LurK Postad 2 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2014 Provisorisk chok utvecklad,testad och godkänd av parkvägens militärhistoriska Naturligvis får man lyfta huven och lägga dit "fjongen" vid varje kallstart.Det gamla chok-system har för dålig vajrar och reglage och får bytas mot nåttannat frampå. Avskärmingsplåten mellan insug/grenrör glömde jag totalt bort idag Annars blev det idag en kortare provtur med verkligen förbättrad prestanda ochgång 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 2 November , 2014 Rapport Share Postad 2 November , 2014 Hur ser den plåten ut? Inte vill du klargöra hur den där tomgångsventilen fungerar också? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 2 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2014 Hur ser den plåten ut? Inte vill du klargöra hur den där tomgångsventilen fungerar också? Jag vet inte hur den ser ut än,då jag inte byggt den än,jag har faktiskt inte heller sett nån stående weber som har en sån,kankse bara finns till su-versionen? Tanken var att förebygga att het luft från grenröret att stiga uppöver runt förgasaren (Om det nu behövs då med webern) Jo den där "tomgångs-ventilen" är ju ett "elektrisk lågfartsmunstycke" El.lågfartsmunstycke DGV 12 Volt Funktion är den är att när man skickar på ström drar solonoiden nålen inne i munstycket,först då blir munstycket öppet. Går detta sönder öppnas aldrig munstycket och den går sämre. Frågan är ju vad detta är bra för när man lika gärna kan ha en fast-öppet munstycke? Nått slugt är det säkert... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 2 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2014 Här är iaf kanske en förklaring till det elektriska munstycket.... Cuts off fuel in your carb to prevent "dieseling" and it works great. Fits in both 32/36 DGEV and 38/38mm DGES carb, will not fit the DGV (manual choke). It is a tight fit in the 38/38. Replaces the primary jet and stop the fuel when power is cut. Hooks up to an ignition hot that is powered whenever the vehicle is running. http://www.jtoutfitters.com/weber-carb-idle-solenoid-3236-dgev-3838-dges-p-4667.html Tilläg Det här är dock en solexförgasare,men det är samma typ av "bypass"jag utfört på min weber. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 2 November , 2014 Rapport Share Postad 2 November , 2014 Har sett en ytterligare variant som släpper in luft när strömmen är ansluten,vet att den användes på förgasarmotorer på bilar med A/C för att kompensera varvtalsminskning på tomgång.Snarlika i utseende men helt olika funktion..... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 3 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2014 Ett st reserv drivhjul inhandlat,ett måste inför den hårda vintern Kanske även ett band från samma annons,detta beror på om försäljaren hade vägarna förbi om nåra veckor Börjar bli trångt i garaget pga av alla grejer,motorer,axlar,reservdelar mm. Tankarna går i att kankse avveckla tvättstugan 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 3 November , 2014 Rapport Share Postad 3 November , 2014 Det ser ut som om du smygsamlar grejor till ytterligare en vagn....Ett sätt att lura Kärringen?? =) 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 3 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2014 Det ser ut som om du smygsamlar grejor till ytterligare en vagn....Ett sätt att lura Kärringen?? =)jepp precis! Och det behövs inget avancerat camouflage direkt.. "Inga harman" är ganska lättlurad 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2014 Monterat hållaren och munstycket i webern så nu är det onda "elekriskt styrda lågfartsmunstycket" helt borta och avvecklat.Även demonterat mittenkonsolerna i hytten en vända för att smörja alla knutkorsen runt lådan +övrig småsmörjning.