Svana Postad 2 Mars , 2017 Rapport Share Postad 2 Mars , 2017 Jag har fler som är intresserade. Kan bli många tillverkade framöver. Jag återkommer med pris då beroende på antal som tillverkas. Först vill jag köra med dem själv och se att passningen och hållbarheten är perfekt. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 2 Mars , 2017 Rapport Share Postad 2 Mars , 2017 Såhär ser den ut i fleropen, sista tempot när den sitter skruvad på fixturen jag gjorde iordning. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 2 Mars , 2017 Rapport Share Postad 2 Mars , 2017 Även jag intresserad, MEN på ena sidan går det inte att trycka i fett. Tog loss nippeln o den trycktes ut av trycket.... Skruvade loss kåpan, men hittade ingenstans där det kunde va ett fd hål??? Antar att det är nåt som är tätt, vardå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 2 Mars , 2017 Rapport Share Postad 2 Mars , 2017 Bekymmer som jag också har, det blir för tight när man inget glapp har i spindellederna, så fettet inte kommer dit det ska. Just därför sprack min ena orginalskål då jag tog i lite för hårt. Ett tips är att lyfta bilens framhjul för att minska trycket i lederna medans du smörjer, ev. be nån vrida ratten fam och tillbaks också samtidigt. Några slipar ett litet smörjspår i kulan eller skålen, det gjorde jag med förut. Men i somras renoverades spindlarna och det var tidspress innan en Ålands offroad resa, så det hanns inte med något slipande i nya delarna.. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 3 Mars , 2017 Rapport Share Postad 3 Mars , 2017 Ja jag går på sparlåga än. Men en mil på tränings cykel, där det successivt "ökade på brantheten i backen" sedan fick jag ge mej då var tiden hos sjukgymnasten slut, men inte jag så lite ork finns det, Sedan konstatera att det blir fel när för många läkare och olika landsting grejar, så resten av dagen att fixa med det. Nåja i går hämtade jag äntligen hem hytten till Lilla blå Jo hytten fick jag skruva loss med lite hjälp, samt plockade bort lastaren och fästena på traktorn den satt på Bultarna vart kvar så efter att ha sökt i varenda låda i gamla verkstaden hittade jag tum bultar i rätt dim, får kanske lägga några extra brickor emellan på 2 av bultarna om jag skall sätta bakre fästet med 8 bult. Tror Lilla blå blir glad åt tak efter 60 år utan, Satt faktiskt plast pluggar i hålen där bultarna skall in. Bar fram den manuellt och då vart det blodsmak i munnen och gula prickar som for runt i synfältet, så jag skall nog ta lyft hjälp när jag sätter på den Vad har jag gjort mer då, ja varit ute och åkt med Stånkan och hämtat hem en till Jeep 40 mils körning, men värt det ändå. Glad jag hade 4x4 när jag tog en "gen/sen Väg" Ja så vart det ju första mars, och körförbud på allt jag har, så prova besiktiga stånkan innan jag har svetsat klart på den röda. 4 skit 2 or, Justera handbromsen - fixat. dra åt en mutter på styrstag-Fixat. lägga en svets på båda höjningarna bak, då de tyckte att det skulle vara lite mer där, någon som sparat på tråden när de byggt. Ej fixat, den sitter med tre sömmar, man skall åtgärdas. Ställt ner pumpen lite till, Men vad fan hur får man en gammal diesel att inte svart ryka lite utan hel renovering ?? I dag orkade den nästan inte gå i 120 i motvind, ett varv på skruven så blir den piggare igen. Fixat ja det beror på den som skall syna nästa gång, visuellt test på avgaserna på den ???? Att göra, dra avgassystemet rak bak och inte rakt under bilen och ut på sidan,Hela iden med att höja och ha en "offroad Jeep" försvinner när man har en pipa stickandes ut 10 cm från marken precis framför bakhjulet Ja så rev jag av de runda historierna, och satte på rektangulära framlysen som det skall vara, Ja inskaffat nätstrumpor Och lågspridare till Opimus 350. Skulle sälja dem till en tysk, De betalar lungt 4000 kr för en sådan låda, i Sverige ca 3000 kr utan