Gå till innehåll

Intresse koll på en TGB Och Militär bils träff i Olerum 20-22/9 2013


Rekommendera Poster

Det med läger eld fixar vi efter önskemål, både grill och eld vid grill/eld platsen  vid området kommer att hållas tända. vill vi ha en till någonstans är det inget problem.

 

Har rotat rätt på mer el kabel så 220 v till Daniel skall vi kunna ordna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planerar för helgens övning då jag och grabben kommer med 9033:a.

Är det någon på militärcampen som tar med 20-tält eller motsv.där man kan låna ett "hörn"?

Hasse-är safarislingan till Göta Skans fortfarande aktuell?

Åker fredag em.-kväll Mantorp-Olerum om någon vill kolonnköra vore det trevligt

 

Vi ses Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det går att ordna så vi kommer förbi Göta Skans, när jag undersökte det så var det nog lite väl överreklamerat. men en fin plats att fika på, 

Ni passerar den om ni kommer rv 210 och svänger in vid Västra Husby mot Östra ryd, ca 800 m efter fotbolsplanen i Husby står en skylt upp mot det som synns av skansen, Ser lite skumt ut då man kör rakt igenom någon tomt.

 

Har faktiskt inte fått riktigt kläm på vilka som kommer, så om någon har ett 20 tält med vet jag faktiskt inte

De jag vet har ordnat boende i bil eller  vagn.

 

Skulle i nödfall kunna köra upp mitt sjuktransport skåp och ställa där, det finns då 2 fält sängar och är torrt samt lite lyse genom batterier som är placerad i skåpet. 

Har inte kollat om värmaren startar på ett tag, men det funkar även utan värmaren, när det som nu bara är ner mot 10 grader ute som kallast på nätterna.

Men det behöver jag veta innan för det tar tid som jag inte har på fredag att lasta och lossa det

 

Vi har ju en "lokal" ovan verkstaden där vi har fika och möten på tisdagar, där är det värme och det finns några soffor att sova i vid riktigt ruskväder,

Det ligger visserligen ca 1 km från själva körområdet, men i nödfall är det bättre än att vara utan tak över huvudet,

Jag själv har fullt i både sängar och soffan, då funktionärer skall bo hos mej under helgen.

 

Lördagens tur runt på grusvägar mm, får vi ta och diskutera igenom,på fredagen eller lördags morgonen, då det beror lite på hur många och vilka fordon som skall vara med  hur jag lägger den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, jag får stå över denna träff. Drar ut på nordsjön på fredagen :( .

Dessutom så läcker damaskerna fram,trodde det var bromscylindrarna först. Glapp i övre spindelleder åxå,säkert dom undre med.

Så det blir storservice istället + oljebyten och allmän uppfriskning av det yttre,nya lister och färg.

Sen blir det besiktning.

Jag får satsa på en annan träff i höst ,för sugen och komma ut och se andra är man ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT för sista gången hoppas jag, vi börjar kunna detta med att göra en egen karta och få ut på lämpligaste vis nu  :P

Ja då kan jag försöka beskriva hur man får kartan med körområdet i sin telefon. Då är yttre spåren märkta, och några hållpunkter utmärkta så det blir lättare att orientera sej, 

 

Man behöver alltså Google Earth på sin telefon eller dator.

Går att ladda ner här

http://www.google.se/intl/sv/earth/explore/products/mobile.html

 

Sedan klickar ni bara på denna länk 

 https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&authuser=0&msa=0&output=kml&msid=213422200631634988919.0004cae7148549a865671

 

Ladda ner med webläsaren och öppna filen 

På telefonen så får ni kartan med möjlighet att se vart ni själv befinner er också.

 

Hoppas det går lika smidigt för er som för mej.'

Mvh H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått smörjt upp framhjulslagren och monterat frihjulsnav så det ser ut att bli avfärd under förmiddagen imorgon.

 

Inte helt kollat upp färdvägen men tänkte prova de lite mindre vägarna. Fredrik L har du koll på lämplig rutt? Vi kunde kanske sammanstråla efter vägen?

