Dexxas Postad 12 September , 2014 Rapport Share Postad 12 September , 2014 Annars kan man ju plocka ur nått av dom tre stödlager man har i reservdelsvagnarna...... =) 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Hehe ja misstänkte att du kanske hade nåra. Men nu är det pröjsat o på väg:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 24 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2014 Inget speciellt nytt här förutom att jaghämta ut lite bra att ha bv godis. Bv tarmen suger lite och ledig helg vankas 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 29 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2014 Lite förberedelser inför den sköna vintern.backspeglar är ju onödigt,bättre med arbetsbelysning mankan justera inifrån 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 20 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2014 Ankommit lite mer bv-godis... En i stort sett ny weber och en till extra axel+lite bandtungor 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 21 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2014 Beställt packningen mellan grenrör o topplocket. är det fortsatt varmt och uppehåll blir det ev montering till helgenidag på jobbet fick ja se en snygg detalj på en bonnatraktor...Är det samma emblem som på bandvagn under sidorutan?Mina är iaf tyvärr övermålade i grönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 21 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2014 Har vart några varianter med / utan BM gm åren, traktorn ser ju iofs äldre ut, men dekalerna på hjullastarna vid tiden för BV byggen på verken såg ut så. (Var väl BM 640/1640 som gällde då) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 21 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2014 Har vart några varianter med / utan BM gm åren, traktorn ser ju iofs äldre ut, men dekalerna på hjullastarna vid tiden för BV byggen på verken såg ut så. (Var väl BM 640/1640 som gällde då) Ok verkar logiskt,ja tror det här en 430. Nu finns det ju 3st,vore fräckt att skiffta om dom,ingen skulle märka om dom fick gröna emblem Eller går det att få tag dessa nånstans?kollade tradera och ollson i ellös även nått annat företag i halmstad men utan resultat tillägg Fel av mig,är nog ingen 430 efter googlande Jag tror bannemig det är en sån här 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 21 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2014 Dekaltrim har BM klistermärken (funderat på såna till C303'n), men riktiga är ju förståss mer rätt... annars, slipa bot det göna / måla upp igen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 21 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2014 Dekaltrim har BM klistermärken (funderat på såna till C303'n), men riktiga är ju förståss mer rätt... annars, slipa bot det göna / måla upp igen?? Ok ja det funka,men tyvärr tror ja dekaler på sidan där får förkortad livslängd då dom blir ganska utsatta,men å andra sidan så sällan o försiktigt som ja kör den så är nog ingen fara Jag va ut å kolla på min bv precis nu,jag har ett annat emblem som ser modernare ut typ den där volvo pilen som pekar typ kl 2 och jag tror det är texten "bm" under. Jag skulle hellre vilja ha det jag fotat på traktorn,ser mer teknisk avencerat ut med kugget typ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TURBO Postad 21 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2014 Kolla hos rubens maskinhistoriska i deras webshop, dom har lite olika emblem till "bm", rubens .se 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 22 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2014 Kolla hos rubens maskinhistoriska i deras webshop, dom har lite olika emblem till "bm", rubens .se Tack för tippset,dock fanns inte detta som emblem men däremot dekal. Det kan gå att göra en special med lite plexiglas kom jag på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 22 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2014 ... tyvärr tror ja dekaler på sidan där får förkortad livslängd då dom blir ganska utsatta,..... kallas "patina" på finare svenska... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 23 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2014 @ B2600 Annars får du väl skaffa loggor som håller att slita på,den jag har i fronten borde inte gå att nöta bort....skuren i en 5 mm stålplåt..... =)Mvh/Dexx 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 23 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2014 @ B2600 Annars får du väl skaffa loggor som håller att slita på,den jag har i fronten borde inte gå att nöta bort....skuren i en 5 mm stålplåt..... =) Mvh/Dexx haha jo den specialen har ja allt sett :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Oktober , 2014 Påbörjat weber-monteringen lite naturligtvis blir man fundersam på saker stålringarna i gamla su-aluinsuget