problem, gav 2000 själv + nya delar, och har gått igenom dem. Men så blev det inte av att sälja till tysken han köpte en låda med en lampa i för 2400 kr i stället, så jag tänkte behålla Militärlådan med två lampor i och extra glas mm, men den får gå till en forumit som hjälp till att skaffa fram en vettig inombordare, till segelbåten, från 7 hk MD 1a till 2 cylindrig peugeot motor på 16 hk, borde göra båten gott Tusan ser att det blivit lite gjort i alla fall Längtar till M6an och få hem den, Har löst logistiken med hjälp av vänner från forumet, och i Värmland. mm. Så nu är det bara att invänta lite slant och en barn ledig vecka Fridens folks 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 3 Mars , 2017 Rapport Share Postad 3 Mars , 2017 Sitter med en halvljummen bira i näven och avnjuter världen två bästa hårdrockslåtar på dvd konsert.... Metallica - One Metallica - Fade to black Trevlig helg på er! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smen Postad 3 Mars , 2017 Rapport Share Postad 3 Mars , 2017 H. Hansen! från 7 hk MD 1a Har du MD 1:an till salu ?? Mvh smen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 4 Mars , 2017 Rapport Share Postad 4 Mars , 2017 MD1an Ja så fort jag lyft ur den så är den till salu. men som sagt den trycker avgaser till vattenpumpen så den inte får någon kylning, annars fungerar allt startgeneratorn, backslag mm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Mars , 2017 Rapport Share Postad 4 Mars , 2017 Ikväll. Äntligen!! Va iväg och mätte istjockleken på en härlig sjö mitt i skogen dit man kan nå med bil. Isen var prick 40cm överallt.. så ikväll blir det turboåkning på sjöisen! Detta har jag längtat efter. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Mars , 2017 Rapport Share Postad 4 Mars , 2017 Gamla trimmade turbo-Volvon fick jobba hårt ikväll på isen..men galet vad kul det var!! 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 5 Mars , 2017 Rapport Share Postad 5 Mars , 2017 Ja det var ju den lilla Är en Jonsered med tillverkningsnr 764253, alla andra dekaler mm är bortskavda Nån som kan identifiera modell / årtal? IMG_9448.JPG IMG_9449.JPG IMG_9450.JPG Jag har inte skruvat isär än, med lite tur heter förgasarna nåt som Goooggle känner till Fick fram lite mejslar o började skruva isär Efter lätt dissekrering så kom det fram en Tillotson förgasare Membranet verkade betydligt såsigare sen sist jag kikade på det (vilket iofs var för några år sen...) Membranet liknar det här tycker jag: http://www.ebay.co.uk/itm/Tillotson-DG5HS-T-DG5HST-DG5HS-Carburettor-Carb-Diaphragm-Repair-Set-Kit-/141447417999?hash=item20eeec508f%3Ag%3AAUMAAOSwAuZX4qq7 Nån som kan tipsa om nån med rejält just in case lager på området? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 Mars , 2017 Rapport Share Postad 8 Mars , 2017 Detta är vad jag pillat på idag. Jag blev ombedd att kolla vad som felade i farsans halvnya traktor eftersom två arbetsbelysningar slutat lysa. Öppnar upp panelen där alla säkringar är och observerar en strömtjuv mitt i all "fuldragning" = maskinen kontaminerad i min värld. Hittar sedan den brända 30 amperesäkringen vid batteriet. Notera även att kabelarean inte är densamma efter skarvklämman. (känns sådär seriöst) Mätte sedan upp vad belysningen drar (8 ampere vardera) och satte en 20A i en ny hållare, därefter säkerställde att kabelarean och amperen var och okej i tabell för den längden. Den för stora gamla säkringen kanske förklarar varför kontakterna inne i strålkastarna var lite brända? Blir att dra lite snyggare/seriösare i sommar. Till er som har koll på försäkringar; säg att maskinen skulle börja brinna pga elfel och denna dragning uppdagas vid utredning, gäller försäkringen då? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 8 Mars , 2017 Rapport Share Postad 8 Mars , 2017 det krävs ju en ambitiös skadereglerare för att konstatera att säkringen varit större än kabelarea/längd,och dessutom att strömmen varit tillräcklig för att tända..