Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Idag har jag lämnat blod,

vilket alla borde göra... :mellow:

 

Inte varje dag man får beröm för sina fina blodkärl heller, alltid nåt :)

Det är bra :)

ja har själv aldrig kommit iväg o gjort det

 

får man inte prylar av snygga sjuksköterskor???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra :)

ja har själv aldrig kommit iväg o gjort det

 

får man inte prylar av snygga sjuksköterskor???

Gör't :)

 

Här i Skövde har de ett stort urval av kläder, som; mössor, vinterhandskar, osv.

Första gången jag lämnade bad jag om ett klistermärke :)

Är man riktigt ädel kan man ju skänka "värdet" av gåvan.

Jag tog en trisslott denna gång.

 

Vad gäller sjuksköterskorna så beror det ju på vad man har för krav :)

I Östersund fanns det en pingla till och från, pulsen gick upp och tömningen (av blod alltså...) gick kanske lite snabbare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, först registrerar de en och tar ett ingående blodprov.

 

Gången efter det är det på "riktigt", sedan är det typ 3 månader mellan varje tillfälle.

 

Det stora abret är järntabletterna man ska hinna med och käka upp tills nästa tillfälle, vilket går sådär om man har ett teflon-minne som jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag lämnat blod,

vilket alla borde göra... :mellow:

 

Inte varje dag man får beröm för sina fina blodkärl heller, alltid nåt :)

 

Ja, o sen har man papper på att man är positiv!

 

Sen tycker personalen att man inte är snarstucken heller....

 

( o optikern att jag inte är långsint)

 

O fika ingår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska tydligen ha göra med att man förbrukar kroppens egna reserver när man tappar en på blod.

Så det är på grund av det man kompenserar med tabletterna.

 

Jag hade gärna haft en sån där "senil-låda" som gamlingarna får för att komma ihåg sin medicinering. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara om någon någonsin frågar om ni vill byta remmar på en gammal skörde tröska,. Säg NÄ för guds skull,

De där som konstruerar dem måste ha en sjuk läggning för att krånga till det med breda och långa remmar.

7 st på enbart en axel,som går åt alla omöjliga håll. hur många remmar total ?  Ja det hade jag aldrig koll på. men om någon frågar mej igen. så säger jag direkt att jag kan inte hädanefter ;)  

Byta remmar på 13 bilen känns som ett fredags nöje efter denna erfarenhet  :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har ja gått med i fiber-gruppen och fiber-patrullen har redan vart här och märkt ut nätet,har ju fått reda på att den delen av fabriken ja jobbar på ska nog fortsätta köras även under 2014 och även ökas till 6 skiftlag :wub: då ska jag göra denna investering.

Märkligt hur det kan bli ibland,halva fabriken skulle ju vart nedlagd....men askan kan va den bästa jorden :ph34r:

Har även klippt gräsmattan och omgrupperat tgb och startbil för att få platts med valpen som flyttar hit imorgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du dra fiber till tomten?

Precis :)

En förening som erbjuder detta,blir skönt att få bort den fula parabolen och luftledningen till bredband och telefon,denna går från min skorsten

och in i skogen,denna har även krånglat nåra gånger pga ett grenar skaver av ledarna,det kan ju även falla grenar osv på dessa,är ganksa skört när det är så gammalt :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis :)

En förening som erbjuder detta,blir skönt att få bort den fula parabolen och luftledningen till bredband och telefon,denna går från min skorsten

och in i skogen,denna har även krånglat nåra gånger pga ett grenar skaver av ledarna,det kan ju även falla grenar osv på dessa,är ganksa skört när det är så gammalt :mellow:

Ok

 

Ska du "bara" koppla upp dig på stam-ledningen eller ska den också dras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man vara ofin och fråga vad det kommer att kosta?

 

Skulle vara kul att ha något att gå efter då man gärna vill ha en vettig lina hemma i byn i framtiden...

Det väl inte ofint att fråga det :)

Det kommer att kosta 13295 sek,sen får man tillbaka lite när alla är runt omkring är kopplade,detta för att staten

bidrar med en viss summa till föreningen

 

Du kan läsa lite här hur det funkar,det kan ju vara till lite hjälp

http://www.rottnerosfiber.se/info2.html

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...