Även en liten tur blev det,dock skulle jag vilja se mer snö 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seglarn Postad 7 November , 2014 Rapport Share Postad 7 November , 2014 Går den bättre nu med Webern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2014 Går den bättre nu med Webern? Det kan du lita på Mycket stabilare och finare gång,även starkare när ja tex svänger eller gasar på en raka 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2014 Fick ett ryck och börja städa ur garaget/inventerade delar.Bandvagns axlarna får sitta i H-balken så man slipper snubblaå trassla in sig i dom.Ja rotade även i stora bv-lådan och märker att jag evhar komplett vxl-låda(i molekyler) vilket ja inte fattat förut. Den har samma 4 sifriga nummer som min tgb men naturligtvisolika utväxlingar enl id-plåten.Kanske man kan sätta ihop en fungerande zf s4 under vinternom det inte blir för dyrt med delar som ska kompletteras dåförstås Tilläg jag svetsade inte fast axlarna i balken,utan svetsade fästen dom vilar på 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Du sitter inte ordentligt i smeten förens du har flera pallar med bv-prylar Men du verkar vara på god väg 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Ajfan,räcker det med några pall??Då ligger jag jävvligt risigt till....... =( 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2014 Fler delar är på väg och om jag får ett band så slukar det ganksa mycket plats Kankse får släpa in det i dushen. Dexxas ha! ja tror du har ganksa mycket i gömmorna? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Det är mera än några pall iaf...... =) 12 band tar liiite plats om man vill ha dom liggande på sida,mörkt o kallt. Har samlat div terrängdelar i snart tretti år.....Allt från 912,startjeep,valp och bv202.Har ett par 912 chassin på gården(delägare i dom),en startjeep (Samma) några valpramar,en PU kaross till Valpen,5 valpaxlar från utskrotningen -06 och 10-12 pall med smått.....i pallställ.Två framvagnar(BV202) +en bakvagn, en jävvligt duktig lösgående vakthund(40 kg Riesenschnauzer) ,ett par bollträn och en snäll fru ..... 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 November , 2014 Rapport Share Postad 8 November , 2014 Var hittar man såna kvinnor?! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2014 Aaaa gott! Delarna är väl skyddade med 40 kg Riesenschnauzer lät ju som en spränggranat 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2014 Inte blivit så mycket bandvagn senare tid,att vara driftreserv/driftvärn är ett tungtok att bära,men ges tillfälle att tjäna rejält extra vilket behövs om man nångångska kunna förtjäna en pebba eller willys Även lagt ny matta i köket och köpt ny diskmaskin vilket inte va gratis mennödvändigt.Hämtade ut lite godis idag igen...Flång nytt hela rasket Satte även ihop extralådan provisorisk för nåra veckor sen. Nån som ha erfarenhet av lagerinköp/delar till dessa?? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 27 November , 2014 Rapport Share Postad 27 November , 2014 Driftreserv på vadå? Pebba! Pallarna växer, gott! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2014 Driftreserv på vadå? Normalt jobbar jag dagtid 7-4 med underhåll/rep o sånt,men ofta kan man hemskickad tex mitt på dagen för att tex börja igen 1400 eller 2200 med att ersätta sjukdom ute i produktion eller nått annat specialarbete Detta gäller även helger,ja alla tider. Inte lätt att vara "multi-kompetent" Men plikten framför allt speciellt nu när marknaden är stor o ganksa stabil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 27 November , 2014 Rapport Share Postad 27 November , 2014 Ok, hoppas att du får bra ersättning, annars låter det lite otacksamt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2014 Ok, hoppas att du får bra ersättning, annars låter det lite otacksamt... Det kan du lita på....ersättningen alltså :P blir massa övertid,övergångar hit o dit,ob-tillägg mm. Jo visst det kan kännas lite otacksamt ibland,tex när man jobbat natt,sen ringer det 12.30 när man precis vaknat och mår som en röv och det frågas om man kan börja igen 1400 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 6 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2014 Ledig lördag så det gavs tillfälle att montera det nya säkringslocketoch det nya huvlåset,gott o slippa den fula glipan.Fann för en tid sen ett övergivet monster på jobbet jag ska försökalägga beslag på,nämligen en verkstadskran i rätt size som kananvändas för bv eller tgb Annars går man och väntar på den härliga snön som aldrig verkar dyka upp........ 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 10 December , 2014 Rapport Share Postad 10 December , 2014 Skall villigt erkänna att jag sneglat på motorlyft att sätta på flaket tillsammans med lill vinschen. Visst mekanisk hydraulik men det skulle hjälpa till att få lyft på saker som skall upp., som inte är allt för tunga, som lite stockar och sådant. Den på bilden ovan skulle jag lätt hämta om den råkade hamna utanför grindarna i en skrothög 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.