar till och lite mer. 

Har nästan helt slutat kolla dessa tips för jag kan räka köpa nästan vad som helst bara tillfället ges ibland  :D

 

Och där går det undan Hasse. Oftast har du bara några sekunder på dig att lägga bud, sedan smäller klubban. Ett jäkla tempo som man lätt dras med i, men kul...  :wacko:

 

Jag köpte en saxlift där förra året, det gick inte 30 sek mellan första budet och klubbslag!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har förstått att det är lätt att råka in i köpa svängen där.

Åh tusan går det så fort.

Nåja jag skall lägga undan av vad jag lyckas slita in nu på små jobb till resepengar till alla träffar jag vill på i sommar så, det är nog bäst jag håller mej undan så länge  ;)

När jag jagat rätt på färg så har jag nog vad jag behöver till min bil denna sommaren  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där går det undan Hasse. Oftast har du bara några sekunder på dig att lägga bud, sedan smäller klubban. Ett jäkla tempo som man lätt dras med i, men kul...  :wacko:

 

Jag köpte en saxlift där förra året, det gick inte 30 sek mellan första budet och klubbslag!

Ja, tempot är högt och priserna ibland väldigt låga speciellt när man ska sälja något :(  Det är en lite speciell bransch och kanske inte den mest "ärliga". Jag noterade att vissa objekt (nya Rolley fyrhjulingar på cirkus 400kubik) aldrig gick under ett visst pris och att om de inte uppnådde detta pris verkade köpas av någon budgivare som inte gav sig till känna. När auktionen dragit vidare och folk började ta omhand om sina objekt rullade Toveks personal undan objekten (Rolleysarna) till en stängd byggnad på området.

Samma sak med Husqvarna Rider gräsklippare, förutom vissa som gick till bra priser (ur köparperspektiv). Man börjar misstänka att de höga priserna på många klippare är till för att locka potentiella säljare att lämna in sina klippare till försäljning men att dessa sedan kommer att gå till betydligt lägre priser än förväntat om man inte är med och bjuder på sina egna grejor.

Folk i regionen jag haft kontakt med har inte något större förtroende för Toveks och själv har jag ju naturligtvis några inte så positiva erfarenheter av att sälja maskiner genom Toveks :(  Det finns andra auktionsfirmor som jag har betydligt bättre erfarenheter av både i egenskap av köpare som säljare men det är fortfarande en "hästhandlarbransch" enligt mina erfarenheter B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tempot är högt och priserna ibland väldigt låga speciellt när man ska sälja något :(  Det är en lite speciell bransch och kanske inte den mest "ärliga". Jag noterade att vissa objekt (nya Rolley fyrhjulingar på cirkus 400kubik) aldrig gick under ett visst pris och att om de inte uppnådde detta pris verkade köpas av någon budgivare som inte gav sig till känna. När auktionen dragit vidare och folk började ta omhand om sina objekt rullade Toveks personal undan objekten (Rolleysarna) till en stängd byggnad på området.

Samma sak med Husqvarna Rider gräsklippare, förutom vissa som gick till bra priser (ur köparperspektiv). Man börjar misstänka att de höga priserna på många klippare är till för att locka potentiella säljare att lämna in sina klippare till försäljning men att dessa sedan kommer att gå till betydligt lägre priser än förväntat om man inte är med och bjuder på sina egna grejor.

Folk i regionen jag haft kontakt med har inte något större förtroende för Toveks och själv har jag ju naturligtvis några inte så positiva erfarenheter av att sälja maskiner genom Toveks :(  Det finns andra auktionsfirmor som jag har betydligt bättre erfarenheter av både i egenskap av köpare som säljare men det är fortfarande en "hästhandlarbransch" enligt mina erfarenheter B)

 

Försiktigt där. Det är köparen som bestämmer om varan är värd priset, och väljer om han vill köpa eller inte. Ingen tvingar en att bjuda. Även om reservationspriser inte sägs användas på en auktion, finns det naturligtvis sätt för utroparen eller säljaren att kringgå det, men det är till sist köparen som avgör om han tycker varan är värd priset och om han ska bjuda eller avstå. På samma sätt som jag avgör om jag vill handla en viss vara till butikens pris...  ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försiktigt där. Det är köparen som bestämmer om varan är värd priset, och väljer om han vill köpa eller inte. Ingen tvingar en att bjuda. Även om reservationspriser inte sägs användas på en auktion, finns det naturligtvis sätt för utroparen eller säljaren att kringgå det, men det är till sist köparen som avgör om han tycker varan är värd priset och om han ska bjuda eller avstå. På samma sätt som jag avgör om jag vill handla en viss vara till butikens pris...  ;)