ska tydligen va till för centrering?Med nya weberinsuget ska ju inte dessa tydligen inte heller dessa användas.Men en fundering är om inte flödet kan påverkas pga glipan som uppstår mellantopp och insug med weberinsuget? Ett alternativ om man absolut ska ha ringarna med är nog att svarva av dom så dom ligger jäms med sidan på toppen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 28 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 28 Oktober , 2014 Wlööörp... Kopplade nog lite fel med nedre vevhusventilationen till att börja med.fick start men den gick illa.drog ur den och pluggadeinsuget ist,då gick den direkt.får koppla ihop vevhusvent.med slangen i ventilkåpan verkar det som.Det verkade bli väldigt varmt i grenröret(lös rött) vid felkopplingen.Eftersom fuggen legat oanvänd säkert i många år har det säkert ävenblivit nån störning/korrision i bestyckningen. Förövrigt tycker jag den varvar upp fint och det är ju ett annat ljud jämfört med su-fuggarna 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 29 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 Stiligt! Är inte anslutningen på insuget till för ev. bromsservo? (jag brukar den inte i bandvagnen) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seglarn Postad 29 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 Kul att Webern kom till användning. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 29 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 Vevhusvent kopplas på sugsidan av förgasaren, i ditt fall med typ en koppling upp i filterplattan underifrån, eller helt "öppet". (Till avluftad behållare tex) om du kopplat ihop det med ventilkåpan så blir det ungefär som pluggat då det oxå är en utgång, dvs vevhuskomp där med genom tex oljereturkanalerna. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 29 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 På dom insug jag har är vevhusvent. kopplad efter förgasaren men det sitter en strypning i nippeln som är ca 1-1,5 mm......Annars skapar du ett rejält undertryck i hela vevhuset och motorn tar en massa tjuvluft med mager blandning och taskig gång som följd.Mvh/Dexx Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 29 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 Hmmm ok tack för tippsen allesammans! :wub: Dexxas,det låter vettigt ska studera det ,låter som ja fick det där undertrycket när jag kopplade fel först Vinkon,ja kollade efter bromservo men sitter den bakom torpedväggen ? Annars har jag idag fått den gå riktigt fint,så här blev kopplingen iaf nu.Har dock inte färdtestat än.filmsnutt kommer om nåra minuter Tilläg Jag råkade fumla till det igår så tomgångsventilen pajjade pga korslutning,tur var att jag inhandlat reserv från 11an,och en till är på väg+en packningssatts. Det blir även lite finare montering av strömkabeln frampå+montera nån typ av avskärmningsplåt mellan grenrör och förgasaren 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 29 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 Låter att gå fint ju Ang. servot; jag menade att till skillnad från bilen som min nuvarande motor kommer ifrån så saknar bandvagnen bromsservo, därför använder jag inte den anslutningen i bandvagnen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 29 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2014 Låter att gå fint ju Ang. servot; jag menade att till skillnad från bilen som min nuvarande motor kommer ifrån så saknar bandvagnen bromsservo, därför använder jag inte den anslutningen i bandvagnen. Aooo ok nu fattade jag Jo den går faktiskt bra,,sen får vi se hur den går vid färd frampå. Ska även kontrollera/justera led-stagen innan dess Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 31 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2014 Idag fick man bonna till det med munstycken...skulle provköra under färd,men precis innanman kliver i pajjar "tomgångsventilen" för andra gången. har en sista men det är ju ingen ide att montera denna då den säkerligen pajjar igen.Ringde misab och troligtvis har ja fått 12volts utförande på dessa.Det är förresten ingen "tomgångsventil" utan ett elektrisk lågfartsmunstycke.kolla sista delen i följande länk http://www.misab.se/dgv.phpProblemet löses enkelt med en hållare(beställd) och munstycket från solonoiden.Jag var dock så bv-sugen så jag fixade till en provisorisk lösningsom funkar kalas nämligen kapa av nålen som solonoiden drar för att öppna munstycket,då ligger munstycket öppet hela tiden. Montera detaljerna och tog en mindre åktur på grannens åker, Attans vilken fin gång :wub: Munstycket och hållaren till vänster är från andra sidan mot ventilkåpan,ja skulle plocka ur detta och jämföra enl misab/tack för tippsen Näst till höger den modiferade el-ventilen och till höger om den ser ni en pajj orginal 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.