Gå till innehåll

Köpa militär färg


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Pvpjtgb1111
Heej!

 

Jag berättade för en vän att dom första Volvo suggorna som kom 1954 var gråa' date=' jag minns att jag sett detta någonstans men minns inte var. Har jag rätt eller fel och var kan man läsa om detta?

[/quote']

 

Helt rätt! Svedinos bil & flygmuseum som har Sugga No1, den är grå eller grå/blå till färgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dieselpower
Dieselpower:  Du får prova och se vad dom säger...... finns ju iof ingen anledning för dom att inte ta hem några liter av färgen.   PDT_Armataz_02_01.gif

 

Kollade med beckers i Hbg idag. Det är tydligen industrifärg . Dom kan inte få tag i denna färg då den är slut i lager(måste nytillverkas i stora batcher) däremot kan dom lätt skaffa fram likadan men som då inte är matt ...

 

Jag kommer att beställa från militärlacke.de . verkar vara enkelt PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

Denna färg som finns att köpa på blocket är det någon här som köpt den?

 

http://www.blocket.se/stockholm/Olivgron_Militarfarg_35578412.htm?ca=6&w=3

 

Och då pratar jag om den gröna 325 eller 326 färgen

 

Skulle vilja hör hur den som använt 325/326 färgen upplever färgen gentemot "orginal" tgb gröna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej.

Så, nu testar jag militärlacke GmbH. Beställt både grund och täckfärg samt lösningsmedel från dem.

Det är tydligen inga problem att skicka sådant till Sverige.

Mer problem är det nog med den lite rostiga skoltyskan. Men de har förståelse.

Återkommer med rapport om smidigheten när färgen väl landat i Sverige.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Så, nu testar jag militärlacke GmbH. Beställt både grund och täckfärg samt lösningsmedel från dem.

Det är tydligen inga problem att skicka sådant till Sverige.

 

Blir intressant!

 

Är personligen väldigt nöjd med lacken dom levererar. Behöver beställa lite till då jag skall förbättra taket och lite annat smått!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur appliceras färgen enklast & bäst ? Roller eller spruta.

Har någon kört med lack ovanpå färgen för en slitstarkare yta ?

 

Da jeg malede min med maling fra militaerlacke, så sprøjtede jeg 1-2x grunder på, derefter sprøjtede jeg 1-2x grundmaling på, og derefter malede jeg kamoflage med pensel. Det fungerede fint.

 

Jeg har efterfølgende rettet lidt rust - og her brugte jeg pensel. Der var en tydelig forskel på den mørkegrønne som jeg sprøjtede på, og den mørkegrønne som jeg penslede på. Den penslede er meget mere blank/skinnende - det er lidt ærgeligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

 

 

Hejsan gott folk

 
En mycket god vänn till mig har kommit med ett fantastisk tips om var man kan köpa färger till våra bilar. Jag har inte själv handlat från företaget, men har hört att kvaliten är mycket, mycket god! 
 
 
Har du någon liknande länk till andra platser på nätet å fyll på med information. Jag klipper in det i toppen allt eftersom det kommer nya länkar.
 
http://www.temamix.com/ - (leverantör Vedevågs färg) hos Tema Mix i Göteborg
www.milmac.se - säljer färg direkt från leverantören som tillverkar åt försvaret
 
 
 

 

 

Andreas.E2009-10-23 18:20:18

Detta kan möjligen vara något:

 

http://www.surplusbuy.se/search.aspx?searchterms=f%C3%A4rg

 

mvh

 

//Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Hej alla ni som har erfarenhet av att måla bilarna!

Jag skall köpa en 11a vilken dag som helst! Bara jag kan bestämma mig för vilken!

Nu till frågan

Är det mörk grön 326h eller 326m på 11an till vänster?

 

 

Vill nämligen ha den på min 11a

/Äntligen snart en egen tgb11

post-7474-0-08658700-1367525103_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen Johan.

 

 Jag kan tyvärr inte svaret på din fråga, men jag är lika intresserad av svaret jag oxå.

 

Och..färgerna i cammomönstret på bilen till höger, är det samma färger till utseendet som tex Fredde har på sin 131 när hann målade den för länge sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen Johan.

 

 Jag kan tyvärr inte svaret på din fråga, men jag är lika intresserad av svaret jag oxå.

 

Och..färgerna i cammomönstret på bilen till höger, är det samma färger till utseendet som tex Fredde har på sin 131 när hann målade den för länge sedan?

Bilarna ställdes in i mob förråd 2001-09, likheten måste nog Fredde svara på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte svara på färgfrågan men ang mönstermålningen så utgår de från en mall fast alla fordon ser olika ut för beväringarna har frestylat med mer eller mindre lyckat resultat.

Här http://www.soldr.se/ står en del om hur mönstermålningen går till och det finns även mallar för olika fordonstyper.

 

Jag utgick från mallen men ändrade lite efter egen smak åsså har jag ju inte använt "rätt" färger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...