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 Mars , 2017 Rapport Share Postad 8 Mars , 2017 det krävs ju en ambitiös skadereglerare för att konstatera att säkringen varit större än kabelarea/längd,och dessutom att strömmen varit tillräcklig för att tända..... Jag tänkte mer om närvaron av något dylikt var tillräckligt illa, försäkringsbolag kör väl med omvänd bevisning så fort de kan eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 8 Mars , 2017 Rapport Share Postad 8 Mars , 2017 Skulle nått på på maskinen pajja o ni vill åberopa nån garanti så skulle garanterat DE hitta den och påstå att det var därför maskinen pajjade och att NI orsakat skadan genom felaktig modifiering av produkten 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 9 Mars , 2017 Rapport Share Postad 9 Mars , 2017 I försäkringsvillkoren för mina lastare står bl a: d) Elektriska kablar och komponenter ska vara fackmanna-mässigt monterade. k) Fordonet ska genomgå årlig brandskyddskontroll. Vid brand-skada ska ett brandskyddsprotokoll kunna visas upp som inteär äldre än 14 månader. Om föreskrifterna inte följts, kan ersättningen vid skada mins-kas eller utebli helt enligt punkt 13.11.Försäkringsersättningen minskas inte om försäkringstaga-ren kan visa att skadan uppkommit oberoende av detta. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 9 Mars , 2017 Rapport Share Postad 9 Mars , 2017 Varit ledig idag så då har jag hunnit besöka tandläkaren, haft utvecklingssamtal med ena barnet. Samt börjat småpilla lite inför besiktning som jag måste hinna med innan månaden är slut för sen blir det körförbud Ska byta handbromsbackarna som är rätt så slut så jag får lite kortare slag på handbromsspaken samt bättre bromsverkan. Märkte att ena knuten på bakre kardan var lite lite glapp, kunde man känna nu när den var lös samt att det blivit sprickor (ej hål) i damasken på kardan. Så det blir till att beställa delar här framöver och byta lite. Får se hur mycket som blir gjort nu under kommande dagarna, siktar på att få klart för bes i början på nästa vecka. Ska även byta bromsslangarna som legat på lager i 2 år sen innan förra besiktningen, dom är lite mera spruckna nu så det är läge att byta ut dom innan dom "nya" blir gamla dom med 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Puppe Postad 11 Mars , 2017 Rapport Share Postad 11 Mars , 2017 Tagit litet längre tur till lerduvebanan i vårsolen, går bra med brytarlöst tändsystem. Skyttet gick mindre bra men efter 6 månaders uppehåll så är det ganska naturligt. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sven pa landet Postad 11 Mars , 2017 Rapport Share Postad 11 Mars , 2017 Blev uppsökt i dag, helt oväntat , (jag har inte givit honom adressen) av en person som hört av sig flertal gånger i vinter, om jag inte skulle sälja någon av valparna, han tycker inte att jag kör med dom så mycket numera, och att det var synd att dom "bara stod". Så va f-n, var han här, så upp med porten, av med presenningen, koppla bort c-tek laddaren, hissade ner bilen (har stått på pallbockar), slog till huvudströmbrytaren, tryckte på startknappen, den drog igång på första försöket, var nästan 5 månader sedan den var i gång sist. I morgon blir det 903:ans tur att komma ut, blir lite lättare då den inte står på pallbockar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 12 Mars , 2017 Rapport Share Postad 12 Mars , 2017 Ja då var det klart för bes. Har en handbroms som tar från första knäppet och tgbn står still vid tredje knäppet oavsett lutning (kommer säkert nöta in sig första gången jag glömmer lägga ur den i skogen ) Backarna var slitna måste jag erkänna, men så var dom inte så bra när jag kollade och gjorde rent där för några år sedan. Ska skicka iväg dom limning av nya belägg så har jag en fin uppsättning