Surjamt Postad 14 Maj , 2014 Rapport Share Postad 14 Maj , 2014 Lär nog vara ganska lika många timmar som mil. Har den i snitt gått fortare än 9 km/h så har du färre timmar än 500. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrDiesel Postad 15 Maj , 2014 Rapport Share Postad 15 Maj , 2014 Är man tvungen att ha en 20skylt? Räcker det inte med LGF, speciellt om registreringen är gammal? Inga krav på 20 skylt bara LGF skylt vid färd på väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 15 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2014 Enligt försäkringsbolaget skulle jag ha en 20 skylt,men det är säkert olika uppfattningar av personal på bolagen, Nu sitter det en där iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 18 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2014 Det var meningen att jag skulle löka mestadels av dagen efter nattskifften men det kliade i bandvagnsfingrarna och slutade med montering av nya generatorn jag använde lampan till länspumparna som ladd-lampa då jag vet att denna fungerade. Använde precis som Panks det tillgängliga/lediga stifftet på tändingslåset som matades till laddlampan och sen ner på d+. Jordflätan till samma punkt där orginal vart monterad och sist b+ till batteripolen Allt flöt på fint med fästen och linjeringen,och bult och annat småpill hade jag hemma. Skönt med 28.1 stabila volt i laddning :wub: Ska börja med huv-ventilerna till morgonen,hög prio på detta då värmen är här 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 19 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2014 Lite förmiddags pyssel,att kapa runda hål med vinkelslip vet dom flesta att det blir knepigt. En polare gjorde sig lustig och tecknade en lustig figur,verkar vara nått med förhistorisk fortplanting att göra. Hädanefter stoppas tush-pennor tillbaks i arbetsbyxan. Ska ta en sväng ikväll,en testrunda med nya generatorn och motor-ventilationen Även en till ventilation kommer att nog att installeras 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 19 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2014 Liten resume på modiferingen med att ventilera ut värmen i motor-utrymmet. Det strömmar het-luft ganksa bra ur ventilerna,öppnar man huven är det fortfarande varmt....men absolut inte lika hett som utan ventilerna. Kanske en minskning på 20-40% iaf? Den nya generatorn fungerar utmärkt,men ja tror man borde kankse avskärma den lite från grenröret Här bjuds på nåra härliga bilder 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 I morse blev det underhåll på förgasarna pga av den började gå dåligt till o från igår kväll,detta har hänt förut och det har alltid hjälpt att knacka lätt på flottörhusen med en hammare....här är nog förklaringen. Sen satt flottörhusen lite löst,kanske blivit av knackningen. Det har även flödat bränsle genom överlöpet som går i en slang ut på sidan Den olagliga substansen va ibland 6-7mm tjock och det lossnade i form av stenar. Med dom här mängderna så borde det stört flottörerna och även stört inloppet till bränslekanalen som går vidare till resten av fuggen. Det ni ser på min feta handflata är knappt en 10% av vad ja blåste ur Det blir även inspektion av flottörerna och tändsystemet,flong nya stifft är redan monterade men en koll på rotor o brytare krävs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Nu behöver ja lite hjälp.... Fuggarna flödar non-stop,det finns inga fel varken på flottörerna eller ventilerna som släpper in bränslet. Plockade ur trottlarna och flottörerna igen och blåste rätt ner i kanalen där nålen löper, och vägen in till flottör-husen är öppen. Vad har hänt?den flödade ju bara ur slangen innan rengöringen. Nu forsar det ut Hmmm rör aldrig nått som funkar... Nu slog mig tanken att ja kanske petat/skrapat sönder nått i botten när ja gjorde rent... För där ska den väl inte flöda ur sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Jora......den där korrisionen måste då käka på metallen ganksa bra 2st hål i varje flottörhus....suck...men ändå bra för ja fann felet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100212/aluminiumlodning-med-zink/ 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Tack för tippset vinkon Ringde genast till Buea som kommer hit med utrustning och ska prova lägga på lite matrial Skulle det inte funka så har ja blivit tippsad om reservdelar alldeles i närheten 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Hoppas att det fixar sig, alltid kul när man ordnar det hela själv 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Hoppas att det fixar sig, alltid kul när man ordnar det hela själv Det fixar sig,i värsta fall byter ja ut husen Och man lär sig tex hur dom här fuggarna är byggda,de är ganksa enkla mao Kan inte köra bandvagn nu iaf......nylagd asfalt hela parkvägen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Hadde samme problem på mine, eg brukte kjemisk metall. Blande sammen av 2 komponent, og smøre på. fungerte finfint, tett og bra. Forsøkte først å sveise det med tig... men det fungerte ikkje så bra... Kjemisk metall ser heilt greit ut, ikkje som orginalt - men pytt sann, mitt skal fungere, og forgassarane treng ikkje sjå pene ut. