Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Själv läser jag maskin :)

Tyvärr haltar studiedisciplinen emellanåt...

Okej, kul! :)

Jo, det har den gjort för mig också, men tog mig igenom på 5 år ändå så kändes riktigt skönt efter redovisningen! :D

Nu kommer ju bara nästa fråga, vad ska jag bli när jag blir stor? ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halva dagen fri. 

Kastade mej i bilen och körde till vadstena där jag löste ut nyckel till båtkubben fort som tusan, sedan hem 

På ved högen, det har gått på elpatron en vecka nu. Sedan in å elda. å mat. sova en timme, så på att röja gräs bränn nässlor och annat som växer som ogräs på min "plan jag röjde i höstas, 

Fy tusan vad det kommer upp olika växter som legat gömd och glömd som frön i jorden under den täta vegetationen, och passar på nu när de får ljus.

 

Olsboda skulle kanske komma och hämta ett skåp i dag så det blev att börja rangera om allt som jag har där.

Det var bra för nu är det mesta utplacerat strategiskt så jag har olika projekt lämpligt utplacerade runt Bryggeriet.

13on startades upp och startade snällt nu. Sedan ar jag ställt upp den för att börja vinscha ved nära huset, dags att ta tag i det snarast.

 

Börjar undra lite på det med ved, Jo jag skall ha för det ger bättre värme i hela huset, men skall jag köpa in allt färdigt, så hamnar jag nära vad det kostar att värma med el nu, när vi har fått nytt billigare el avtal. Räknar man in inköp av råvaran sedan traktor köp och skopa bränsle till både 13on och traktor samt motor såg, och kostnaden att hålla de fungerande samt el till ved klyv. Lägg på alla timmar man lägger på det hela, ja då blir det nog det samma att bara trycka på knappen till elpatronen  :unsure:

 

Och jag får mer tid till hobbys som är mer roliga, och framför allt fixa med 13on som fått stå tillbaka en del senaste tiden.

 

Skall efter skrivandet här boka besiktningstid, Hoppas jag får det innan torsdag. Kollade över 13on i går och det är nog bara att kolla bromsen på ena hjulet fram samt spänna handbromsen och sedan köra in, Ja vanlig service också då naturligtvis.

Får jag inte tid här så får jag ta besiktning på väg ner mot Götet till helgen  ;)

 

Trodde jag skulle hinna vinscha lite ved så 13on hamnade vid huset bredvid vagnen som stått där ett tag nu  :)

2015-06-01 10.00.07.jpg

Men det var nog optimistiskt tänk så där halvt mitt i natten,  B)

 

Nåja in och slipa och olja i de sista detaljerna som måste på båten innan i läggning.

2015-06-01 09.59.27.jpg

De skall upp på masten

 

Hoppas få lite tid över i dag så jag kan plocka av hjulet på 13on och kolla upp det, fast den varit tät där länge nu så vill jag kolla ändå och göra rent 

.

Fridens folks

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testkörde handgasen idag. blev ju toppen bra. Gick att få farthållare också i ca 6-70km/h :) som tur var så blåser det som f.... i trakten idag så testslingan jag åkte resulterade i att jag blev "tvungen" att köra genom/över en hel del vindfällen. fick till o med nytta av buren då vissa träd gått av och "hängde" över vägen just under takhöjd. Lyckad tur så jag är nöjd :) 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat handbromsen, och lite små saker, 

Men så vart det på print nu im kväll att jag börjar mitt nya jobb i dag. Så tiden jag bokat till bilprovningen på onsdag, lär avbokas, har ett till möte då med en entreprenad firma om anbud på markjobb. sedan skall det bli bättre väder och, de står och stampar utanför maskinerna här på just det. Vilket gör att någon lär serva dem med vad de skall fylla med, det vill säga jag

 

Vad innebär detta då. Ja vad tusan jag kan inte be om ledigt först veckan på nya jobbet. Så lasta av flak och på skåp och göra klart bil och packa skåpet på kvällarna samtidigt som jag har både hund och unge, och försöka få en besiktnings tid fredag eftermiddag för att sedan på chans rulla till Götet under fredag kväll med oprövad bil för långfärd. som jag ej hinner serva  :mellow:

Själv ja ok. men med en unge på 4,5 år. Det känns lite oansvarigt  :unsure:

Borde vara glad åt att komma i jobb igen, men det kunde väl ha väntat en vecka till för min del  :(

På sin höjd hinner jag köpa tak räcke till Passaten och kasta på taktältet och köra ner  B)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var o reg besiktade en av 40 bilarna jag köpt på msd/kvd gick igenom med rent papper

enda fadäsen va att efter en stund såg jag att det sprutade diesel på flaksidan,  men va bara o skriva åt bränsle filtren

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett nytt bankkort med posten idag (eller postnord som de verkar vilja kalla sig nu...), skönt eftersom mitt teflonminne redan glömt att det gamla går ut nu. Trodde jag skulle behöva beställa själv men icke :)

 

Och som polisen rekommenderat så skrapade jag bort koden på baksidan, jag skrev förstås ner den någon annanstans först :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag tagit studenten! Eller rättare sagt med hjälp av Björn tog vi ett helt flak med studenter från Tumba till Stockholms centrum. :lol:

Björn försökte köra PA:t på halvfart men med korkskruven på fickkniven lyckades jag ställa om från mic till line vilket studenterna verkade vara nöjda med (men kanske inte deras hörsel.

post-9023-0-65116900-1433351685_thumb.jpg

 

Generatorn tjuvstannade några gånger på vägen och en plötslig tystnad lägrade sig över ekipaget.

post-9023-0-96608500-1433351889_thumb.jpg

 

Avlastning skedde strax innan Skeppsholmen där Björn bor under körningsperioden.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag jobbat med FRG i kommunen. Bilen fick agera sambandsvagn.

10712_10152790372330974_1916210518927975

 

En prydlig bil och ett kul användningsområde :wub:

En liten fundering utifrån första bilden :unsure:. Har däcken en anvisad/märkt rotationsriktning? Om man jämför med mina traktordäck som ska vara självrensande så sitter dina däck med pilmönstret åt fel håll :huh:. Är det avsiktligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framdäcken satt så när jag köpte bilen. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Bakdäcken sitter åt andra hållet. Jag är inte helt nöjd med ljudnivån med de däcken så planen är att köpa en ny uppsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kronan körde med bakhjulen i "rätt" riktning och framhjulen i "fel" på tgberna, har hört allt från att det blir bättre vid backning i terräng till att vibrationerna/ själv svängningarna blir mindre men vet ej vad som är sant...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

backning i terräng är ju nåt man undviker/gör ganska lite, så det låter lite långsökt?

 

Förr hade 4WD traktorer mönstret åt olika håll (dvs framdäcken som på R8N's bil ovan), men bild gooooogglade lite nu på div, och alla verkade ha pilarna åt samma håll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytt oljor i axlar och motor efter en hård körning igår på Sågbacken, Hästveda. Visserligen gjordes det ganska nyligen men det är en billig försäkring. Kul körning för övrigt alla böjelser går att tillfredsställa, knixiga stenpartier, lugnare spår och naturligtvis surhålsporr! Nästa gång är det SOT och då lär det bli trångt på området. Hej svejs!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...