Gå till innehåll

B2600"s bandvagn!


LurK

Rekommendera Poster

Provisorisk chok utvecklad,testad och godkänd av parkvägens militärhistoriska B)

Naturligvis får man lyfta huven och lägga dit "fjongen" vid varje kallstart.
Det gamla chok-system har för dålig vajrar och reglage och får bytas mot nått
annat frampå.

Avskärmingsplåten mellan insug/grenrör glömde jag totalt bort idag :mellow:
Annars blev det idag en kortare provtur med verkligen förbättrad prestanda och
gång :)

post-6465-0-93675000-1414938267_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser den plåten ut?

 

Inte vill du klargöra hur den där tomgångsventilen fungerar också? :)

Jag vet inte hur den ser ut än,då jag inte byggt den än,jag har faktiskt inte heller sett nån stående weber

som har en sån,kankse bara finns till su-versionen? :)

Tanken var att förebygga att het luft från grenröret att stiga uppöver runt förgasaren :)

(Om det nu behövs då med webern)

 

Jo den där "tomgångs-ventilen" är ju ett "elektrisk lågfartsmunstycke"

43846061bild.jpgEl.lågfartsmunstycke DGV 12 Volt

 

Funktion är den är att när man skickar på ström drar solonoiden nålen inne i

munstycket,först då blir munstycket öppet.

Går detta sönder öppnas aldrig munstycket och den går sämre.

Frågan är ju vad detta är bra för när man lika gärna kan ha en fast-öppet munstycke?

Nått slugt är det säkert... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är iaf kanske en förklaring till det elektriska munstycket....

 

Cuts off fuel in your carb to prevent "dieseling" and it works great. Fits in both 32/36 DGEV and 38/38mm DGES carb, will not fit the DGV (manual choke).  It is a tight fit in the 38/38.  Replaces the primary jet and stop the fuel when power is cut.  Hooks up to an ignition hot that is powered whenever the vehicle is running.

 

http://www.jtoutfitters.com/weber-carb-idle-solenoid-3236-dgev-3838-dges-p-4667.html

 

Tilläg

 

Det här är dock en solexförgasare,men det är samma typ av "bypass"jag utfört på

min weber.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett st reserv drivhjul inhandlat,ett måste inför den hårda vintern ^_^

Kanske även ett band från samma annons,detta beror på om försäljaren hade vägarna förbi

om nåra veckor

Börjar bli trångt i garaget pga av alla grejer,motorer,axlar,reservdelar mm.

Tankarna går i att kankse avveckla tvättstugan :wacko:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monterat hållaren och munstycket i webern så nu är det onda "elekriskt styrda lågfartsmunstycket" helt borta och avvecklat.
Även demonterat mittenkonsolerna i hytten en vända för att smörja alla knutkorsen runt lådan +övrig småsmörjning.
Även en liten tur blev det,dock skulle jag vilja se mer snö :)

post-6465-0-89867100-1415370698_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett ryck och börja städa ur garaget/inventerade delar.
Bandvagns axlarna får sitta i H-balken så man slipper snubbla
å trassla in sig i dom.
Ja rotade även i stora bv-lådan och märker att jag ev
har komplett vxl-låda(i molekyler) vilket ja inte fattat förut. :ph34r:
Den har samma 4 sifriga nummer som min tgb men naturligtvis
olika utväxlingar enl id-plåten.
Kanske man kan sätta ihop en fungerande zf s4 under vintern
om det inte blir för dyrt med delar som ska kompletteras då
förstås

 

Tilläg

jag svetsade inte fast axlarna i balken,utan svetsade fästen dom vilar på ^_^

post-6465-0-18616900-1415469655_thumb.jpg

post-6465-0-84553200-1415469688_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mera än några pall iaf...... =) :lol:  :lol:

12 band tar liiite plats om man vill ha dom liggande på sida,mörkt o kallt.

 

Har samlat div terrängdelar i snart tretti år.....Allt från 912,startjeep,valp och bv202.
Har ett par 912 chassin på gården(delägare i dom),en startjeep (Samma) några valpramar,en PU kaross till Valpen,5 valpaxlar från utskrotningen -06  och 10-12 pall med smått.....i pallställ.
Två framvagnar(BV202) +en bakvagn, en jävvligt duktig lösgående vakthund(40 kg Riesenschnauzer)  :blink:  :blink: ,ett par bollträn och en snäll fru :huh: .....  :wub:  :wub:

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inte blivit så mycket bandvagn senare tid,att vara driftreserv/driftvärn är ett tungt
ok att bära,men ges tillfälle att tjäna rejält extra vilket behövs om man nångång
ska kunna förtjäna en pebba eller willys :)
Även lagt ny matta i köket och köpt ny diskmaskin vilket inte va gratis men
nödvändigt.

Hämtade ut lite godis idag igen...
Flång nytt hela rasket :)
Satte även ihop extralådan provisorisk för nåra veckor sen.

Nån som ha erfarenhet av lagerinköp/delar till dessa??

post-6465-0-02777100-1417094825_thumb.jpg

post-6465-0-70261500-1417094856_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Driftreserv på vadå?

 

Normalt jobbar jag dagtid 7-4 med underhåll/rep o sånt,men ofta kan man hemskickad tex mitt på dagen

för att tex börja igen 1400 eller 2200 med att ersätta sjukdom ute i produktion eller nått annat specialarbete :)

Detta gäller även helger,ja alla tider.

Inte lätt att vara "multi-kompetent" :D

Men plikten framför allt speciellt nu när marknaden är stor o ganksa stabil :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, hoppas att du får bra ersättning, annars låter det lite otacksamt...

Det kan du lita på....ersättningen alltså :P :P blir massa övertid,övergångar hit o dit,ob-tillägg mm.

Jo visst det kan kännas lite otacksamt ibland,tex när man jobbat natt,sen ringer det 12.30

när man precis vaknat och mår som en röv och det frågas om man kan börja igen 1400 :rolleyes: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ledig lördag så det gavs tillfälle att montera det nya säkringslocket
och det nya huvlåset,gott o slippa den fula glipan.
Fann för en tid sen ett övergivet monster på jobbet jag ska försöka
lägga beslag på,nämligen en verkstadskran i rätt size som kan
användas för bv eller tgb :)

Annars går man och väntar på den härliga snön som aldrig verkar dyka upp........ :(

post-6465-0-00323800-1417873066_thumb.jpg

post-6465-0-06652600-1417873082_thumb.jpg

post-6465-0-37806400-1417873838_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall villigt erkänna att jag sneglat på motorlyft att sätta på flaket tillsammans med lill vinschen.

Visst mekanisk hydraulik men det skulle hjälpa till att få lyft på saker som skall upp., som inte är allt för tunga, som lite stockar och sådant.

Den på bilden ovan skulle jag lätt hämta om den råkade hamna utanför grindarna i en skrothög  :P

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...