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Hadde samme problem på mine, eg brukte kjemisk metall. Blande sammen av 2 komponent, og smøre på. fungerte finfint, tett og bra. Forsøkte først å sveise det med tig... men det fungerte ikkje så bra... Kjemisk metall ser heilt greit ut, ikkje som orginalt - men pytt sann, mitt skal fungere, og forgassarane treng ikkje sjå pene ut. Ja hade allt kemisk metall i både tankar och lager En tveksam tanke var att kemisk metall och bränslen/bensin kankse kommer överens och det släpper efter ett tag,men om det håller på din så funkar det nog Den ja hade hemma var en 2-komponent i format som en korv,man skär önskad mängd och knådar den ett tag tills den blir smidig och het Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Enklare o stoppa tillbaka gruset ?? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Audien min har også hatt tett bensintank i 2år men bensinen må ikkje komme i kontakt med metallet, fordi det ødlegger herdingen. og tanken må ha fri ventilasjon dersom den har drivstoff i seg. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Våran metallurgi funkade inte idag vi smälte mest sönder det tunna godset,det ena huset blev lite för varmt och kroknade så mycket att det gängade hålet blev ovalt Så det blir att satsa på ett par bättre begagnade ist,det känns ju mer driftsäkert med Ringde efter reservdelen precis nu och han kommer leta imorgon kväll, han var ganksa säker på att det fanns flottörhus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 du kan bygge/lappe store hol med kjemisk metall *hint hint* sandblåste mine inn- og utvendig, det likte dei ikkje - men la på nok på utsida slik at alle hol var dekka, har gått sååå fint så 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 29 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2014 Idag lyckades jag få tag på ett flottörhus iaf,provade att täta det andra med kemisk metall men det läckte som ett såll iaf,tog av igen och gjorde rent och la på så det får stå över natten. Typisk att va utan vitala delar när man är så bandvagns sugen Blev även en målning av tackluckorna,extra tjock bladgrön färg över gångjärns fästen och sånt för att tätas så mycket som möjligt,avslutades efter torkningen med att lägga på sprut-body Beställde även munstucken med slangar till fuggarna av 11an då mina va jävliga att få täta vid monteringen och de såg lite jistna ut 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 1 Juni , 2014 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2014 Helt tappat förtroende för alla folk som påstår att dom ska leta grejjer men aldrig hör av sig,bättre att låta grejjerna ligga och ruttna ist för att få pengar för det..blahh . Hoppas su-specialisten iaf kan ordna fram nya . Men själv är bäste dräng,eftersom jag iaf fick tag i ett flottörhus har det löst sig så man kan åka lite lokalt. Köpte nytt kemisk metall till det ena flottörhuset,puttsa,gjorde rent ordenligt och la på. Tog även en titt på vänster nålventil i flottörlocket,den kunde hänga sig ibland och dumpa bränsle Putsade lite lätt på plastvingarna så den löpte finare. smock ihop med allt. Dyngtätt,och den går verkligen bättre med rena flottörhus Blev äntligen färg på främre golven Mesta dels under eftermiddagen har det kapats o punktats ....mina grannar borde kalla mig för vinkelslipen snart. Kört slut på 2 skivor bara på fyrkants profilerna. Jag behöver tipps på nån form av manuell hydralkolv,typ såna som sitter på motorlyftar? Kommer kåpan att hamna rätt när man sänker den?jepp blir en styrtunga på kanten på varje sida och bultade gångjärn fram Jag behöver nog mer rör,18 meter va nog i kankse snålaste beräkningen Jag höjde röret i framkant ca 5mm för få lite spalt när det ska fällas upp 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 1 Juni , 2014 Rapport Share Postad 1 Juni , 2014 Jag behöver tipps på nån form av manuell hydralkolv,typ såna som sitter på motorlyftar? motorlyft antagligen bäst? Domkraft säkert lika stark men kräver nån smart utväxling för att få slaglängd? Blir väl motordrift så du slipper veva..... Nåt snurrande servo med wire? Pappersbruk är väl bygda av bandvagnskåpelyftar ämnen...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 1 Juni , 2014 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2014 motorlyft antagligen bäst? Domkraft säkert lika stark men kräver nån smart utväxling för att få slaglängd? Blir väl motordrift så du slipper veva..... Nåt snurrande servo med wire? Pappersbruk är väl bygda av bandvagnskåpelyftar ämnen...... En motorlyftskolv vore finemang Jo det finns massa lustiga manicker ,mycket luft-drivna kolvar å sånt. Det finns säkert en passande kolv nånstans,det krångliga är att finna den Om den används i drift är ju annan sak Jag fick just en tankeställare.....varför kunna fälla upp kåpan igentligen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 1 Juni , 2014 Rapport Share Postad 1 Juni , 2014 http://www.hjulochverktyg.se/lyft-och-kranar?product_id=290 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 2 Juni , 2014 Författare Rapport Share Postad 2 Juni , 2014 http://www.hjulochverktyg.se/lyft-och-kranar?product_id=290 Tack för det!! verkar vara rätt pris med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.