Gå till innehåll

Däck till 11/13/20


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Tror inte du behöver oroa dig för att däcken ska vara särskilt mycket mindre än originaldäcken.

Dom originaldäck jag har försökt mig på att mäta har varit lite mindre än vad borde vara.

 

// Jonas

Tackar!

Bara o vänta med andra ord😎😎

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är väldigt nöjd.

På vägen är de underbara och i skogen fungerar de klart bättre än vad man kan tro när man ser mönstret :)

Har iofs inte kört så mycket i lera så där har jag ingen koll.

 

Finns egentligen bara ett fel på däcken och det är att de ser mesiga ut.... Men pris och prestanda uppväger det :)

 

Har noll koll på om de är förstärkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag har noterat Goodyear Duratrac, ett terrängdäck med enl tillverkaren och recensioner bra vinteregenskaper, rimligt ljud och passabla prestanda i lera och sommar underlag. Vinterprestanda lockar mig mest, av någon anledning....

Finns det några erfarenheter här på forumet av dessa däck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michelin 4x4 OR XZL - 750 R16 116N XL TL

Description: 7.50R16 116N XL TL Michelin 4x4 Off Road XZL

 

7,5R16 skulle motsvara en ytterdiameter på 805mm eller mellan 31 & 32 tum enligt vad jag kan hitta. 

 

Alltså något mindre än 285/75-16 och närmare 2 tum  mindre än originaldäck 280/85-16 som motsvarar 34.7 tum.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michelin 4x4 OR XZL - 750 R16 116N XL TL

Description: 7.50R16 116N XL TL Michelin 4x4 Off Road XZL

 

7,5R16 skulle motsvara en ytterdiameter på 805mm eller mellan 31 & 32 tum enligt vad jag kan hitta. 

 

Alltså något mindre än 285/75-16 och närmare 2 tum  mindre än originaldäck 280/85-16 som motsvarar 34.7 tum.

 

Jaha... man vill ju inte gå ner i storlek... men mönstret såg bra ut ..Natostuk liksom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michelindäcken är smala och höga. men det stämmer nog att 7.50 är lite mindre än original.

8.25 stämmer nog bättre och 9.00 är större än original.

 

Originaldäcken är inte 34,7" i verkligheten utan snarare i övre ändan av 33"

Har hjälpt en tgb ägare här i trakten med hans och han kör på dessa tydligen väldigt höga o smala.

Mätte dom till ca 92cm i diameter och då är dom inte nya

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59101785/div%20bilder/nokia%202013-10-10%20036.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoo tänkte höra om ni är nöjda med Hankook däcken ni som har haft de ett tag och är de förstärkta

Mvh. Bender

 

Jeg er meget tilfreds :-)

Ikke mere støj end BF Goodrich All-Terrain og de er solide! - Der kom en mand hen til os i Kroatien og pegede på vores ene bagdæk, der sad et langt søm i, men dækkene er så tykke at der ikke var hul :-)

 

Siderne er også meget kraftige, så tror der skal meget til at ødelægge dem.

De kører godt på vej og både ler, mudder og jord har de godt greb.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick de i går på fälg alltså. Eftersom jag lämnat bort de på blästring och pulver lack

Och jag satte dit de i dag. Så det tog lite längre än jag trodde men nu är det där

Och de vart jäkligt nice. Har dock inte hunnit gasat Så mycket än så jag kan inte

Säja nått förutom att jag kollade på de sämsta av gammdäcken. Då de togs av

Och jag är så glad att de är utbytta nu. sprickorna i däcken var inte å leka med

dock fick jag nytta av 2 av de, då jag byggde en uppvärmd drick ho till

Hästen av de. Så nu har häst rackarn den coolaste vatten byttan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...