Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

I dag körde jag i snömodden efter E20 och en kilometer innan avfarten mot Tibro, vi Mariestad, stod ett antal trailer dragare med en last jag ej skådat tidigare. 

Jag hade inte möjlighet att vända och fota på grund av tidsbristen och sen var inte väglaget som gjort för usvängar heller.

Men av vad jag kunde se stod det alltså ett gäng militär skyltade och gröna Unimogs på trailarna, ja inget märkvärdigt med det, om det inte vore för att några av dem hade tre axlar och var dubbelhytter med ett flak bakom, av vad jag han se.

Ja att det satt tre axlar på dem råder inget tvekan om för det han jag med att se.

 

Jag googlade lite på det och hittade bland annat detta, men det var inte samma bil som på bilden i reportaget.

http://www.trailer.se/news.php?id=8667

 

Ingen som har ett foto på de militära svenska sexhjulingarna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag tror jag mötte halva det svenska försvaret idag... Minst ett dussin Patria (Patgb203A), ett gäng G-wagen (Ptgb 5), flera lastbilar varav några med släp, några MB Sprinter och lite annat. Dock inga galtar och inga äldre TGB:er förutom någon TGB30..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...