sen. Fjäskat och gjort ren spolarmunstycken och ställt in dom så strålen träffar just där den ska. Kollat och ställt in lampor, bytt bromsslangarna till framaxeln och luftat lite. Fick tag på en besiktningstid imorgon i Rättvik så det blir till att åka dit och besikta 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 13 Mars , 2017 Rapport Share Postad 13 Mars , 2017 IMG_0612.JPG IMG_0613.JPG Detta är vad jag pillat på idag. Jag blev ombedd att kolla vad som felade i farsans halvnya traktor eftersom två arbetsbelysningar slutat lysa. Öppnar upp panelen där alla säkringar är och observerar en strömtjuv mitt i all "fuldragning" = maskinen kontaminerad i min värld. Hittar sedan den brända 30 amperesäkringen vid batteriet. Notera även att kabelarean inte är densamma efter skarvklämman. (känns sådär seriöst) Mätte sedan upp vad belysningen drar (8 ampere vardera) och satte en 20A i en ny hållare, därefter säkerställde att kabelarean och amperen var och okej i tabell för den längden. Den för stora gamla säkringen kanske förklarar varför kontakterna inne i strålkastarna var lite brända? Blir att dra lite snyggare/seriösare i sommar. Till er som har koll på försäkringar; säg att maskinen skulle börja brinna pga elfel och denna dragning uppdagas vid utredning, gäller försäkringen då? Kan säga att jag fixat en del sådant på Casen som går här på gården, och de har varit ut från verkstaden och gjort ändå sämre fält lösningar som sedan visat sej bli permanenta. De hade tex koplat strömmen till se två stora magnetventilerna, som styr hitchkroken eller att man slår över till frontlastaren,strömmen tagen i från strömkabeln på sigg tändaruttaget..4-5 tjuvar har de lagt till under årens gång, jag tröttnade och drog nytt, sedan har det fungerat, så det är nog vanligare än man tror 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 13 Mars , 2017 Rapport Share Postad 13 Mars , 2017 Har mest legat hemma och pendlat till sjukhuset, De kom på att medicinerna mot min reumatism krockade med hjärtmedicinerna, så de plockade bort dem, kruxet var att de är inflammations hämmande. Så alla små inflammationer blommade ut för fullt när den togs bort. Så det har varit en riktigt trevlig tid ett tag nu. Så gick de in och kollade där jag varit svullen och öm i kinden. Det visade sej att jag gått med skiten så länge att det blivit en stor var samling som gick från käken upp igenom bihålorna, och sedan läkte ut i näsan, helt sjuk då de spolade i ett hål de öppnat i munnen och spolade saltlösning och den rann ut i näsan. Så det har inte blivit så mycket här, jag har lyckats sätta på taket på traktorn med lite hjälp, dock fel bultar bak så där måste jag skaffa andra,. Men jag bör nog få ordning på alla inflammationer först Fridens folks 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 13 Mars , 2017 Rapport Share Postad 13 Mars , 2017 Ja det gick fint på besiktningen så jag får köra 2 år till. Fick beröm för fin gång på motorn och skicket i helhet Och så kollade dom inte ens spolning den här gången jag som var så nöjd över hur fint det träffade rutan när man spolade. Om en månad så är det säkert tätt igen fram till nästa besiktning när jag rensar ur systemet igen 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 13 Mars , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2017 Vet inte varför men spolaren på höger sida sätter igen sig hela tiden på min 13. Nu spelar det ingen roll alls förutom på besiktningen men ändå.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 13 Mars , 2017 Rapport Share Postad 13 Mars , 2017 tycker båda mina blir täta för jämnan, förut trodde jag det var skit i behållaren men den har jag gjort rent och spolat ur så det kan inte vara det längre. Lutar mera åt att det är själva munstyckerna som ärgar ihop eller nått. Jag har släppt det och låter det bli tätt numera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.