5338990707 är mitt mobilnummer med riktnumret som fyra sista. Kunde ju slå en signal imorgon kanske?

 

Får hoppas det blir tillåtet med lite syntetiska material i tälten då förläggningstältet får stanna hemma :)

 

//John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många blir det på "campen"? Är det ok att bo i fjällräventält om jag sätter det på flaket på bilen?

 

Eller är det kanske säkrast att hålla sig på avstånd från nämnda camp?

Det är helt ok att ställa upp ditt tält även på marken.

Har ingen koll alls på hur många eller få som kommer till just den campen.

Eller hur många eller vilka fordon som kommer med militär stuk på.

 

Vi brukar ha ca 70 fordon totalt. Men det verkar som det kan bli flera i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått smörjt upp framhjulslagren och monterat frihjulsnav så det ser ut att bli avfärd under förmiddagen imorgon.

 

Inte helt kollat upp färdvägen men tänkte prova de lite mindre vägarna. Fredrik L har du koll på lämplig rutt? Vi kunde kanske sammanstråla efter vägen?

5338990707 är mitt mobilnummer med riktnumret som fyra sista. Kunde ju slå en signal imorgon kanske?

 

Får hoppas det blir tillåtet med lite syntetiska material i tälten då förläggningstältet får stanna hemma :)

 

//John

Kul!

jag ska möta upp Pigge och Jocke på en rastplats i närheten av Ulricehamn kl 3. Därifrån åker vi närmsta vägen till Olerum.

Har ingen koll på vägen upp men antar att det mestadels är motorväg eller motorled.

Jag ringer imorgon så ser vi om det funkar för dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul!

jag ska möta upp Pigge och Jocke på en rastplats i närheten av vårgårda kl 3. Därifrån åker vi närmsta vägen till Olerum.

Har ingen koll på vägen upp men antar att det mestadels är motorväg eller motorled.

Jag ringer imorgon så ser vi om det funkar för dig :)

Fredde:

 

Vilken väg skall vi åka om vi skall träffas i Vårgårda?????

 

Vi skulle ju träffas Kl 3 på rastplatsen i Brunn innan Ulricehamn, bara så du inte kör fel.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du knappar in på tex eniro på telen så är det detta som gäller

Rosenberg, ÖSTRA RYD, SÖDERKÖPING

 

Gården du hamnar på är mitt i campingen/körområdet så mer rätt kommer man inte  :)

Kordinater

 

Träffområdet: 
N 58° 28,343
E016° 14,820

 

De är i format hddd° mm,mmm med referenssystem WGS84.

 

Men sök bara på Olerum Söderköping så är det skyltat när ni kommer in på grusvägen.

 

OBS KÖR MOT Olerum Offroaders 4X4 när ni kommer till skylten Olerum inne efter grusvägen  :) 

 

Bara att ringa mej på 0768293401 om det är någon någon undrar över  :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det full fart, runt 20 bilar som for i väg ut i skogen under fredagen, de första släpte jag ut redan runt 13-14 för att de inte skulle behöva sitta på campen hela dagen,
Han med lite körning själv, men det har mest varit att fixa med det ena och andra, kvällen bestod av att fixa fram verktyg och laga andras bilar som å svetsa styrstag samt få loss bromsarna på en 30 bil som kört sönder en bromsklocka mm. kom i säng runt halv två, 
Tur det var lugnt så man är skapligt i kroppen i dag, nu kaffe sedan ut å påt igen.
Campingen var då inte tom när fordonen slutade rulla in under kvällen, 
kul att så många kom totalt redan på fredagen icon_biggrin.gif
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Hasse och Obelix mfl.

Jag håller tummarna för er träff, att vädret blir kanon och stämningen bästa möjliga. Avis att jag inte har råd att komma även denna gång, men er träff står högst på min önskelista. Tänker på er idag. Ska bli kul att läsa och se era bilder senare efter träffens slut. :P  Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...