 

Du har naturligtvis rätt Wf jag är färgad av dåliga erfarenheter och vill förmedla att man inte ska vara lika naiv som mig, speciellt om man ska sälja och förväntar sig att få bra betalt. Man kan få räkna med att ropa tillbaka och göra om ett antal gånger (som säljarna på KVD gör).

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auktion är auktion, och tempo är väl ett sätt att hålla fart i kassan. Bulvaner kan man inte gardera sig emot.

Som köpare gäller det att ha "maxpriset" klart för sig.

 

Det man kan ha lite dubier om är alla nya varor med varierande kvalitet som säljs och där alla garantier och konsumentregler som försvinner.

 

Köparen har ju alltid ett val som sagt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auktion är auktion, och tempo är väl ett sätt att hålla fart i kassan. Bulvaner kan man inte gardera sig emot.

Som köpare gäller det att ha "maxpriset" klart för sig.

 

Det man kan ha lite dubier om är alla nya varor med varierande kvalitet som säljs och där alla garantier och konsumentregler som försvinner.

 

Köparen har ju alltid ett val som sagt.....

 

Precis! Jag brukar inte missa de stora auktionerna här nere och har gjort riktiga kanonfynd, bl a på Toveks i Ätran. I stridens hetta och det höga tempot har jag också köpt bra-att-ha grejer till alldeles för högt pris och förbannat mig själv efteråt.

 

Även det omvända, Släppte t ex en kanonfin TGB30 alldeles för billigt, den gick för 15.000, och grämde mig i flera dagar, men sedan sansade jag mig och insåg att jag varken hade råd eller plats för den och bestämde mig för att jag ändå gjort rätt. Åter frid i huset!  -_-

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Jag brukar inte missa de stora auktionerna här nere och har gjort riktiga kanonfynd, bl a på Toveks i Ätran. I stridens hetta och det höga tempot har jag också köpt bra-att-ha grejer till alldeles för högt pris och förbannat mig själv efteråt.

 

Även det omvända, Släppte t ex en kanonfin TGB30 alldeles för billigt, den gick för 15.000, och grämde mig i flera dagar, men sedan sansade jag mig och insåg att jag varken hade råd eller plats för den och bestämde mig för att jag ändå gjort rätt. Åter frid i huset!  -_-

Köpa billigt är ju kul :D  Mitt tidigare inlägg grundar sig dock i att jag försökte sälja och fick 5.000kr för en pelletspress som kostat 45.000kr :(  Det är ju inte säkert att säljaren är lika lycklig B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa billigt är ju kul :D  Mitt tidigare inlägg grundar sig dock i att jag försökte sälja och fick 5.000kr för en pelletspress som kostat 45.000kr :(  Det är ju inte säkert att säljaren är lika lycklig B)

 

Lider med dig! Det låter ju för jäkligt! Gick det inte att sätta reservationspris så tar du ju dock en risk...   :(

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som franska CGT sa, "Varför skall bönderna gå upp en timme tidigare på morgonen för att sociteten skall spela tennis en timme till på kvällen"

 

OM man skulle ha en verksamhet som är beroende av solen får man väl rucka schemat, finns ju ingen anledning att hålla på att flytta, OK att optimera kvällssol för min del.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för min del kunde det få vara Sommar tid jämt 

Hellre lite ljusare längre på kvällen än ljust den där timmen på morgonen.

Brukar ändå få mest gjort på kvällarna och inte på morgonen då sitter jag och sörplar kaffe eller sover  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag ställde klock omställingen till det,

vet inte hur jag tänkte, men dottern brukar få åka till dagis kl 9 i stället för kl 7 när hon är hos mej,

Men nu tänkte jag att hon var ju nästan van att gå upp den tiden så 06 väkte jag henne för komma till dagis nu kl 7. 

Det var en väldigt trött unge, så när jag började tänka efter väckte jag ju henne kl 5 efter förra veckans tid  :unsure:

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...