Gå till innehåll

Långkörning


mud boy

Rekommendera Poster

Skulle vara kul och veta hur långt ni kört som längst med en 11a eller 13bil.Alltså i sträck på typ semester eller dylikt.Själv så det längsta jag kört är ca 65 mil.(Stockholm-umeå)Det var när jag köpte den.Sen har det varit en tur på ca 30mil till en träff.Den har aldrig krånglat under långfärd:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längsta jag kört min 13-bil än så länge är ca 20 mil (Ängelholm-Borås) men 1 februari bär det av på långtur till Dakar och tillbaka, räknar med att det blir 1500 mil tur och retur med lite omvägar för att titta på grejer utmed vägen! Någon som kört den sträckan och har tips på ställen man ska besöka på vägen? 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, räcker det med att det sitter portaler på bilen, eller är man diskvalificerad om det är annan ram och kaross?

 

Om inte. Stockholm-Göteborg på "småvägar", två dagar och ca. 58 mil.

Returresa Göteborg-Stockholm via Borås, 48 mil på ett pass.

 

Och med 38:or och överväxellåda så lullade det på i cirkus 90 km/h @ 2.100 rpm.

-------------

Min 13-bil har jag inte långkört än, men det kommer. Funderar lite på vad varvtalet kan landa på en sådan om det sitter 37:or, och resten av drivlinan original. Runt 4.000 rpm vid 100 km/h, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara precis 80 mil sträck körning, när jag körde hem Seglarns 1314.

Stora blåsjön- Nora Medel hastig het runt 75 km, 

Var öm i baken efter de första 10 milen ner till Strömsund, men det var bara att nöta på  :)

Sen kliva in i transportern och köra 20 mil till,

Dagen innan sträck körde vi 100 mil upp

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värkar som om dom sällan börjar jäklas vid lång och hård körning:-) Jag körde till träff och körde där en hel dag och sen hem 30mil enkel väg.Det som slog mig var att det var grymt stor skillnad i bränsle förbrukning.Mycket lera och jord överallt;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

451mil i valpen va inte dåligt :) Själv har jag som mest fått 65-70mil på en resa i 11:an. Även det va resan hem efter köpet. Men jag får skryta med att det va snöstorm hela vägen iaf. ;) Dom är ju faktiskt inte komfortabla att åka långt i, men roligt är det! Gott nytt TGB:år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä bekväm kan man inte beskylla de för att vara på långturer med original stolarna.

Men som sagt det har sin tjusning att ge sej i väg med dem, jag tycker det är lika kul varje gång jag skall ut på tur. Om så bara in för att tanka eller åka och hämta ved hos grannen,

Sträck köra mer än 40 - 50 mil jag då börjar det kännas, men jag gillar att åka på långturer även om det inte blir så ofta, Det kostar ju en del också.

 

Men en sak är säker man passerar inte omärkt, många frågar och undrar samt är lite nyfikna.

Nu senast i Värmland kom det fram en karl och frågade lite, bland annat om vi var samma gäng som kört igenom byn för två år sedan, Han tyckte det var väldigt kul att det fanns folk som hittade på sådant, och det förgyllde nog hans dag också.

 

Ja 451 mil det var en rejäl tur det  :excl:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liite fusk var det,hade inte original fördelningslådan utan en låda från C202 men gammvalpens axlar.

Bättre utväxling,gick att hålla 100 utan att varva ihjäl motorn..... :wub: 
Bensinarn från den resan tjänstgör fortfarande,men numera i Bärgaren. B) 

Grått Nytt Allihopa.....
:wub:  :wub:  :wub: 

Mvh/Dexx

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fräck färgsättning på din bil Viper, har du någon bild med bättre upplösning?

/ Gripen

Tack! Det är en i pricnip orörd målning från räddningstjänsten i Göteborg. Enligt min efterforskning fanns det två av dessa; Baserade på radiobilsversionen av 11:an, eftersom den har handgase och choke vid växelspaken framför motorluckan.

 

Jag kan fixa riktigt bra bilder så småningom (nu står bilen mest och ruskar i ett hörn på tomten). Den behöver bättringsmålas och alla dekaler borde bytas ut, dock.

 

Det som också gör bilen är de enorma Michelin XZL 9*16 (av äkta däckgummi), som är oerhört slitstarka men är som bambi på hal is när det är kallt och vått på asfalten.

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det är en i pricnip orörd målning från räddningstjänsten i Göteborg. Enligt min efterforskning fanns det två av dessa; Baserade på radiobilsversionen av 11:an, eftersom den har handgase och choke vid växelspaken framför motorluckan.

 

Jag kan fixa riktigt bra bilder så småningom (nu står bilen mest och ruskar i ett hörn på tomten). Den behöver bättringsmålas och alla dekaler borde bytas ut, dock.

 

Det som också gör bilen är de enorma Michelin XZL 9*16 (av äkta däckgummi), som är oerhört slitstarka men är som bambi på hal is när det är kallt och vått på asfalten.

 

//E

 

 

Är det där "bara" 9.00r16? :)

Denna bil från däckvalstråden ska ha samma dimension och det ser betydligt mindre ut.

 

 

post-6524-1271183987_thumb.jpg

 

 
Mine nye 255/100-16 (9,00-16) Michelin XZLsmileys/PDT_Armataz_02_02.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...