Gå till innehåll

Finnskogsträffen 6 -9 juni 2013


Rekommendera Poster

Riksröse No. 75 på gränsen mellan Sverige och Norge.

 

damasbytemaj2013020.jpg

 

Vi har fått ett par återbud och kan därför ta emot två till. Bilarna kan inte vara större än tgb 13.

Vi kommer att köra på småvägar och traktorvägar i nordvästra Värmland och in i Norge. Övernattning på tre olika ställen. Vi kommer att se bl.a. en grotta enl. uppgift 50 meter djup. En nedlagd gruva, en naturlig kyrka, utsiktspunkter, finntorp och mycket annat. Självhushållning.

 

Intresserade kan skicka PM till mig för närmare upplysningar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl passagerar- sätet bokat åt mej Jonas ?

På grund av student firande av min bonus dotter, så kör jag upp på eftermiddagen den 5 till dej, Det blir med WV transportern så jag får med däcken, och den lämpar sej nog inte för de dåligare traktorvägarna 

Så räkna inte bort mej som avbokad  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hasse!

 

Jag räknar med att du kommer hem till mig på kvällen den 5:e och övernattar hos oss. Så kan vi lasta av VW transporten och parkera den här. Sedan har jag plats för dig i bilen, vilken det nu blir, men räknar med att det blir i min nya tgb 11. Välkommen.!

En deltagare skall gifta sig den 6/ 6 men kommer med ändå, det blir ju bröllopsresa sa han. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

finnskogsturen2013046.jpgSå är Finnskogsträffen över för denna gången. Mycket lyckat tyckte alla och bra väder och tre fina lägerplatser. Hasse har lovat att skriva ett reportage. 32 mil blev det på tre dagar.

 

finnskogsturen2013008.jpg

 

 

Ingången till Gylterudsgrottan. Den är 50 meter djup. Hasse gick in tills han inte vågade längre, den förgrenade sig.

 

finnskogsturen2013018.jpg

 

 

På väg mot Koppargruvan.

 

finnskogsturen2013042.JPG

 

 

Koppargruvan i drift 1560 till början av 1900-talet. Hasse gick in längst. Kallt och mycket is där.

 

finnskogsturen2013046.jpg

 

Lite svårt att få bilderna i rätt ordning!!

 

 

Lägerplats #1 Trehörningen

 

finnskogsturen2013024.jpg

 

 

Lägerplats #2

 

finnskogsturen2013084.jpg

 

 

Lägerplats tre kanske den bästa.

 

finnskogsturen2013185.jpg

Redigerad av Beau
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart var detta en sådan där tur man sent eller aldrig kommer att glömma.

Med det underbara vädret, det trevliga sällskapet av glada mäniskor som villigt bytte tur plan för att klämma in något extra,alla de olika fordons modellerna å varierande körningen samt alla trevliga platser vi besökte, blir detta svårslaget.

Dessa Finnskogar innehåller många skatter, både de som är utmärkta som utflyktemål men även väldigt okända och helt bortglömda som vi hade turen att hitta på under färden.

Jo jag körde själv i från kameran, men har fått med mej en massa foton och sen är det ju själva berättelserna om upplevelserna vi hade, som jag skall försöka beskriva så bra jag kan.

Dock hade jag med en gammal band video kamera som jag har möjlighet att omvandla filmen på dess band till data vänliga filer och alltså så småningom kan visa upp som vilken film tagen med en modern kamera.

Just i dag vilar jag upp mej och umgås med min dotter, men jag skall få ut denna berättelse fortare än vad det tog att skriva och berätta om förra turen i Finnskogarna

MVH.Hasse Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart det skulle vara till hjälp om du skickade dina foton till mej, jag åkte ju i från kameran, och tog begränsat med foton på min skit låne telefon, filmen håller jag på att plocka i hop en stationär dator med windows XP programmet i för att få programmet som omvandlar videoband till data filer att fungera, fick ingen ordning på det med windows 7  :huh:

Det är så att jag har alla Jonas bilder men han är ju inte med på dem, och det skulle bli trevligare om jag fick bild på alla som deltog vid något tillfälle i alla fall.å där saknas en bra bild på Jonas

Så skicka en cd eller maila mej dem. vi kan ta det på medelanden på FB så skall vi nog lösa det hela.

 

Kul att du hittade hit MR blyfot med sin flygande Gripen  :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

:angry:  Jaha, nu ser det ut som att Hasse skall på fiskesemester i NordNorge och då får vi nog vänta länge på reportage från honom.

Men Hasse hade med sig fiskestången på Finnskogsturen också. Så här kan det se ut.

 

Hasse fiskar.

 

 

wwc7.jpg

 

 

Men ibland kunde favoritdraget fastna i en trädtopp.

 

r4oz.jpg

 

 

Så här stor kunde fångsten bli.

 

daao.jpg

Redigerad av Beau
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är nätterna långa då solen inte går ner denna tid på året.

Inga som sliter i mej att jag skall skruva på det ena eller andra eller fixa med andra saker så jag är helt slut när det är skriva dags,

Så Jonas Du skall nog få se på reportaget komplett fortare när jag är här än om jag var hemma  ^_^

Skippar att havet kokar av öring i kväll och sitter här och plitar just nu, fisken får vänta tills vädret är bättre  :P

Svana det tog 20 min att få mat åt alla i huset här i dag på eftermiddagen, och de var lite större än draget denna gång.

 

Slut från Nord Norge, har inte tid att sitta här och läsa, nu skall jag skriva och klistra in foton  B)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är då några fler bilder från detta celebra tillfälle. Mest på mig själv och på min lille lågtflygade valp, kallad "Gripen", tyvärr. Men ändå: Det är Beau som tagit alla bilderna. Tack Jonas! - Alltihop bara i avvaktan på att Hasse fixar till det ultimata reportaget. ;)

 

- Så hur går det Hasse ...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tungt, jag har försökt förstå mej på hur jag skriver i datorn och för över det till forumet sedan, för jag har inte kunnat jobba "offline" på terrängbil.net

Med en granne som plötsligt stängde ner den ända sega nät förbindelse jag hade och förlorade text mm som följd då jag ej han spara, samt att alla foton fick laddas upp till PB igen och sedan därifrån har stört skrivandet. 

men jag är på dag två,

Mitt dygn skulle haft fler timmar än min dotters har, 

Jag får smita i väg och ha en skrivar dag så är det klart, vet inte vart jag skall gömma mej än bara och prioritera bort för att få den dagen  :P

Offrade ju min "fri dag" för Arsenalen i dag och håller på att försöka få dottern att vända tillbaka på dygnet igen, funkar inte att hon går och lägger sej kl 23 och senare när jag har henne själv, 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...