Gå till innehåll

B2600"s bandvagn!


LurK

Rekommendera Poster

  • 4 weeks later...

Inget speciellt nytt här,förutom flängt runt i snön ca 45 min :)

Längsta totala åkningen i streck så länge.

Kan bara säga att Webern uppför sig otroligt fint mot dom gamla su-fuggarna :wub:

En grejj har jag iaf beställt och kostar på http://www.wynnsbutiken.com/manuell-vaxellada-tatar-oljelackage-rengor-smorjer-hpls/113-0

En annan fundering är om inte back-kamera och ett arbets-lampa bak kan va en bra investering iaf

http://www.wynnsbutiken.com/manuell-vaxellada-tatar-oljelackage-rengor-smorjer-hpls/113-0

Trådlöst system är nog det fina,tyvärr dyrare :ph34r:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha fint!är det en sån som tjuter/piper?

Jo precis, köpte den på swedol för hundra år sen typ.

 

Tänkte först ta bort kontakten till ett eventuellt släp och peta in den där bakom med ett litet galler för.

Men nu lutar det åt att bygga nåt helt eget under den.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillräckligt insyltad för att du kan dra dig ur än? :)

 

En ev. känslig fråga, likt när man frågar en same om dennes antal renar: hur många reserv-band har du nu?

Själv har jag 1,5. (Jag borde nog lämna bort min med reva i åt nån pistmaskinsfirma så man törs använda den)

 

Enda gången en bruksbil är värt nåt är ju när den ska på skroten eller rent av säljas(!) :)

"Jovisstsörrö, har smörjt alla leder, p-ändar och gångjärn 2 ggr i veckan samt spolat av all snusk-salt lika ofta" :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Inte så mycket här att rapportera,förutom att jag nyss vart och kört lite,
hoppas snön ligger kvar till nästa vinter.
En rattkula har monterats vilket blir aningen bekvämare att köra med☺
inköpt även röda reflexer till flärparna bak och gula att montera
på sidan vid mitten av vagnen.
En simpel termometer ska även monteras på utsidan synlig
från förarplatsen



Vilka klarar av rebusen?..... :)

post-6465-0-58139900-1423246236_thumb.jpg

post-6465-0-58688100-1423246259_thumb.jpg

post-6465-0-80541200-1423246279_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej B2600, kul att se dig! Var har du hållit hus?

 

Rebus lösning: Schyssta rattar :lol: (det räcker väl med två?) :lol: :lol: (eftersom du tog bort denna kommer ingen att fatta något :wacko: )

 

Rebus lösning: Drivbandbanan :huh:

Sorry,Jag tog bort ratt-bilden då den inte ska ingå i rebusen :)

lägger den i detta inlägg ist

Lägga in bilder via androiden och få dom i rätt ordning är bängligt verkar det som

 

Nää ja har allt vart i farten dagligen men korta inloggningar då jag jobbat en del konstiga skift :)

post-6465-0-33336900-1423247651_thumb.jpg

 

 

Lösningen på rebusen är tyvärr inte "drivbandbanan"

Lite förenkling..

 

Snö+band+bananer..nått som b2600 blir... :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebusen har man ju klarat, vill inte avslöja bara  ;)

 

Ser ut som att du fått tag i en rejäl rattknopp också, själv spanade jag in en modell på Granngården som jag funderar på att byta till.

Skönt med simpel lösning för termometern också, är nog bara jag som ger mig på överambitiösa lösningar :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är knoppen en rejäl doning ^_^ denna fick jag av en polare så jag bara kleta på lite grönfärg,får duga ett tag.

Ja tanken var först nån digital termometer men känns lite overkill och jag gillar inte att dra kablar överallt.

En annan fundering har vart om det finns nått enkelt sätt att koppla in sig och kunna övervaka

tempraturen på oljan motor/växellådorna.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är knoppen en rejäl doning ^_^ denna fick jag av en polare så jag bara kleta på lite grönfärg,får duga ett tag.

Ja tanken var först nån digital termometer men känns lite overkill och jag gillar inte att dra kablar överallt.

En annan fundering har vart om det finns nått enkelt sätt att koppla in sig och kunna övervaka

tempraturen på oljan motor/växellådorna.. :)

Ok, själv tog jag en analog mätare och givare från en 240. Passar bra då jag även ska montera min 24-12 volts-omvandlare framöver

 

Jo, det hade ju också varit fint :)

En polare körde med tempsonder och multimetrar när han övervakade avgastemp in sin bil.

Annars kanske en digital grilltermometer fungerar? Kanske finns analogt också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang back-kameror så får jag ev senare idag en sådan här http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Parkeringhjalp/Backkamera-digital-43169/

En polare som kört sönder sin passat lånar min bil till biltema och frågade om jag ville ha nått medköpt,han har även

köpt min vw dieselmotor och finns denna kamera i lager kvitterar vi motorn mot denna :)

Fördelen med denna kamerakit är att den är trådlös,lite större skärm(split),2 kameror och multivolt

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang back-kameror så får jag ev senare idag en sådan här http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Parkeringhjalp/Backkamera-digital-43169/

En polare som kört sönder sin passat lånar min bil till biltema och frågade om jag ville ha nått medköpt,han har även

köpt min vw dieselmotor och finns denna kamera i lager kvitterar vi motorn mot denna :)

Fördelen med denna kamerakit är att den är trådlös,lite större skärm(split),2 kameror och multivolt

 

Kolla jag har:

post-9023-0-39350700-1423321385_thumb.jpg

 

Träpinnarna fäller ju in speglarna och det vimlar av ATV:er i skogen så jag ska pröva dessa B)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack sbat111...nu slapp jag ladda upp egen bild..fick en likadan levererad

precis förut.😊

Adhd som jag har slet jag upp kameran,hämtade ett batteri i källarn

och riggade ett provisoriskt övervaknings system över parkeringen

post-6465-0-14395200-1423326490_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av det draget kan man bara konstatera att hög ålder inte är detsamma som stor visdom....... :( 
Skulle aldrig själv ha satt mig i den sitsen,att bli ansvarig utgivare för vad vi användare häver ur oss.  :wacko:  :wacko: 

Eller vad tror du Mr. Wingflyer????


Mvh/Dexx

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha....här skrattar man gott :)

Blev lite imponerad av bildförstärkningen i kameran...kanske inte nån militärkvalite
men knappast nått nerköp heller.
Här är den placerad i kylskåpet med stängd dörr,ostbågarna är föresten inte mina

post-6465-0-88894400-1423339368_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha....här skrattar man gott :)

 

Blev lite imponerad av bildförstärkningen i kameran...kanske inte nån militärkvalite

men knappast nått nerköp heller.

Här är den placerad i kylskåpet med stängd dörr,ostbågarna är föresten inte mina

Usäkta min okunskap men en backkamera med spegelvänd bild hur navigerar men efter en sådan :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha....här skrattar man gott :)

 

Blev lite imponerad av bildförstärkningen i kameran...kanske inte nån militärkvalite

men knappast nått nerköp heller.

Här är den placerad i kylskåpet med stängd dörr,ostbågarna är föresten inte mina

Nu vet du ju åxå äntligen att lampan i kylskåpet verkligen ÄR släkt när dörren är stängd ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...