Surjamt Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Varför inte skaffa en glasfiberbakvagn? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Varför inte skaffa en glasfiberbakvagn? Nåt måste man ju bygga själv också Och det lilla jag joxat med glasfiber räcker för mig livet ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Glasfiber??Nått Norskt eller?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Bygga kan man ju göra ändå. Håller på med en carport som mera blev en maskinhall 8x8,5m när bandvagnen behövde komma under tak. Undviker dock glasfiber när det gäller att kladda med det själv så där kan jag hålla med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Glasfiber?? Nått Norskt eller?? Vet ej. Gjordes väl ett antal inför upphandlingen på 1970 talet som Hägglunds vann. Kan säkert ha sålts på export. Gediget bygge, går säkert att ha ett par hundra kg på taket om man vill. Saknar dock 3 st dörrhandtag, låset öppnas genom att man trycker rakt in på mekanismen. Nån som har något tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Bygga kan man ju göra ändå. Håller på med en carport som mera blev en maskinhall 8x8,5m när bandvagnen behövde komma under tak. Undviker dock glasfiber när det gäller att kladda med det själv så där kan jag hålla med. Just Jag undviker det nog mest just för att jag känner mig osäker med det materialet och plåt är rätt så simpelt att syssla med... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 9 November , 2014 Rapport Share Postad 9 November , 2014 plåt er enkelt fordi du kan det frå før Vinkon er ikkje så komfortabel med glasfiber sjølv, men det går med litt kladding og masse puss&slip. Rimeleg sikker på at glasfibertoppen der er eit prøveprosjekt, norsk eller svensk.. har ikkje sett det på nokon vogner i Norge.. men korleis er framgang med motorbytte?? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 9 November , 2014 Rapport Share Postad 9 November , 2014 Ja precis, man går hålla sig till det man kan Inget motorbyte än, kände inte att jag hade tid i somras. Sen funderar jag också på om jag ska gå igenom vagnen och fixa upp den på allvar om man ändå har motorn ute sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 9 November , 2014 Rapport Share Postad 9 November , 2014 Känns ju som ett tips att totalrenovera en ände i taget, samordningsvinsterna begänsade.... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 9 November , 2014 Rapport Share Postad 9 November , 2014 Jo, risken är ju vagnen blir stående allt för länge sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 10 November , 2014 Rapport Share Postad 10 November , 2014 Tycker detta talar för motor byte SNABBT 15 mil på 150 liter bensin BV 202 NF1 Dette er vogna som er ideell for hytte-eiere og entrepenøerer som trenger transport i fjellheimen. To 75 liters tanker sørger for god rekkevidde (over 15 mil). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 10 November , 2014 Rapport Share Postad 10 November , 2014 Eller så kanske man ska bygga ett gengasaggregat på bakvagn? Hittade du det där i nån annons? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 10 November , 2014 Rapport Share Postad 10 November , 2014 http://www.olav-teigen.no/beltevogner.htm 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 framgang?? du har vel i det minste fått snø?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Det får bli när jag åker hem över jul. Jag studerar på annan ort annars, 60 mil från vagnen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 10 December , 2014 Rapport Share Postad 10 December , 2014 jo veit jo det men du har jo helg iblant? er så lenge sidan du har kommet med bilder her, at du står snart i gjeld Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 10 December , 2014 Rapport Share Postad 10 December , 2014 Ah Jo det händer ju att jag har en del ledig tid, men det är inte alltid det passar med ekonomin tyvärr... Om du står ut till dagarna efter jul så kommer lite mer bilder på saker som går sönder Jag tänkte filma lite också, oklart om jag hinner filma allt jag behöver... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 13 December , 2014 Rapport Share Postad 13 December , 2014 Övre fästet till bakrebågen på framvagnen. Till bakvagnen finns det kapellplast att köpa. Den är hyfsat hållbar. Jag har det till rutorna på min 1111a. Den håller även vid minusgrader. MVH Palme Nu äntligen fattar jag vad Portalpalme menade. När jag slöläste den Svenska reservdelskatalogen såg jag den, hur tydligt som helst! Sidan 250, pos 39 Jag skyller på att den Norska har mindre bilder Fö en mycket intressant läsning, mycket skumma extraprylar de hittade på... ******** Annars kanske man skulle bygga sig ett "SVO 3240 spännverktyg för band", verkar händigt. Syns bla på sidan 305 i den svenska verkstadshandboken, samt nyttjande längre upp. (finns ej med i den norska boken) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 14 December , 2014 Rapport Share Postad 14 December , 2014 last den opp, så fleire får sjå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 December , 2014 Rapport Share Postad 14 December , 2014 Jag antar att du menade verktyget? Förhoppningsvis var den rak från fabrik Jag tror att den här bilden var mest talande. Förutsätter att man har en domkraft (vilket ingick i vagnens utr.) eller att man kan palla upp vagnen också. (notera att en bullätande prao-are har glömt att montera skruven för minst ena expandertappen i midjan innan fototillfället i Eskilstuna ) 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 14 December , 2014 Rapport Share Postad 14 December , 2014 Det borde även funka med spännband att dra bandet på samma vis,om man nu finner bra fästpunkter på tex bakvagnen då förståss Blev just påmind om dexxas rekomendation att ha några spännband liggandes i bandvagnen,så det ska ordnas snarast Hoppas inte den prao-eleven fick anställning senare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 December , 2014 Rapport Share Postad 14 December , 2014 Det borde även funka med spännband att dra bandet på samma vis,om man nu finner bra fästpunkter på tex bakvagnen då förståss Blev just påmind om dexxas rekomendation att ha några spännband liggandes i bandvagnen,så det ska ordnas snarast Hoppas inte den prao-eleven fick anställning senare Jovisst, men då behöver man helst flera spännband för att få isär bandet lika smäckert. (och den lägsta dragpunkten blir nog svår att få till med dem) Å andra sidan skulle verktyget lika gärna kunna bestå av ett spett med ett gäng spännband och kätting på, ända tills man behöver ett spett... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Så, nu har jag bett om hjälp på maskinisten.net angående mitt bakvagns-skada: http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=95&t=197981 Inte ett forum jag vistas på vanligtvis då jag tycker att det är "för stort". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 Januari , 2015 Rapport Share Postad 8 Januari , 2015 Experiment-fläkten monterad, med äkta ståltråd dessutom. Inget fusk här inte... Blir att kopplas in och testas vid annat tillfälle. I övrigt tog jag lite mått och funderade lite kring utblåset i övrigt: Såhär funderar jag nu: Jag vill ju dra avgassystemet bakåt. En rörstump som blir fastsvetsad på diagonalen i schakt-väggen, sen anslutningar på det då. Inte på det klara med var jag ska placera ljuddämparen(-rna), bakom fördelningslådan eller kanske ovanför höger bränsletank. Allra enklast vore ju att dra det på vänster sida, men jag vill ju kunna titta ut där när jag backar också. Om mina tester faller väl ut med fläkten bla så kanske jag breddar kylluftschaktet som sitter i hytten för bättre flöde. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 Januari , 2015 Rapport Share Postad 8 Januari , 2015 Själv tror jag fimpar med att modifera in en fläkt i kylluftschaktet,den enkla modiferingen jag gjorde i huven gjorde en hel del,håller man handen vid ventilerna när motorn går känner man av luft-växlingen bra Kan det finnas möjlighet att dra avgassystemet i hela kylluftschaktet istället för att gå ut med på väggen bak? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.